Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

elfenslofjes

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
MariaLA View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 23 Augustus 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2545
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MariaLA Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: elfenslofjes
    Posted: 13 Februari 2012 om 14:04

Hallo allemaal,

 

wie kan me helpen?

Ben nu bezig met elfenslofjes... ik krijg de neus (nog) niet helemaal goed én ik minder totnogtoe alleen op de bovenvoet. Wat doe ik fout?? Ik word er helemaal simpel van .

Het patroon komt van Storm op zolder maar bij mij is het momenteel storm in de huiskamer, hahaha

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Februari 2012 om 14:49

haken breien ????

Hoeveel steken op je pen bij breien .

Hoeveel minderen ????

Zoveel vragen voordat we je kunnen helpen .

Back to Top
MariaLA View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 23 Augustus 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2545
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MariaLA Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Februari 2012 om 14:58

Sorry!!!

ik ben aan het breien, heb 8 steken per naald staan (32 totaal). Het patroon zegt minderen totdat je 2 steken per naald over hebt. Als je alles goed doet krijg je een puntje aan het einde van het slofje dat omhoog wijst.

Ik doe dus duidelijk iets fout ..

Ik heb op het forum al gezocht op 'elfenslofjes'en daar heb ik de uitleg gevonden betreffende de zgn verkorte rijtjes. Dat lukt me nu wel maar ik blijf hetzelfde aantal steken op het ondervoetje houden......

Ik ben bang dit diet eenmalig wordt als het klaar is..... grrrrrrr

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Februari 2012 om 15:59

ik heb even bij storm op zolder gekeken naar het patroontje .

Er staat dat je je werk in twee helften moet delen als je ter hoogte bent van het minderen voor de teen . Dus in jouw geval 2x 16 (of 4x 8 )

De truc is dat je je onder voet langer maakt dan je boven voet .

Je breit dus je boven voet met een mindering aan weerskanten . Bij je ondervoet doe je dat ook maar je breit de steken nog zoals ik het begrijp 2 keer Er zitten dus  tussenpennen tussen Daardoor wordt je ondervoet langer . Dat kan omdat je je werk in 2 delen hebt verdeeld .

Als je dat moeilijk vindt breien verdeel je je werk in 4 delen en brei je met een vijfde pen . Geef wel goed aan met een markeerder ( ander kleur draadje b.v )

waar je ondervoet begint en eindigt

Dat is wat ik op kan maken uit de beschrijving

succes

 

Back to Top
MariaLA View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 23 Augustus 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2545
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MariaLA Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Februari 2012 om 18:31

Ik denk dat ik er al achter ben.

Ik heb nl geen steekmarkeerders gebruikt.....

We gaan weer vol goede moed verder, ik hou jullie op de hoogte.

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Februari 2012 om 18:56

 succes

 

Back to Top
MariaLA View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 23 Augustus 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2545
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MariaLA Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Februari 2012 om 14:25

even een update mbt de elfenslofjes.

Ben uiteindelijk nog naar 'handwerkles' geweest. Het blijkt dat ik het wel goed deed maar tocht blijf ik gaatjes houden aan één kant van de gebreide punt van het slofje.

Nu ik weet dat het wel lukt heb ik het maar even aan de kant gelegd. Pak het tzt weer op

 

in ieder geval bedankt voor de ruggesteun.....

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23643
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Februari 2012 om 16:30
Bedoel je dat je bij de verkorte naalden gaatjes krijgt? Ik los dat op met een manier die ingewikkeld klinkt: ik brei het aantal steken, neem nog één steek op de rechterpen, sla de draad daaromheen, zet die steek terug en keer dan om terug te breien. Je ziet dan wel een beetje een dwarsdraad, maar je hebt geen gaatje. Dit moet je gewoon doen, beter uitleggen lukt niet.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
MariaLA View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 23 Augustus 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2545
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MariaLA Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Februari 2012 om 18:50
Volgens mij krijg ik inderdaad gaatjes aan het einde van de
verkorte naald. Echter maar aan één kant te weten links.
Ga jouw uitleg nog een keer proberen.... nu even niet. ben
er even klaar mee. In ieder geval bedankt voor het
meedenken.:)

Ga me nu wagen aan een patroon van een schattig klein
muisje Suusje, gekocht op de handwerkbeurs.
www.zijmaakthet.com is de weblog hiervan.

We blijven optimistisch en gaan ervoor   
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23643
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Februari 2012 om 19:39
Je kunt gaatjes en foute steken ook wegmazen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
MariaLA View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 23 Augustus 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2545
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MariaLA Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Februari 2012 om 21:30
Weet ik, maar ik zit dan zo in elkaar dat als het kan
zonder gaatjes dat dat dan ook moet lukken .
dat is lastig hoor, hahahaha
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.375 seconden.
Lang Yarns