Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

pyjamazak Kookeridoo

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
christienp View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 14 Februari 2012
Status: Offline
Points: 2
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer christienp Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: pyjamazak Kookeridoo
    Posted: 14 Februari 2012 om 14:12

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier, maar ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik ben bezig met de pyjamazak uit het boekje 'Amigurumi & More' (derde project uit dat boek, rest ging goed), en ik kom er niet uit. Onder het kopje 'Hoofd' staat:

toer 1: haak 13 l, haak 2 v in de 12e l. Haak verder aan de andere zijde van de ketting 1v in elke l (=24).

Maar ik kom uit op 28 (2 in de 12, dan +11 terug langs die kant en nog 13 langs de andere kant). Wat doe ik fout? Alvast hartstikke bedankt voor de hulp! Op de foto ziet de pyjamazak er mooi uit, een leuk cadeau voor m'n nichtje.

groetjes

Christien

Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 November 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7742
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer esthertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Februari 2012 om 14:27

de 13de lose is een keerlosse en die tel je niet mee met het rondhaken.

dus je haakt 2 vasten in de 2de losse vanaf de naald en dan in elke losse 1 vaste tot het einde. als je bij de eerste losse ben dan haak je aan de nadere kant van die steek nog een losse en dan tot aan de 11de losse 1 vaste want die 12de zitten al 2 vasten in (bij de eerste steek) en zo kom je uiteindelijk wel op 24 steken uit.

als je het even uitteken dan zie je het gauw genoeg

Back to Top
christienp View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 14 Februari 2012
Status: Offline
Points: 2
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer christienp Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Februari 2012 om 14:54
Dank je wel! Nu snap ik 'm. Gelijk even verder gehaakt en nu begint het inderdaad op het plaatje te lijken.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.766 seconden.
Lang Yarns