Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

kantsteek

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
creative View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 14 Mei 2010
Status: Offline
Points: 76
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer creative Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: kantsteek
    Posted: 18 Februari 2012 om 20:08

Dames,

ik ben voor het eerst aan het breien. Een omslagdoekje. Het gaat best goed maar de zijkanten zijn zo rommelig. Kan iemand me uitleggen wat de beste manier is om een mooie kantsteek te krijgen. Ik hoef allen maar ribbels te breien. Alvast bedankt.

groetjes, creative
Back to Top
zakdoek View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 17 Augustus 2011
Status: Offline
Points: 774
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer zakdoek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Februari 2012 om 20:28
Ik haal de laatste steek van de naald averecht af (dus eerst de draad naar voren doen en dan afhalen) en de eerste steek van een nieuwe naald brei ik averecht. En dan gewoon verder gaan zoals het moet. Dat geeft een gladde zijkant.
Back to Top
Crejann View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 15 Februari 2012
Status: Offline
Points: 271
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Crejann Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Februari 2012 om 23:04
Met deze tip ben ik ook erg blij

Dank je wel hoor

Liefs Jann
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Februari 2012 om 23:07
Ook veel dank namens mij. Ik zat het antwoord met nieuwsgierigheid af te wachten. 
Back to Top
zakdoek View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 17 Augustus 2011
Status: Offline
Points: 774
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer zakdoek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Februari 2012 om 10:58
 Graag gedaan hoor!
Back to Top
creative View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 14 Mei 2010
Status: Offline
Points: 76
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer creative Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Februari 2012 om 11:31
Bedankt voor de tip. Nu ik me iets meer in het breien verdiep kom ik er ook achter dat er verschillende manieren van steken opzetten zijn. Wat is mbt. het opzetten dan een mooie manier van werken?
groetjes, creative
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23642
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Februari 2012 om 11:51
Als het om veel steken gaat zet ik breiend op: Je maakt de eerste lus, insteken, omslaan, maar niet af laten glijden, je zet de lus van de rechternaald weer terug op de linkernaald, dit herhaal je tot je het gevraagde aantal steken hebt.

Als het om een paar honderd steken gaat, kun je om de 50 steken een stekenteller (lusje van een andere kleur) ertussen doen.

Je moet dit wel soepel doen, niet te hard aantrekken. Ik zet de steek ook niet rechtstreeks over, ik maak een halve draai als ik hem terugzet.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.391 seconden.
Lang Yarns