Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

vraagje over uilensnaveltje

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
LiaB View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 26 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer LiaB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: vraagje over uilensnaveltje
    Posted: 19 Februari 2012 om 16:21
Hallo,

Ik heb een vraag over het snaveltje van het kleine uiltje van Matawi's.
Ik wil er heel graag aan verder en heb nog geen reactie op een andere vraag van het patroon van haar ontvangen.

Snavel:
1)haak 3 l in kleur A
2)keer om en haak 2v
3)Keer om en haak 1v
4)keer om en haak 1 hv

Het snaveltje krijg nu zo'n rare vorm, tenzij ik iets niet goed heb gedaan.
Of moet ik voor het keren een extra steek maken, dit staat er niet bij maar kan nu werkelijk niet zien wat boven of onderkant is.

Heeft iemand dit uiltje ook gemaakt en kan mij misschien helpen?

Groetjes Lia
Lia
Back to Top
chantalmv2 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Maart 2011
Status: Offline
Points: 4681
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer chantalmv2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Februari 2012 om 16:30

zoals ik het zie haak je 3 l, in de tweede l van je haaknaald haak je de eerste v, en dan nog 1 in de volgende.

daarna denk ik dan gewoon doen wat er staat, maar of dat dan in de eerste steek of tweede moet? Ik snap je probleem.

 

als ik naar de uitltjes kijk denk ik dat je gewoon moet doorhaken en letterlijk moet doen wat er staat, dan krijg je een puntje.

 

Back to Top
Enomis View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 19 Februari 2012
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 73
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Enomis Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Februari 2012 om 16:40
Staat er ook bij of je heen-en weer of rond moet haken? Mijn ervaring is dat
in patronen waarbij je heen-en-weer moet haken vaak alleen de toeren zelf
staan aangegeven, en niet de extra lossen die je nodig hebt om te keren. In
dat geval moet je aan het eind van elke toer een losse haken, dan keren, en
verder haken in de 2e steek vanaf de naald.

Groet,
Simone
Back to Top
LiaB View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 26 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer LiaB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Februari 2012 om 16:54
Originally posted by Enomis Enomis wrote:

Staat er ook bij of je heen-en weer of rond moet haken? Mijn ervaring is dat
in patronen waarbij je heen-en-weer moet haken vaak alleen de toeren zelf
staan aangegeven, en niet de extra lossen die je nodig hebt om te keren. In
dat geval moet je aan het eind van elke toer een losse haken, dan keren, en
verder haken in de 2e steek vanaf de naald.

Groet,
Simone


Ik heb de letterlijke tekst overgetypt.
Het is natuurlijk een heel klein uiltje dus misschien deed ik het toch wel goed?

Bedankt voor jullie reacties, andere reacties zijn nog welkom.
Lia
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 Mei 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8249
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Februari 2012 om 18:10
Nee je haakt niet rond Lia, 3 losse en dan is de 3e losse een keer losse, Dan haak je die 2 vaste in de andere losse, werkje draaien etc .
Het is gepriegel maar dan uiteindelijk wordt het wel een soort 3hoekje. Misschien anders proberen met een dikkere draad om even te oefenen? Zou zonde zijn als je werkstukje door een gekke snavel niet zo mooi wordt als dat je hoopte.
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Februari 2012 om 18:10

Originally posted by LiaB LiaB wrote:


Het snaveltje krijg nu zo'n rare vorm, tenzij ik iets niet goed heb gedaan.
Of moet ik voor het keren een extra steek maken, dit staat er niet bij maar kan nu werkelijk niet zien wat boven of onderkant is.

Heeft iemand dit uiltje ook gemaakt en kan mij misschien helpen?

Hoi Lia,

Ik heb het patroontje ook en ik zit/zat met hetzelfde probleem. Ik heb er toen zelf maar een draai aan gegeven.

Back to Top
LiaB View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 26 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer LiaB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Februari 2012 om 18:59
Originally posted by hetwich hetwich wrote:

Originally posted by LiaB LiaB wrote:


Het snaveltje krijg nu zo'n rare vorm, tenzij ik iets niet goed heb gedaan.
Of moet ik voor het keren een extra steek maken, dit staat er niet bij maar kan nu werkelijk niet zien wat boven of onderkant is.

Heeft iemand dit uiltje ook gemaakt en kan mij misschien helpen?

Hoi Lia,

Ik heb het patroontje ook en ik zit/zat met hetzelfde probleem. Ik heb er toen zelf maar een draai aan gegeven.


O, gelukkig dus het ligt niet alleen aan mij

Lia
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 Mei 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8249
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Februari 2012 om 20:19
Het is gewoon zo simpel dat waarschijnlijk jullie te moeilijk denken, bedoel dit beslist niet beledigend 
Maar je haakt 3 losse, die laatste losse is een keer losse, draai je werk om, in de 2 die over zijn gebleven haak je een vaste, keer je werkje weer om en haak in de laatste vaste 1 vaste, werk omdraaien en een halve vaste, dan heb je een driehoek.
Back to Top
LiaB View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 26 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer LiaB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Februari 2012 om 20:51
Originally posted by Prideke Prideke wrote:

Het is gewoon zo simpel dat waarschijnlijk jullie te moeilijk denken, bedoel dit beslist niet beledigend 
Maar je haakt 3 losse, die laatste losse is een keer losse, draai je werk om, in de 2 die over zijn gebleven haak je een vaste, keer je werkje weer om en haak in de laatste vaste 1 vaste, werk omdraaien en een halve vaste, dan heb je een driehoek.


Ik sanp dat wel hoor,
Ik heb het ook zo gedaan maar een mooie driehoek wordt het niet.
Lia
Back to Top
Enomis View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 19 Februari 2012
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 73
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Enomis Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Februari 2012 om 20:52
Volgens mij bedoelen we hetzelfde ;-) Je hebt dan alleen wel keerlossen
nodig volgens mij om je werk om te draaien, en die geeft het patroon
blijkbaar niet aan.
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 Mei 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8249
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Februari 2012 om 20:53
nee geen keerlosse alleen die 1e hahaha. wel verwarrend jouw naam Simone :P Dat is ook mijn nicknaam haha
Back to Top
LiaB View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 26 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer LiaB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Februari 2012 om 21:04
Ik ga morgen eens proberen om het snaveltje met een kleinere haaknaald te maken, dan blijft hij misschien beter in vorm.

Dank je wel allemaal voor jullie reacties en tips.
Lia
Back to Top
Venaille View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 April 2011
Status: Offline
Points: 1076
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Venaille Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Februari 2012 om 21:22

Ik had hetzelfde probleem met het snaveltje. Ik heb iets veranderd aan het patroontje van het snaveltje tijdens het haken, maar weet niet precies meer wat.

Veel succes!

Veel liefs van Marieke
Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juni 2010
Status: Offline
Points: 7262
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Februari 2012 om 15:28
Het staat er echt zoals ze het wil hebben. Ik heb even aan de steekjes getrokken en geduwd( ) en echt, het wordt een driehoekje!
Back to Top
Claire View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 04 Mei 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3049
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Claire Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Februari 2012 om 17:27
Ik doe, 3 losse, in de 2e losse een halve vaste, in de derde losse een stokje, klaar, je hebt een mooi driehoekje.
Zeg nooit: dat kan ik niet
Maar zeg: ik zal het proberen
Dan zul je versteld staan
Hoeveel een mens kan leren

Back to Top
LiaB View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 26 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer LiaB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Februari 2012 om 19:07
Originally posted by Claire Claire wrote:

Ik doe, 3 losse, in de 2e losse een halve vaste, in de derde losse een stokje, klaar, je hebt een mooi driehoekje.


Dank je dat is ook nog het proberen waard.
Lia
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Februari 2012 om 19:19

Originally posted by LiaB LiaB wrote:

Originally posted by Claire Claire wrote:

Ik doe, 3 losse, in de 2e losse een halve vaste, in de derde losse een stokje, klaar, je hebt een mooi driehoekje.


Dank je dat is ook nog het proberen waard.

Ga ik ook proberen!

Back to Top
Tams View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 28 Februari 2012
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 141
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Tams Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Maart 2012 om 12:12
Ik kreeg het ook niet voor elkaar volgens het patroon, daarom borduur ik het snaveltje er nu maar op met het haakgaren. Staat ook erg leuk, al zeg ik het zelf. ;)
Liefs,
Tamara
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.402 seconden.
Lang Yarns