Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotensokken

 Reageer Reageer Pagina  <123
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Jenlon View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 Augustus 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1080
Direct Link To This Post Posted: 06 Oktober 2007 om 23:54
Ja hoor, heb vandaag naalden en garen gekocht. Ben nu bezig met het boordje. Het gaat wel maar vraag me nog steeds af hoe ik ze het beste kan vasthouden en of de tussenliggende stukjes niet veel te los zijn. Gevoelsmatig brei ik met vijf naalden. Komt beter uit zo. Ik weet ook eigenlijk niet hoe het gaat als je het met vier doet.
Groetjes,
Ilona.
Back to Top
Ratlover View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 27 Juni 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 805
Direct Link To This Post Posted: 07 Oktober 2007 om 07:14
Originally posted by Meia Meia wrote:


Erg leuk deze sokjes, alleen kan ik zulke niet aan, glijden altijd van mijn voeten, van welk materiaal ze ook zijn maakt niks uit. Wel jammer want ze zijn superleuk.


Hoi Meia,

Het staat je natuurlijk vrij om bijvoorbeeld de boord langer te breien, zodat ze wel aanblijven.

Dat is nu het geweldige van het zelf sokken breien, je kunt ze precies zo maken als je wilt.
Groetjes van Lieke

Back to Top
Ratlover View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 27 Juni 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 805
Direct Link To This Post Posted: 07 Oktober 2007 om 07:17
Originally posted by Jenlon Jenlon wrote:

Ja hoor, heb vandaag naalden en garen gekocht. Ben nu bezig met het boordje. Het gaat wel maar vraag me nog steeds af hoe ik ze het beste kan vasthouden en of de tussenliggende stukjes niet veel te los zijn. Gevoelsmatig brei ik met vijf naalden. Komt beter uit zo. Ik weet ook eigenlijk niet hoe het gaat als je het met vier doet.


jippie, weer een beginnende sokverslaafde (want pas op, je raakt er verslaafd aan hoor)

Het vasthouden gaat vanzelf wennen. Ik let eigenlijk nooit op de andere naaldjes, alleen op de naaldjes waarmee ik brei. Maar er zijn mensen voor wie naalden zonder knop niet werken. Je kunt ook sokken breien op 1 lange rondbreinaald (googel eens op magic loop) of op 2 rondbreinaalden (googel eens op socks on two circular needles). Ikzelf heb beide methoden (nog) niet uitgeprobeerd, want ik ben dik tevreden met naalden zonder knop, maar er zijn mensen die erbij zweren.
Groetjes van Lieke

Back to Top
Jenlon View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 Augustus 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1080
Direct Link To This Post Posted: 07 Oktober 2007 om 16:09

Ik ben nog steeds bij het boordje, heb de steken over 4 naalden verdeeld staan maar de ruimte in het breiwerk tussen de naalden in, is best groot. Heeft iemand enig idee wat ik daaraan kan doen, voordat ik enthousiast verder ga en de sok alsnog kan uithalen?

Bedankt voor de tips.

Groetjes,
Ilona.
Back to Top
catharina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar


Lid sinds: 20 December 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4453
Direct Link To This Post Posted: 07 Oktober 2007 om 16:51
Zodra ik de eerste steek of twee steken van de nieuwe naald heb gebreid, trek ik de draad even extra aan.
Groetjes Catharina

Back to Top
Jenlon View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 Augustus 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1080
Direct Link To This Post Posted: 07 Oktober 2007 om 17:57

Originally posted by catharina catharina wrote:

Zodra ik de eerste steek of twee steken van de nieuwe naald heb gebreid, trek ik de draad even extra aan.

Dat doe ik ook maar het lijkt niet echt te helpen. Hoewel ik altijd vrij strak brei, is het nu toch allemaal wel wat losser omdat de naalden iedere keer in de weg zitten bij het omslaan .

Ik vond trouwens tussen mijn spullen ook nog een rondbreinaald van dezelfde dikte. Als het nou echt niet lukt, kan ik het altijd nog daarmee proberen. Oh jee, ik lees net ergens anders dat je sokken op kleine rondbreinaalden moet breien, en ik heb natuurlijk een lange.

Groetjes,
Ilona.
Back to Top
Ratlover View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 27 Juni 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 805
Direct Link To This Post Posted: 08 Oktober 2007 om 06:49
Het kan ook op een lange, dat heet magic loop. Daar kan iemand anders je vast meer over vertellen. (ik heb het nog nooit gedaan)

Wat ik doe als ik tussen 2 naalden wissel is de eerste steek goed hard aantrekken, zodat je echt ziet dat de 2 naalden tegen elkaar aan getrokken worden. Kan het niet goed uitleggen, als het niet duidelijk is kijk ik wel even of ik er een filmpje van kan maken.
Groetjes van Lieke

Back to Top
Jenlon View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 Augustus 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1080
Direct Link To This Post Posted: 08 Oktober 2007 om 07:05

Het is ook maar een klein sokje, van 52 steken. Mijn rondbreinaald is 80 cm. Dat is vast geen goed alternatief .

Maar een filmpje maken kost veel tijd. Ik zal nog eerst nog eens extra goed aantrekken!

Overigens heb ik hier zelf al een nieuw topic over gepost.

Groetjes,
Ilona.
Back to Top
Ratlover View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 27 Juni 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 805
Direct Link To This Post Posted: 09 Oktober 2007 om 07:04
Jawel, een lange kan juist wel

Kijk hier maar en dan bij magic loop.
Groetjes van Lieke

Back to Top
Ratlover View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 27 Juni 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 805
Direct Link To This Post Posted: 18 Oktober 2007 om 08:47
Heb weer een sok af:



het maatje is al in de maak.
Groetjes van Lieke

Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <123

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.422 seconden.
Lang Yarns