Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Kan iemand mij helpen

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
tritri View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 30 Juni 2008
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 7
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer tritri Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Kan iemand mij helpen
    Posted: 17 Maart 2012 om 00:28
Hallo,

Ik ben beginnen te breien een Drops topje. DROPS 81-5

Ik ben aan het voorpand bezig. Nu staat er dat ik patroon 5 moet breien, maar als ik aan 50cm voor de hals ben dan  heb ik al mijn minderingen nog niet gedaan. Als je op de foto kijkt, dan zie je de rechtse en de averechtse naalden niet, die er staan op patroon 5. 
Ik hoop dat je begrijpt wat ik wil zeggen.


Kan iemand mij helpen aub

Groetjes,

tritri
groetjes tritri
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 Mei 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8249
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Maart 2012 om 00:42
Op garnstudio is een helpdesk, daar raadpleeg ik altijd als ik er niet uitkom.
Back to Top
simonevv View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 03 December 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1658
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer simonevv Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Maart 2012 om 00:43
Armsgaten: Brei bij een hoogte van 36-37-38-39-40 cm 4 nld ribbelst over de 6-7-8-9-10 st aan weerskanten (brei de overige st gewoon door), en kant dan 3-4-5-6-7 st af aan weerskanten voor armsgaten.
Brei 3 st ribbelst aan weerskanten en minder 2 x 1 st aan weerskanten in elke 2e nld – zie de brei tips = 77-85-93-101-109 st. Brei 1 nld r terug (op de verkeerde kant), en minder gelijkmatig verdeeld 8 st = 69-77-85-93-101 st.
Brei de volgende nld als volgt op de goede kant:
Ik weet niet welke maat je hebt genomen, maar als je het  eerste getal neemt (36) dan had je bij een hoogte van 36 cm moeten beginnen met afkanten voor de mouwen. Je mindert eerst de steken voor de mouw en als dat klaar is ga je met het patroon beginnen. Als het niet duidelijk is, gewoon weer aan de bel trekken (leuk topje en vest)Thumbs Up
Back to Top
tritri View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 30 Juni 2008
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 7
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer tritri Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Maart 2012 om 00:55
Hallo Simone,

Bedankt voor zo vlug te antwoorden, maar dat heb ik al gedaan. Ik moet nu eerst 2 averechtse naalden doen over al de steken en dan patroon 5 (patroon 5A, patroon 5B en patroon 5C).
Dit staat er :
Brei de volgende nld als volgt op de goede kant:
Patroon 5A (= 14 st), Patroon 5B over 40-48-56-64-72 st, Patroon 5C (= 15 st) – dit zijn 2 nld av over alle st, inclusief de 3 st aan weerskanten die eerst in ribbelst werden gebreid. Brei vanaf nu deze 3 st av in elke nld. Minder aan weerskanten zoals weergegeven op Patroon 5 in totaal 3-5-6-8-9 keer. De teltekening toont een maximum van 5 minderingen – voor Maat S, stop na 3 minderingen, voor Maat L + XL + XXL, ga door met minderen ook al staan de minderingen niet meer op de teltekening.
Brei door patroon, met de 3 kantst in ribbelst langs beide armsgaten – brei de st die geen deel uitmaken van het patroon in tricotst.
Hals: Zet bij een hoogte van 46-47-48-49-50 cm de middelste 19-19-23-23-23 st op een hulpdraad voor de hals. Ga verder met het patroon, en minder aan weerskanten voor de hals op dezelfde manier als voor de armsgaten (= Patroon 5) 4 keer.
Als alle minderingen/afkanten voor de armsgaten en de hals zijn voltooid resteren er 11-11-11-11-13 st voor elke schouder (= 3 st ribbelst + 8-8-8-8-10 st patroon). Zet het patroon door en kant af bij een hoogte van 54-56-58-60-62 cm.

Als je naar de foto kijkt dan zie je die naalden (rechtse en averechtse die je moet doen voor je de naald met de mindering doet) niet.
Ik weet het niet meer, maar ik vind dit ook zo mooi.

groetjes,
tritri
groetjes tritri
Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 November 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7742
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer esthertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Maart 2012 om 02:36
ik denk dat ik weet wat jij bedoel.
als je op de foto kijkt dan zie je onderaan die 2 rijen met gaatjes omhoog gaan en op het punt waar je verder gaat met het patroon 5 dan zie je de overgang van die 2 naalden niet het lijkt op de foto net of ze dan gelijk met de 3de naald van het patroon beginnen.
zoveel verstand heb ik niet van breien om te zeggen wat je nu eigenlijk zou moeten doen.
maar ik denk dat ik zelf gewoon het patroon had gevolgd en toch gewoon die 2 toeren had gebreid. je krijgt dan vlg mij wel een mooie overgang van het onderkantje en de boven kant.
hij is trouwens schitterend.
 
Back to Top
simonevv View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 03 December 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1658
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer simonevv Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Maart 2012 om 08:00
Je bedoelt de overgang van de twee rijtjes naar het gehele gaatjes patroon, dat je daar 1 toer avrecht en recht moet breien en dat je die niet ziet?
Back to Top
tritri View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 30 Juni 2008
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 7
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer tritri Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Maart 2012 om 08:41

ja, er staat dan op de teltekening 5 de mindering dan de verkeerde kant doen, dan een naald r / av op de verkeerde kant, dan av op de goede kant / r op de verkeerde kant, dan r op de goede kant / av op de verkeerde kant en dan terug de nld met mindering. Als je dit 7 x moet doen dan kom je boven de 50cm voor de splitsing voor de hals. Ik dacht dat je daar geen mindering meer mag doen.

Uitleg symbolen teltekening

=r op de goede kant, av op de verkeerde kant
=av op de goede kant, r op de verkeerde kant
=2 omsl, laat in de volgende nld de eerste omsl vallen en brei de tweede omsl av
=op de goede kant: haal 1 st r van de nld af, 2 r samen en haal de afgeh st daarover
=op de goede kant: 3 r samen

groetjes,

tritri
groetjes tritri
Back to Top
simonevv View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 03 December 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1658
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer simonevv Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Maart 2012 om 09:17
je maak aan de kant van de armsgaten net zo veel minderingen als nodig is voor jouw maat OOK als je de steken voor de hals op een reserve pen moet zetten, en dan minder je gewoon door voor de armsgaten en tegelijkertijd voor de hals en je blijf in patroon door breien. Een heleboel dingen tegelijkertijd. Ik ben nu even weg en ben pas in de middag weer thuis. Ik hoop dat dit is wat je bedoelde
Succes
Back to Top
tritri View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 30 Juni 2008
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 7
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer tritri Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Maart 2012 om 09:23
Ja, dit wist ik niet, ik dacht dat de minderingen af moesten zijn voor de splitsing

Bedankt Tongue en ben blij dat ik voort kan doen Big smile

Groetjes,

tristri
groetjes tritri
Back to Top
simonevv View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 03 December 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1658
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer simonevv Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Maart 2012 om 17:23
weer iemand blij gemaakt LOL
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.375 seconden.
Lang Yarns