Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenGSM-tasje

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 April 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5572
Direct Link To This Post Onderwerp: GSM-tasje
    Posted: 04 Oktober 2007 om 11:08

hoi allemaal! voor Sri Lanka maak ik vaak gsm-tasjes met een koordje aan; Ik zou er voor de kerstmarkt ook willen maken, maar vraag me af welke afmeting standaard is... De tasjes die ik voor Sri Lanka maak zijn vrij groot, vind ik, want ze gooien er vaak ook nog hun sleutels bij in... Deze zijn 10 X 15cm, dus te groot voor hier.

iemand die eentje heeft gekocht eventueel en weet wat zo'n beetje de standaard is?

Back to Top
Rubia View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 30 November 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 520
Direct Link To This Post Posted: 04 Oktober 2007 om 11:31
Die snap ik niet helemaal. Als ze zich een GSM kunnen permiteren, waarom maak jij er dan tasjes voor?

Back to Top
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 April 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5572
Direct Link To This Post Posted: 04 Oktober 2007 om 12:33

mijn vriendin verkoopt die tasjes die ik maak aan de rijkeren, ze heeft inderdaad zelf geen gsm, hoor!  ze verkoopt aan hen ook tassen die ik haak. Alles is daar in plastic en acryl van dat soort dingen, dus ik maak het in katoen; Dat vinden ze heel leuk omdat het daar niet verkrijgbaar is... Ondertussen is via mond op mond reclame al zo'n clubje ontstaan die steeds benieuwd zijn wat ze nu weer heeft aan leuke spullen...

 

Maar nu wil ik er dus ook voor hier maken en daarom mijn vraagje naar een "standaard" afmeting, want in elke patroontje geven ze weer iets anders op...

Back to Top
Rubia View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 30 November 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 520
Direct Link To This Post Posted: 04 Oktober 2007 om 12:35
Ok, dan begrijp ik het. Mooi!

Back to Top
breioma View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Mei 2007
Status: Offline
Points: 2303
Direct Link To This Post Posted: 04 Oktober 2007 om 13:22
Ik heb geen idee hoe groot die tasjes hier zijn,maar het lijkt mij dat 6 bij 12 cm. groot genoeg is.
Back to Top
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 April 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5572
Direct Link To This Post Posted: 04 Oktober 2007 om 13:46

ja, ik dacht ook zoiets... Maar omdat ik ze gewoon dubbel vouw en niet een "bodempje" maak, neem ik misschien best 8cm voor de dikte van de gsm...

 

Rubia, deze mevrouw is eigenlijk naaister van beroep. Ze verloor hun huisje én het weinige er in door de tsunami. Daarom dus een steuntje in de rug omdat het zo'n harde werkers zijn! Ze koopt van hetgenen dat ze van mij kan verkopen vooral materiaal. Zij maakt vooral patchwork kussens en borduurt tafellakens als er iemand om vraagt... Nu zijn we "samen" aan een bruidsjurk bezig,die iemand heeft besteld bij haar: ik haakte de bloemen voor er op, en zij naait de jurk...

Back to Top
Suzanne.vnh View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 20 Maart 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 299
Direct Link To This Post Posted: 04 Oktober 2007 om 14:21
Ik heb mijn gsmtasje gemaakt aan de hand van één van de patronen op drops garnstudio en ook ene voor mijn ipod mss ook een leuk idee?  mijn klepje moest iets langer zijn maar het was het einde van mijn bol de mijne is 23,5 cm lang en dubbel gevouwen mss als je er 25-26 cm van maakt dat het ideaal is en 8 cm breed. Ik hoop dat ik je wat heb kunnen helpen
Back to Top
webcat View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 19 September 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 92
Direct Link To This Post Posted: 04 Oktober 2007 om 14:37

Originally posted by Suzanne.vnh Suzanne.vnh wrote:

Ik heb mijn gsmtasje gemaakt aan de hand van één van de patronen op drops garnstudio en ook ene voor mijn ipod mss ook een leuk idee?  mijn klepje moest iets langer zijn maar het was het einde van mijn bol de mijne is 23,5 cm lang en dubbel gevouwen mss als je er 25-26 cm van maakt dat het ideaal is en 8 cm breed. Ik hoop dat ik je wat heb kunnen helpen

 

Ik ben al blij als ik op tijd ben met opnemen, als ik dan ook nog eens een tasje moet open maken.........

 

Groet, Willeke.-

Houdt moed, het komt nooit meer goed.
Back to Top
Suzanne.vnh View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 20 Maart 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 299
Direct Link To This Post Posted: 04 Oktober 2007 om 15:46
Mja als je geen knoopje zou plaatsen en het gewoon samen geplooid zou haken zonder het kapje erover en het met een gehaakte ketting aan je nek zou hangen zou je zeker op tijd kunnen opnemen  maar ik ben niet zo gek aan zware dingen die rond mijn nek hangen ik heb het vooral gemaakt nadat ik mijn gsm voor de 2de keer uit mijn rommelige handtas haalde en het scherm gebarsten was.

Op welke kerstmarkt zul je in feite staan chrisje, als het niet te ver is kom ik wel eens langs!

Groetjes Suzanne

Back to Top
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 April 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5572
Direct Link To This Post Posted: 04 Oktober 2007 om 16:04

suzanne, het is een heel klein marktje, hoor! een paar kraampjes maar... het is in Putte, op de grens met Belgie. Is Stabroek/kalmthout en zo in de buurt, maar is dus op de Nederlandse kant (overkant van de straat hier, hihi!) te doen... Maar meestal zijn in die periode ook wel grotere markten in de buurt te vinden, dus veel mensen komen als afzakkertje hier naartoe omdat de sfeer in Putte altijd erg leuk is..; is een klein maar zeer levendig dorp hier... (we hebben dan ook meer terrasjes dan wat anders hier...  zelfs overdekte en verwarmde)

Op dit forum heeft Corry (breioma) het geweldige idee gehad wat slachtoffers warm te stoken voor het vol krijgen dit kraampje... Ik ben dus in "blijde verwachting" van een boel leuke spulletjes, hihi! het belooft een héééél uiteenlopend en vooral leuk kraampje te gaan worden!

Back to Top
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 April 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5572
Direct Link To This Post Posted: 04 Oktober 2007 om 16:05

Originally posted by Suzanne.vnh Suzanne.vnh wrote:

Ik heb mijn gsmtasje gemaakt aan de hand van één van de patronen op drops garnstudio en ook ene voor mijn ipod mss ook een leuk idee?  mijn klepje moest iets langer zijn maar het was het einde van mijn bol de mijne is 23,5 cm lang en dubbel gevouwen mss als je er 25-26 cm van maakt dat het ideaal is en 8 cm breed. Ik hoop dat ik je wat heb kunnen helpen

bedankt voor de info!

Back to Top
Suzanne.vnh View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 20 Maart 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 299
Direct Link To This Post Posted: 05 Oktober 2007 om 11:56
Haha laat zeker weten wanneer het doorgaat mss kan ik dan wel een vriendin of mijn zus optrommelenom es uitstapje te doen!
Het is wel een eindje maar wel te combineren met een andere uitstap.
Hangt er allemaal van af  als het super sneeuwt ga ik niet die grote afstand rijden.
Super zie er al naar uit, ne warme choco op de verwarmde terras :p
groetjes suz
Back to Top
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 April 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5572
Direct Link To This Post Posted: 06 Oktober 2007 om 10:16

Originally posted by Suzanne.vnh Suzanne.vnh wrote:

Haha laat zeker weten wanneer het doorgaat mss kan ik dan wel een vriendin of mijn zus optrommelenom es uitstapje te doen!
Het is wel een eindje maar wel te combineren met een andere uitstap.
Hangt er allemaal van af  als het super sneeuwt ga ik niet die grote afstand rijden.
Super zie er al naar uit, ne warme choco op de verwarmde terras :p
groetjes suz

okiedokie!

Back to Top
Martine_1 View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 22 Juli 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 62
Direct Link To This Post Posted: 07 Oktober 2007 om 12:53

http://www.vooroma.nl/hobbyhoek/handwerk-haken.htm

Op deze site staan drie gebreide /gehaakte gsm tasjes, met patroon. Wellicht heb je er wat aan!

succes, Martine.

Back to Top
tdv View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 10 Oktober 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2171
Direct Link To This Post Posted: 07 Oktober 2007 om 20:02
wauw martine bedankt voor de link,leuk zo'n tasje
groetjes tine
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.420 seconden.
Lang Yarns