Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Zonnebloemkussen

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
job1978 View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 28 Maart 2012
Locatie: Thuis
Status: Offline
Points: 10
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer job1978 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Zonnebloemkussen
    Posted: 28 Maart 2012 om 18:55
Hoi iedereen,

Ik (Jeroen) ben nieuw hier. En had een vraagje over een patroon omschrijving die ik laatst heb aangeschaft. Aller eerst een hele lange tijd geleden heb ik al eens iets gebreit. Dus ben bekend met recht en averechts breien, afkanten en steken opzetten.

Het gaat om het volgende stuk tekst:

hierbij voor de rondingen aan weerskanten in elke nld. 8x 1 st., dan in elke 2 nld. 9x 1st. en daarna in elke 4e nld. 2x 1st. meerderen = 61 st. en ca. 28 cm breedte. Voor de meerderingen aan het begin van de nld. na de kantst. en aan het einde van de naald voor de kantst. 1 st. gedraaid re. uit het dwarsdraadje breien.

Kan iemand mij dit in leke taal uitleggen...Embarrassed
Dit leest voor mij als nieuwkomer dus als abracadabra.

Hopelijk dat iemand me hier mee kan helpen.
Iniedergeval alvast bedankt!


Groetjes Jeroen.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Maart 2012 om 21:47
je vertelt niet hoeveel steken je op je pen hebt staan ,maar  ik denk iets van 23. Dan ga je aan het begin en aan het eind van IEDERE pen 8x 1 steek meerderen en wel na je kantsteek . Je breit 1 steek dan zie je een dwarslusje tussen je 1e en je 2e steek en hieruit brei je een steek verdr recht .Je breit je pen uit  maar de laatste st laat je staan Hier zie je weer   een dwarslusje voor je laatste steek liggen ,dat pak je op en je breit hieruit verdraaid 1 rechte steek . . Je doet dit 8x Iedere pen .. Hierna doe je het zelfde maar niet iedere pen maar iedere TWEEDE pen (je breit dan dus een pen zonder te meerderen )en wel 9 keer . Als je het bovenstaande gedaan hebt doe je het zelfde verhaal nog 2x iedere VIERDE  pen
Back to Top
job1978 View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 28 Maart 2012
Locatie: Thuis
Status: Offline
Points: 10
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer job1978 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Maart 2012 om 22:18
Hoi Mutti,

Inderdaad 23 steken.

met iedere pen bedoel je zowel de heen als terug weg dus van pen 1 naar pen 2 en weer naar pen 1 toe of bedoel je echt iedere keer dat je van pen verwisseld?

Alvast heel erg bedankt!! Dit is een stuk duidelijker voor mij!


Groetjes Jeroen.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Maart 2012 om 08:35
brei je dan met 4 pennen ???
Back to Top
job1978 View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 28 Maart 2012
Locatie: Thuis
Status: Offline
Points: 10
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer job1978 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Maart 2012 om 11:22
Hio Mutti,

Nee dat niet. Bedoelde of je met iedere pen bedoelde zowel de heen en terug weg of alleen een x een heen weg of 1x een terug weg. Hopelijk dat ik het nu duidelijker stel.


Groetjes Jeroen.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Maart 2012 om 11:43

Ik bedoel niets . Het patroon bedoelt wat en daar staat iedere pen .

Dus de eerste 8x in zowel de heengaande als de teruggaan de pen .
Als je dat 8x gedaan hebt ga je over op om de pen( je breit dan in de 2e pen geen meerdering ) . Dat doe je 9x en dan meerder je nog 2x iedere 4e pen d.w.z na je meerder pen brei je 3 pennen geen meerdering . Ik lees niets over hoogte van je werk wel over de breedte die moet dus 28 cm zijn . Als er wel een hoogte in je patroon staat let er dan op dat die klopt
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.344 seconden.
Lang Yarns