Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

hulp bij gehaakt vestje

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
drempt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 11 Februari 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3806
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer drempt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: hulp bij gehaakt vestje
    Posted: 29 Maart 2012 om 17:12
hoi hoi
ik ben weer opnieuw begonnen met dit vestje
heel frustrerend
 
ik kom steeds niet uit of ik hou over of ik kom te kort HELP
als ik na een rij stokjes gehaakt te hebben en om moet keren en de vastenrij moet haken
dan moet ik toch 1 vaste haken om te keren?
er zijn al doosjes die dit vestje hebben gehaakt
ik wil maat 110 maken
wie wil mij helpen???
 
een gefrustreerde doos
 
Chris



zoveel idee�n zo weinig tijd
Back to Top
l.wijsbroek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Maart 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4187
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer l.wijsbroek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Maart 2012 om 18:42
als je een rijtje vasten moet maken keer je met een losse, telt als de eerste vaste
lydia wijsbroek
Back to Top
drempt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 11 Februari 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3806
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer drempt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Maart 2012 om 18:58
dat bedoel ik
maar dan heb ik een vaste teveel in de volgende rijUnhappy
snap er niets vanConfused
ga nog es proberenExclamation
Chris



zoveel idee�n zo weinig tijd
Back to Top
l.wijsbroek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Maart 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4187
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer l.wijsbroek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Maart 2012 om 19:01
moet je niet direct na de losse insteken maar 1 verder.
probeer het eens op een proeflapje met 10 vasten
lydia wijsbroek
Back to Top
drempt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 11 Februari 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3806
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer drempt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Maart 2012 om 20:03
ik snap dit wel en doe het ook altijd maar ik kom niet uit en snap niet waarom
ik vind het zo'n leuk vestje en wil het persé maken
dan doe ik iets anders niet goed
Chris



zoveel idee�n zo weinig tijd
Back to Top
l.wijsbroek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Maart 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4187
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer l.wijsbroek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Maart 2012 om 20:09
probeer dan dat proeflapje met 10 steken, je gaat dan waarschijnlijk bij de laatste in de fout en 10 steken is te overzien en snel gedaan.
lydia wijsbroek
Back to Top
Venaille View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 April 2011
Status: Offline
Points: 1076
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Venaille Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Maart 2012 om 21:00
Hij is inderdaad helemaal geweldig... Ik wil hem straks voor mijn beide meiden gaan maken! Maar heb het nog niet gedaan! Kan je dus niet helpen. Sorry!
 
Veel succes nog!
Veel liefs van Marieke
Back to Top
Crea-Mo View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 02 Maart 2010
Status: Offline
Points: 1803
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Crea-Mo Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Maart 2012 om 21:24
Als ik vaste haak, keer ik nooit met een losse. Ik keer het werk en haak in de eerste vaste gelijk de eerste vaste van de volgende toer.
Maar heb je het probleem dan niet als je een rij stokjes haakt

Misschien kunnen we beter helpen als je het probleemstukje van het patroon hier neerzet.
Back to Top
hellagru View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 18 September 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 30
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer hellagru Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Maart 2012 om 21:51
De maakster van dit patroon heeft bij haar uitleg geschreven dat de keerlosse voorde vaste en de 3 keerlosse voorde stokjes zijn om een mooie rechte rand te krijgen en ze tellen niet mee voor het aantal
Groetjes Hella
Back to Top
drempt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 11 Februari 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3806
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer drempt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Maart 2012 om 22:31
ja dat klopt inderdaad
is er een logica in het patroon moet de meerdering van 3 stokjes steeds tussen de 2 vaste van de vorige toer/rij??
 
ik ga er morgen ochtend weer voor zitten
kids naar school even lezen op school dan even boodschappen doen en dan ga ik ervoor!!
 
Chris



zoveel idee�n zo weinig tijd
Back to Top
hellagru View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 18 September 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 30
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer hellagru Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Maart 2012 om 00:24
Zoals ik het zie:

je haakt het groepje van 3 stokjes in de eerste vaste ( van groepje 2 vaste)

 het groepje van 2 vaste haak je in het middelste stokje ( van groepje 3 stokjes)

ik heb een stukje geprobeerd, maar je moet inderdaad goed kijken waar de meerderingen zitten.
Ik kreeg een mooie scherpe hoek zo.

Let verder op dat je aan het einde van de toer niet haakt in de keerlosse.
en dat je de eerste steek meteen maakt in de eerste steek, ook al heb je die keerlosse

Hoop dat je het zo snapt, moeilijk uitleggen.


Groetjes Hella
Back to Top
drempt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 11 Februari 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3806
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer drempt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Maart 2012 om 07:41
hella ik snap het prima zo
bedankt!!
Chris



zoveel idee�n zo weinig tijd
Back to Top
Woutera View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 13 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 395
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Woutera Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Maart 2012 om 08:29
Ik heb dit vestje ook al gehaakt en het is erg mooi geworden, na tig keren uithalen en opnieuw beginnen is het mij gelukt om de pas goed te krijgen.
Ook ik kwam niet uit met het aantal steken dat in het patroon beschreven staat. Ben toen gaan kijken zoals Hella ( hierboven) heeft beschreven en zo gaan haken. Ook dan kwam ik niet met het aantal steken uit.
Gewoon de maat in de gaten gehouden voor wie het vestje bestemd is. Ik heb dit vestje gemaakt voor mt. 80/86. Nu het klaar is komt het goed overeen met die maat.
Succes Chris
 
Groet Woutera
Back to Top
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 23 Mei 2008
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 14072
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pralientje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Maart 2012 om 16:46
IK ga er pas dit weekend aan beginnen,het tasje en de bloem voor de haarband is al klaar
Back to Top
Kwabbernoot View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 13 Februari 2012
Status: Offline
Points: 35
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kwabbernoot Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Maart 2012 om 11:48

Ik kan je helaas niet helpen, maar wat een ontzettend leuk vestje!

(zou iemand mij hiervan het patroon willen sturen asjeblieft?)
Back to Top
drempt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 11 Februari 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3806
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer drempt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Maart 2012 om 17:22
ik zou wel willen maar ik krijg hem nioet in mijn email toegevoegd
een fout in mijn outlook
via ravelry kun je hem zelf downloaden
of iemand anders moet het willen sturen sorry sorry
Chris



zoveel idee�n zo weinig tijd
Back to Top
Dopey View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 03 Januari 2012
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 110
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dopey Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 April 2012 om 19:51
Ik ben ook met dit vestje bezig, maar het is ook niet aan mij besteed... Gisteren heb ik besloten om er korte mouwen aan te maken en dan beide mouwen zoals de linker op het plaatje, dan doen we er wel een romper met lange mouwen onder! Hij valt ook kleiner dan ik dacht, dus ik moet 'm zo snel mogelijk afmaken zodat mijn dochter hem nog wel aan kan!
Succes er mee drempt!
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.438 seconden.
Lang Yarns