Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Haken en breien op school geleerd?

 Reageer Reageer Pagina  <123
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
beppemartha View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 08 Februari 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3321
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer beppemartha Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Juni 2012 om 19:52
OOK IK BEN ZO OUD DAT JE VROEGER INDERDAAD OP SCHOOL LEERDE HANDWERKEN. BREIEN, BORDUREN. IK HEB NOG EEN BOEKENLEGGER GEVONDEN IN DE BIJBEL TOEN IK HET HUIS VAN MIJN OUDERS OP MOEST RUIMEN. DAT IS DUS DIERBAAR GEWORDEN. VAN HET BREIEN OP SCHOOL WEET IK NIET VEEL MEER. ZAL WEL EEN BABYBROEKJE OF ZO GEWEEST ZIJN.
OP HET LYCEUM HEB IK NOG EEN SOORT MERKLAP GEMAAKT. EEN PAUW MET ALLERLEI KLEUREN EN VERSCHILLENDE STEKEN.
HET NAAIEN HEB IK ME ZELF GELEERD DOOR GOED DE PATRONEN IN DE KNIP TE LEZEN. VEEL VOOR MEZELF EN DE KINDEREN GEMAAKT. IK VOND HET LEUK MAAR HET WAS OOK ENIGSZINS NOODZAAK OM AF EN TOE TOCH EENS WAT NIEUWS TE KRIJGEN.
BREIEN EN HAKEN VOOR DE KIDS WAS OOK AAN DE ORDE. EEN TIJDJE DAARNAWAS HET RUSTIG MAAR TOE DE KLEINKIDS ZICH AANKONDIGDEN BEN IK WEER GESTART EN DOE HET NOG ELKE DAG. HEERLIJK. MAAR NAAIEN HOEFT NIET MEER. VIND IK OOK NIET ZO HEEL ERG!!!
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Juni 2012 om 20:17
@beppemartha, ik naai nog steeds. Ook grotendeels zelf geleerd. Ik vind het nog steeds heerlijk om achter de naaimachine te zitten. Ben net bezig mijn naaikamer te ordenen en heb 4 vuilniszakken vol stofresten van dingen die ik ooit gemaakt heb weggebracht. Ik hoop er nog lang mee door te kunnen gaan. Groetjes, Lida
Back to Top
ElleBelle View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 30 Maart 2012
Locatie: Antwerpen
Status: Offline
Points: 1475
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ElleBelle Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Juni 2012 om 20:20
ik(32) heb leren breien op school. In het derde leerjaar (weet niet welke groep dat is in Nederland)
En dat breiwerk was een smurf. Man, wat haatte ik toen breien LOL

En enkele maanden geleden heb ik die smurf nog een gebreid en die zag er toen net zo erg uit als in het derde leerjaar Tongue


http://pinterest.com/ellejientje/
Back to Top
l.wijsbroek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Maart 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4187
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer l.wijsbroek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Juni 2012 om 20:23
ja beppemartha, dat is het leuke zodra de kleinkinderen er zijn kun je weer leuke dingen maken, de oudere generatie heeft nog de kennis in huis van het haken, naaien en breien, zie nu wel in m'n omgeving dat andere mensen het toch wel heel leuk vinden (economische recessie), de kreten oubollig zwakken een beetje af, men denkt oh je maakt het zelf dus dat is goedkoop. Tot ze horen wat een bolletje garen kost
lydia wijsbroek
Back to Top
Naemi View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Mei 2009
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Naemi Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Juni 2012 om 21:04
Wordt er tegenwoordig eigenlijk nog gebreid en gehaakt op school? Ik heb het wel geleerd en onze kinderen gaan het ook op school leren. Op de vrije school leren ze oa breien, haken, borduren, werken met de breivork en de knoopster. Ook voor de jongens. Wink
geordende mensen zijn gewoon te lui om naar dingen te zoeken
Back to Top
Liana View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 07 April 2012
Status: Offline
Points: 232
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Liana Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Juni 2012 om 21:08
Bij mijn kinderen op school krijgen ze geen brei- of haakles. Jammer,hoor. Nu hoorde ik laatst dat er in groep 5 moeders werden gezocht die de kinderen konden leren breien. Snel mijn hulp aangeboden . En wat zijn ze enthousiast, super gewoon. Zelfs de jongens vinden het enig.
Ik hoop dat dit de hobbydoosjes van de toekomst worden!!
Back to Top
Yobsje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juni 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1408
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Yobsje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Juni 2012 om 22:10
Ik heb leren handwerken van mijn moeder, op school hadden we ook handwerken, maar ik kon het toen al. Mijn oudste zoon (10 jaar) heeft op school leren haken, breien en borduren en m'n tweede zoon (7 jaar) heeft leren vingerhaken en borduren op school. Tot vorig jaar hadden ze een handwerkjuf, sinds zij met pensioen is er geen handwerkjuf meer op school.
Groet,

Yobsje
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Juni 2012 om 09:13
Bij onze kinderen is de handvaardigheidsles veranderd in "Techniek" en toen hebben ze gelijk de wol eruit gegooit Disapprove
Ik heb diverse malen aangeboden de kinderen te helpen met handwerken, maar de juffen kunnen zelf ook breien en haken en het wordt gewoon niet meer aangeboden.
 
Mijn jongens van 11 en 8 zijn wel gek op vingerhaken, meters gaan er hier door!
Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
macheri View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 10 Maart 2012
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1972
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer macheri Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Juni 2012 om 22:39
Op de lagere school heb ik ooit wel een handwerk juf gehad  maar  wat ik daarvan heb geleerd ben ik gauw weer vergeten hihhi dat  was borduren in kruissteekjes, vreselijk vond ik dat.
Nee ik moet niet liegen ik heb ook geleerd een soort kussen te maken en op dat kussen hebben we verschillende borduur technieken en naai technieken geleerd.

Later heb ik op de opleiding voor activiteiten begeleiding  allerlei handwerk technieken geleerd waar ik ook veel aan heb gehad.
Breien heb ik daar niet geleerd (konden ze nog van mij lerenWink ) Dat heb ik mezelf aan geleerd net als haken door gewoonweg goed naar  plaatjes te kijken en een handige tante die me af en toen wat kon helpen. 
Mijn moeder kon het me helaas niet leren doordat ze heel jong al een verlamming had aan haar  linkerarm. waardoor voor haar de lol van het handwerken waar ze altijd erg goed in was geweest eraf was, omdat ze het dus niet meer kon zoals ze gewend was.


Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <123

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.672 seconden.
Lang Yarns