Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenStukje breiwerk uithalen

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
odette View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 April 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3080
Direct Link To This Post Onderwerp: Stukje breiwerk uithalen
    Posted: 28 Oktober 2007 om 21:44

Als het een groot stuk is hup pennen eruit en uithalen, als het maar één of hooguit 2 toertjes zijn dan steek ik terug.

Als ik de steken na het uithalen weer oppak, pak ik ze met een kleiner/smallere naald op. Dan zet ik alle steken weer goed op de naald door ze vanaf deze naald weer op de juiste dikte naald te zetten. En dan ga ik weer verder breien.

 

odette
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23644
Direct Link To This Post Posted: 28 Oktober 2007 om 20:32
Ik gebruik een veel dunnere naald i.p.v. een levenslijn, vooral bij tricotwerk, die kun je makkelijk door elk "v-tje" van de rechte steken halen. En dan weer verder breien met de naalden die je nodig had.
Als er ergens maar één steek fout is maas ik die recht of averecht, dus een "v-tje"of een dwarsstreepje.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Edith View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 Juni 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1096
Direct Link To This Post Posted: 28 Oktober 2007 om 19:48
Meestal haal ik gewoon uit en pak de steken weer op. Maar nu ben ik met een apart materiaal bezig en als er een steek valt zie je niet waar die steek gebleven is. Ik heb net het achterpand uitgehaald en ben gewoon opnieuw begonnen. Helaas, maar ik wil wel dat het mooi wordt.
Back to Top
Jenlon View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 Augustus 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1080
Direct Link To This Post Posted: 28 Oktober 2007 om 15:51

Ik vind het knap hoor dat je zo foutjes kunt repareren. Zo had ik het eigenlijk nog helemaal niet bekeken.

Ik ben nog steeds blij dat ik hier iedere keer weer mijn vragen kan stellen.

Hartstikke fijn en zoals altijd weer heel erg hartelijk bedankt voor jullie hulp.

Groetjes,
Ilona.
Back to Top
Ratlover View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 27 Juni 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 805
Direct Link To This Post Posted: 28 Oktober 2007 om 14:13
Wat ik trouwens nog vergeet te zeggen: ik probeer foutjes zo veel mogelijk zonder uit te halen te "maken". Zo heb ik een keer een trui gemaakt, waarin ik na een naald of 50 er achter kwam dat ik in de 2e naald een rechte steek averecht had gebreid. Ik heb toen die steek naar boven gevolgd en van de naald laten vallen, helemaal tot de fout laten ladderen en toen met een haaknaald weer opgehaald. Kost wel even wat tijd, maar een heel stuk minder dan weer helemaal uithalen.

Inmiddels heb ik ook door hoe het met kabels werkt, hoe ik omslagen kan repareren. Alleen samengebreide steken vind ik nog lastig te repareren zonder helemaal uit te halen.

Wat ik probeer te doen als ik brei is te begrijpen wat er gebeurt en waarom.
Groetjes van Lieke

Back to Top
Ratlover View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 27 Juni 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 805
Direct Link To This Post Posted: 28 Oktober 2007 om 14:10
Hoi Ilona,

Als het moeilijk breiwerk is zou je eigenlijk een "levenslijn" moeten gebruiken. Dit is een draad die je door de steken haalt. Wanneer je dan uit moet halen, trek je gewoon uit tot de levenslijn en krijg je je steken weer makkelijk terug op je naalden.

Ik typ zou je moeten gebruiken, omdat ik dat dus nooit doe. Als het een klein stukje is, steek ik gewoon terug, maar is het meer dan een paar naalden, dan haal ik gewoon de naalden eruit en trek ik uit, tot een rij voor het punt waar ik de steken weer terug op mijn naalden wil hebben. De laatste rij haal ik dan steek voor steek uit, terwijl ik de onderliggende steek terug op de naald zet (vaak zet ik eerst de steek terug en trek ik dan pas het draadje eruit). Soms staan de steken dan inderdaad verkeerdom op de naald. Vroeger draaide ik ze gewoon om, maar tegenwoordig brei ik gewoon door het achterste lusje, als ik zie dat de steken verkeerd staan. Dat is namelijk verdraaid breien, waardoor de steek weer recht komt.

Ik hoop dat het zo duidelijk is. Anders kun je er altijd nog over mailen.
Groetjes van Lieke

Back to Top
miep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru



Lid sinds: 17 Mei 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3972
Direct Link To This Post Posted: 28 Oktober 2007 om 14:10
Ligt eraan hoeveel je moet uithalen. Zijn het meerdere pennen, dan haal ik alles af, zijn het één of twee, dan steek ik terug. Je kunt de steken die je verkeerd op je naald hebt staan "verkeerd" breien, dus in de achterste lus, zodat je ze uiteindelijk wel netjes breit. Of eerst even oppakken met de rechternaald en goed op de linker weer terugzetten. Tja, weet trouwens niet zo goed hoe ik het terugsteken moet uitleggen. In het V-tje onder de lus op de naald insteken en af laten glijden.
Back to Top
Jenlon View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 Augustus 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1080
Direct Link To This Post Posted: 28 Oktober 2007 om 14:06

Hoe doen jullie dat? Gewoon de naalden eruit en maar hopen dat je alle steken vangt of juist terugsteken? Hoe steek je dan terug? Ik heb namelijk regelmatig de steken verkeerd op mijn naald staan daarna.

Groetjes,
Ilona.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.281 seconden.
Lang Yarns