Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

weinig aanwezig geweest

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 Oktober 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 9435
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: weinig aanwezig geweest
    Posted: 31 Juli 2012 om 21:16
Jullie zullen wel gemerkt hebben dat ik de laatste tijd weinig aanwezig ben geweest. Dat heeft meerdere oorzaken, waaronder het feit dat onze dochter verhuisd is naar een kamer in Utrecht, en wat andere persoonlijke dingen, maar ik ben ook heel erg bezig met surfen op internet. Zoals de meesten van jullie wel weten is enige tijd geleden een glutenallergie bij mij (en mijn dochter) geconstateerd. Nu is het brood niet lekker, het smaakt niet naar brood en het kruimelt heel erg. Nu ben ik dus aan het zoeken naar allerlei recepten voor brood, koek en gebak. Vandaag heb ik een hartige taart met geraspte aardappelen gemaakt, en kokosmakronen. Beiden smaakten geweldig.

Maar mocht iemand van jullie een goede tip of een goed recept hebben voor een brood, zonder gluten, hou ik me van harte aanbevolen. Ik heb inmiddels een heel assortiment aan glutenvrije melen bij de toko gehaald: rijstmeel, ketanmeel, sojameel en aardappelmeel.

Dus als jullie een goed idee hebben: laat het me maar weten. Alvast bedankt voor het meedenken. Mijn dochter en ik zullen jullie dankbaar zijn
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is



het glas is altijd halfvol

Back to Top
Krissis View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 18 April 2012
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 1473
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Krissis Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Juli 2012 om 21:43
Is het een idee dat ik wat bij  'n broertje ga vragen? Hij is bakker van beroep.
Voor mij geschreven,KLIK
Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 Oktober 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 9435
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Augustus 2012 om 20:19
Als je dat zou willen doen, heel graag. Bij een gewone bakker kan ik sowieso niet terecht, omdat daar (als hij zelf brood bakt) de kans op kruisbesmetting té groot is. En bij de supermarkt kan ik wel kant en klaar brood kopen, maar net wat ik al zei, dat heeft weinig smaak en na een uurtje of zo, heb je alweer trek.
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is



het glas is altijd halfvol

Back to Top
lollibol View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 April 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 2513
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lollibol Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Augustus 2012 om 20:52
Misschien een idee om eens contact op te nemen met een coeliakievereniging?? of een Forum??
Zoals wij elkaar hier helpen, zullen ze dit daar zeker doen, want het gaat tenslotte over je gezondheid en niet over een hobby.
Die mensen kunnen je aangepaste tips, recepten en begeleiding geven...
 
Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.
Back to Top
lollibol View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 April 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 2513
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lollibol Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Augustus 2012 om 20:57
Deze heb ik voor je gevonden. Maar ik denk  dat je je even moet aanmelden...
 
 
 
 
Als je meer wilt, gewoon even googlen naar 'coeliakie recepten'
Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.
Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 Oktober 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 9435
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Augustus 2012 om 20:57
Ik ben al lid van dat forum daar, maar lang niet zo actief als hier. Van de vereniging ben ik nog geen lid, daar denk ik nog over na. Maar in ieder geval alvast heel hartelijk bedankt voor je tips
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is



het glas is altijd halfvol

Back to Top
marianneke View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 28 Mei 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 724
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer marianneke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Augustus 2012 om 21:20
Hallo Leonie,

Ik had een beetje hetzelfde probleem. Ik heb een lactoseintolerantie en een tarweallergie en verdraag ook niet alle andere glutenvolle granen, alleen rogge gaat goed. Daarnaast reageer ik nog op veel andere voeding en op verschillende toevoegingen.
Ik vind het kant en klare verpakte glutenvrije brood niet echt lekker, alhoewel als je het roostert of er een soort van tosti van maakt dan is het al een stuk lekkerder. Is er bij jou in de buurt een biologische supermarkt? Daar verkopen ze vaak naast het voorverpakte assortiment glutenvrij brood ook vers gebakken glutenvrij brood (als het goed is van een speciale bakkerij waar alleen maar glutenvrij gebakken wordt) en dit vind ik in ieder geval veel lekkerder. Bij ons moet je dit wel van tevoren bestellen.

Daarnaast heb ik op internet het een en ander gevonden waar ik mijn brood bestel of recepten vandaan gehaald heb om uit te proberen. Ik zal hieronder een aantal van de links voor je neerzetten.

sites met recepten:
http://www.glutenvrijkookhoekje.nl/receptenoverzicht.html
http://glutenvrijerecepten.come2me.nl/
http://www.allergiekookboek.nl/

Sites van online winkels en andere handige sites:
http://www.livaad.nl/
http://www.goedkoperglutenvrij.nl/Welkom.html

http://www.broodpakket.nl/
http://www.glutenvrijemarkt.com/

De onderste 2 zijn webwinkels, heb er tot nu toe gooede ervaringen mee. Bij broodpakket kun je ook eerst een proefpakket bestellen om het brood te proberen. Het brood wordt op bestelling vers voor je gebakken in een bakkerij waar alleen maar glutenvrij wordt gebakken.
Ook bij de glutenvrije markt hebben ze een assortiment vers brood en broodjes. Deze vind je onder 'verse producten'.

Ik hoop dat je heir wat mee kunt, succes en vooral eet smakelijk.
Groetjes Marianne
Back to Top
Leo91 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 07 Maart 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1048
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leo91 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Augustus 2012 om 22:41
Iedereen heeft volgens mij wel eens een periode minder actief te zijn op het forum! Doe het rustig aan, laat zo nu en dan eens je neus zien, we vergeten je niet zomaar . Hopelijk gaat het snel weer wat beter!
Back to Top
linda1959 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 Februari 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 4600
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer linda1959 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Augustus 2012 om 23:10
ik kan je niet helpen hierbij maar ik hoop dat je snel hetgene vind wat je zoekt . veel succes
In het leven telt de strijd
Het voornaamste is niet te hebben gewonnen ,
Maar goed gestreden te hebben GROETJES LINDA
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.375 seconden.
Lang Yarns