Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Vraag over sleutelhangers ...

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Just Me View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 09 Augustus 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Just Me Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Vraag over sleutelhangers ...
    Posted: 24 Augustus 2012 om 13:07
De meeste leden hier zullen wel eens een sleutelhanger gemaakt hebben.
Ik echter nog niet. Ik heb veel leuke sleutelhangers gezien, maar ik zie door 
de bomen het bos niet meer.
Hoe maken jullie een sleutelhanger? En waar halen jullie de materialen?
Zijn er ook gewone winkels waar je de materialen kunt kopen?
Ik denk dan aan musketons, ringen, klemmen enz.
Hoe beginnen jullie, hoe bevestigen jullie alles?

Kijk ook eens op mijn FB-pagina "Handmade with Yarn"



Back to Top
Seeke69 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 10 April 2012
Status: Offline
Points: 1855
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Seeke69 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Augustus 2012 om 13:10
Bij Xenos kun je kant en klare sleutelhangers kopen, kosten dacht ik €2,-- per twee stuks.
Ik heb ze verder ook nog niet gemaakt maar die heb ik wel al in huis :-).

<a href="http://postimage.org/" rel="nofollow">free picture ho
Back to Top
lollibol View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 April 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 2513
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lollibol Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Augustus 2012 om 13:16
ik haal bij de 'veritas' de gewone ringen voor aan sleutelhangers -> 40 voor 4,95@
daarna bevestig ik deze met een (gehaakt) lintje aan het ontwerp ;.))
Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.
Back to Top
Lenie25 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4034
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lenie25 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Augustus 2012 om 13:35
Ik maak ook een gehaakt lintje en een ring van de xenos 6 ringen voor 1 euro ook kun je daar klemmetjes kopen om andere lintjes mee vast te zetten en lintjes hebben ze ook.

http://spelen-met-kleurige-draadjes.blogspot.nl/
Back to Top
Veerletje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2008
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 928
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Veerletje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Augustus 2012 om 14:39
Ik haal mijn materiaal ook in de Veritas. In de Pipoos (dat hebben jullie in Nl ook, een Veritas geloof ik niet) hebben ze hetzelfde. Ik koop veterklemmetjes (een heel zakje voor 5 euro) en sleutelhangerringen (dezelfde als Lollibol waarschijnlijk) en dan ook nog van die kleine splitringetjes, maar die niet met een speciaal tangetje moeten (ook een heel zakje voor 5 euro, doe je echt eeuwen mee :)). 

Om een sleutelhanger te bevestigen haak ik eerst een klein touwtje met allemaal lossen, meestal zijn dat er 25 bij mij. Dan trek ik het touwtje met een naald door de ami bovenaan. De uiteindes klem ik vast in zo'n veterklem. In de veterklem doe ik dan zo'n klein ringetje en een bedeltje met 'made with love' of 'handmade' (te koop bij onder andere http://www.humiezbeads.nl/) en daaraan de sleutelhangerring. 
Uiteindelijk ziet het er dan zo uit:

Back to Top
Boris View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 03 Juni 2012
Locatie: home
Status: Offline
Points: 1060
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Boris Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Augustus 2012 om 15:10
Wat een schattig uiltje Veerle.
Back to Top
Boris View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 03 Juni 2012
Locatie: home
Status: Offline
Points: 1060
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Boris Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Augustus 2012 om 15:14
O, en ik maak eerst het lusje van lossen, begin dan aan de eerste 2 a 3 toeren van de sleutelhanger en haal dan de lus van lossen door het gaatje van de magische ring, trek stevig aan en maak een knoop en verwerk dan de draadjes daarvan verder in mijn haakwerk. De musketring haal ik eerst door de lus voordat ik hem vastknoop. Een ring kan later over de lus geschoven worden.
 
Back to Top
lollibol View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 April 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 2513
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lollibol Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Augustus 2012 om 16:05
Boris,
 
ik doe het ook op die manier!!! Dan ben je zeker dat je lintje goed vastzit!!
Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.
Back to Top
Boris View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 03 Juni 2012
Locatie: home
Status: Offline
Points: 1060
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Boris Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Augustus 2012 om 16:22

Ja, het zit stevig vast, alleen wel uitkijken dat het lusje niet te donker van kleur is tov je sleutelhanger, of in ieder geval de eerste toeren ervan. Ik heb een keer gehad dat je de draadjes van de lus zag in mijn sleutelhanger. Nu maak ik voor de zekerheid maar de lus in dezelfde kleur. Ook al is dat soms wat saai.

Back to Top
lollibol View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 April 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 2513
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lollibol Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Augustus 2012 om 16:57
ik doe het altijd in dezelfde kleur. Oké, das saai voor ons, omdat het je creativiteit beknot, maar voor de persoon voor wie het is, maakt het niet uit...
Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.
Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 Oktober 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 9435
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Augustus 2012 om 18:48
Ik haak ook meestal een lusje, maar toevallig heb ik deze week ridder Roderick uit het boekje Amigurumi and More gemaakt voor mijn zoon, en daar heb ik de sleutelhanger gewoon direct aan het poppetje vastgezet. Maar dat was meer omdat ik de pluim op de helm niet in de weg wou zitten. Ik zal binnenkort even een foto plaatsen, maar dan zonder de sleutelhanger. Die heb ik er gisteren aan gezet, omdat hij hem liever als sleutelhanger wou hebben en er vandaag mee op sjouw is gegaan
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is



het glas is altijd halfvol

Back to Top
ChantaltJH View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 13 September 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 388
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ChantaltJH Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Augustus 2012 om 10:16
je kunt ook vaak gratis van die winkelwagenmuntjes krijgen, muntje eraf en je hebt een mooie sleutelhanger ring
dan een lusje haken, ketting van lossen en evt met halve vasten terug en je hebt een mooi stevig lusje
Wil je iets van mij???? Stuur een email naar mijn hotmail met je vraag dan komt het echt wel goed!!!!
Back to Top
Just Me View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 09 Augustus 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Just Me Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Augustus 2012 om 11:48
Iedereen die heeft gereageerd ... bedankt voor de reacties!
Helaas heb ik geen Veritas of Pipoos in de buurt.
Volgende week ga ik maar eens op zoek bij de Action of Xenos.

Veerle, waar kan ik het patroon van het uiltje kopen of downloaden??
Kijk ook eens op mijn FB-pagina "Handmade with Yarn"



Back to Top
Petronette View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 25 Juni 2012
Status: Offline
Points: 356
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Petronette Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Augustus 2012 om 12:25

Ik heb pas een Hello Kitty tashanger gemaakt.

Ik heb in de hobbywinkel een sleutelhanger kant en klaar gekocht (zie foto).
 
 
Gister heb ik bij de Xenos rolletjes lint, en andere assecoires gekocht om wat extra's aan de sleutelhanger te kunnen maken. Ook ik heb hier nog geen ervaring in. Wink
En ik wil volgende week even bij Praxis gaan kijken. Daar zouden ze ketting aan de meter hebben en daar kun je dan een stukje afhalen en bij je sleutelhanger doen, om er nog iets extra's aan te hangen.
 
Het onderste ringetje van de sleutelhanger heb ik door 2 vaste van Hello Kitty gehaald.
 
Het uiltje hierboven is idd schitterend. Helaas, heb ik het patroon ook niet, anders zou ik het wel doorsturen.
Back to Top
Veerletje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2008
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 928
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Veerletje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Augustus 2012 om 12:44
Het is een gratis patroon dat te vinden is op Ravelry:  http://www.ravelry.com/patterns/library/woo-hoo-owls. Ik heb het patroon wel aangepast zodat het past op sleutelhangerformaat ;). Ik geloof dat hij nu (met Catania Fine) ongeveer 3-4 cm is. 
Back to Top
Petronette View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 25 Juni 2012
Status: Offline
Points: 356
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Petronette Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Augustus 2012 om 14:47
Bedankt voor de link Veerletje !
Back to Top
Just Me View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 09 Augustus 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Just Me Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 September 2012 om 11:57
Originally posted by Lenie25 Lenie25 wrote:

Ik maak ook een gehaakt lintje en een ring van de xenos 6 ringen voor 1 euro ook kun je daar klemmetjes kopen om andere lintjes mee vast te zetten en lintjes hebben ze ook.

Ik heb die klemmetjes ook gekocht, maar hoe bevestig je het klemmetje aan de ring?
Er zit wel en heel klein oogje aan het klemmetje!
Kijk ook eens op mijn FB-pagina "Handmade with Yarn"



Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 Mei 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8249
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 September 2012 om 16:08
Een zakje met ringetjes kopen die ze ook bij de xenos hebben ;-) Of bij de praxis/gamma een stuk ketting kopen en daar de schakels van los maken en die gebruiken :)
Back to Top
vivke1959 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 29 Augustus 2012
Status: Offline
Points: 187
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer vivke1959 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 September 2012 om 16:59
bij creatiefgoedkoop.nl kan je deze dingen allemaal apart kopen
echt een aanrader voor weinig geld Wink
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.469 seconden.
Lang Yarns