Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

vogelvoederplank

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
okkiepowerrr View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 26 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 625
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer okkiepowerrr Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: vogelvoederplank
    Posted: 02 December 2012 om 09:47
is er hier misschien iemand handig of de ega misschien die voor mij een vogelvoederplaats kan maken op paal. want ik moet het nu op de grond strooien en dat heeft al twee duifjes het leven gekost door die rot katten van de buren. ik ben het ana iedereen aan het vragen maar niemand wil of kan het doen voor mijCry en ik ben zo gek op die vogeltjes allemaal. wie o wie kan mij helpen ik woon in sliedrecht trouwens  dus het zou handig zijn als het iemand is die in de buurt woont
okkiepowerrrcharly.blogspot.com

Back to Top
Lenie25 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4034
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lenie25 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 December 2012 om 10:50
Heb je niet iets van een oud (tuin)tafeltje waar je een plank op legt?

http://spelen-met-kleurige-draadjes.blogspot.nl/
Back to Top
Janne Marie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 December 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3141
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janne Marie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 December 2012 om 10:53
Hee, dat idee van jou ken ik. Ik wou ook een voederplaats die hoog staat. Hier wel handige mannen maar die zeggen er geen tijd voor te hebben. Ik heb zelfs al verschillende ideetjes op internet gezocht (maar nog niet gevonden wat ik wil). Hierdoor ben ik ook een bord begonnen met vogelhuisjes en voederplaatsen): http://pinterest.com/jmhols/birdhouses-and-feeding-place/.

Ik heb nu wel een krans met voer gekocht en deze bovenop onze lantaarnpaal in de tuin gezet.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 December 2012 om 10:57
Ik gebruik de oude houten strijkplank van mijn moeder. Ziet nog grappig uit ook.
Misschien in de kringloop eens rondkijken?
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23642
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 December 2012 om 11:19
Wij hebben bij twee verschillende tuincentra lange palen gekocht met sierlijke haken. Daaraan hangen een pindacontainer, een buis met havermout waaronder een schotel hoort voor het morsen, een dito buis voor strooivoer en een houder voor vetbollen waaronder mijn man een oud plastic deksel heeft gemaakt tegen het morsen. Ze staan middenin de tuin want wij heben zelf twee rotkatten

Al die morsschotels zijn erg nodig, want die schijtlijsters hebben wel gezorgd voor de meest vreemde planten elders in de tuin. Zelfs een erwtenrank die zich staande houdt tegen de vuurdoorn.

Ik had er oude paraplu's boven gebonden, maar die zijn bij de storm omgewaaid.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Ennas View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 Februari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2489
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ennas Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 December 2012 om 13:43
Wij hebben een oude houten parasol omgebouwd tot voederhangplek
Back to Top
Ing View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 16 Oktober 2012
Status: Offline
Points: 126
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ing Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 December 2012 om 14:05
Wij hebben afgelopen zomer deze gekocht.



Naast de vetbollen, pindanetjes en silo met zonnepitten heben we er een plastic plantenschotel ingehangen voor strooivoer en brood en kaasrestjes. Wel even gaatjes in de schotel boren zodat er geen water in blijft staan.
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 Juli 2012
Locatie: noordwijk
Status: Offline
Points: 5582
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 December 2012 om 17:18
heb je een boom? bij de kringloop een oude kaarsenkroonluchter,kan je van alles aanhangen.
heb je waslijnen?touw, 4 gaatjes boren en ophangen maar, ehh en een plankje natuurlijk.
alhoewel dat voerding hierboven ook erg leuk is!
Back to Top
okkiepowerrr View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 26 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 625
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer okkiepowerrr Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 December 2012 om 18:02
ik heb op de droogmolen idd van alles hangen maar wil zoon pllaat ook nog hebben. een tafel hoef ik niet te doen want die irri katten springen daar gewoon op. een strijkplank is dus ook niks want daar kunnen die katten ook gewoon op
en ing die jij hebt gekocht heb ik ook gezien maar mijn potemonee is niet erg gevuld helaas daarvoor . die is te duur
die mannen ook grrrrrrrrr niemand heeft tijdCry ga maar weer verder zoeken heb op marktplaats ook al een advertentie gezet maar geen reacties helaas.
okkiepowerrrcharly.blogspot.com

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23642
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 December 2012 om 18:45
Heb je geen kapotte parasol? Of misschien zijn de parasols op het moment goedkoop in de kringloop. Een staak is bij de bouwmarkt misschien ook niet duur en daar kun je ook gewone haakjes van de ijzerwinkel aan hangen. Of je maakt een dwarsbalkje voor haakjes, zoals bij een palmpaastak. Je kunt gaatjes boren in oude plastic deksels en die met touwtjes ophangen voor strooivoer. Het water kan door die gaatjes makkelijk weg.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
hitsje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 07 Maart 2012
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer hitsje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 December 2012 om 18:50

En zoiets dan??
Als je een  groter bord neemt en daar een kopje op lijmt en dan IPV een tafelpoot een pvc pijp eronder plakken. Dan heb je toch een soort voedertafel. 
En volgens mij bijna helemaal zelf te doen.
We kunnen toch best zonder mannenWink
Waar woon je?
Anders wil ik je wel helpen!
Groetjes Hitsje

http://pinterest.com/hitsje/

Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 Oktober 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 9435
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 December 2012 om 19:27
Wat een leuk idee Hitsje. Dit ga ik zeker uitproberen, ik heb nog genoeg kopjes en schoteltjes liggen die ik toch niet gebruik. Of misschien een grote soepkom. Dank je wel.
En anders koop je zoiets voor pakweg € 0,30 bij de kringloop
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is



het glas is altijd halfvol

Back to Top
marjolein2202 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 September 2010
Status: Offline
Points: 1746
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer marjolein2202 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 December 2012 om 19:48
oh wat enig die kopjes zo!
Back to Top
okkiepowerrr View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 26 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 625
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer okkiepowerrr Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 December 2012 om 10:44
leuk idee ik woon in sliedrecht
okkiepowerrrcharly.blogspot.com

Back to Top
hitsje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 07 Maart 2012
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer hitsje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 December 2012 om 10:49
Dat is jammer genoeg een beetje te ver..
Ik woon in Dronten..
Anders was ik graag een keertje komen helpen.
Groetjes Hitsje

http://pinterest.com/hitsje/

Back to Top
*kathy* View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 November 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2050
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer *kathy* Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 December 2012 om 11:11
wat leuk. Ik ga toch manlief eens lief aankijkenWink
Back to Top
*kathy* View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 November 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2050
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer *kathy* Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 December 2012 om 11:17
 
 
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23642
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 December 2012 om 15:20
Wij voeren het hele jaar door, het is zo gezellig dat gekir en gefladder in de tuin. En de katten liggen 's zomers gewoon te slapen of lodderig naar de vogeltjes te kijken, die horen volgens hun bij het tuinmeubilair. Alleen buiten onze tuin is het oppassen geblazen, daar zijn vogels ineens weer prooi.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.547 seconden.
Lang Yarns