Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenSpiegelsok

 Reageer Reageer Pagina  <1 234
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23642
Direct Link To This Post Posted: 03 Januari 2008 om 13:52
Mijn moeder moest als meisje van 8 al sokken breien voor haar vader en stiefbroers, elke dag minstens 20 naadjes (40 naalden) voor ze buiten mocht spelen. Toen ze eenmaal eigen baas was, heeft ze nooit meer een sok gebreid of zelfs maar gestopt. Op de sokkenbreiles knipte de juf in die tijd een gat uit een pas gebreide sok, die moesten ze dan weer mazen of er een nieuw stuk inzetten.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
geesje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 December 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5399
Direct Link To This Post Posted: 03 Januari 2008 om 15:10
................jee...........wat erg...............................dankjewel voor dit waargebeurd verhaal
groetjes geesje
Back to Top
Corrie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar


Lid sinds: 02 April 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5226
Direct Link To This Post Posted: 04 Januari 2008 om 13:35
ze zijn echt schitterend en ben het patroon al aan het uitprinten, eerst afmaken waar ik mee bezig ben en dan ga ik ze proberen.
Hou de eer aan jezelf
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23642
Direct Link To This Post Posted: 04 Januari 2008 om 16:03
Ja, Geesje, dit was een waar gebeurd verhaal, het zou iets zijn voor de huidige tv makers voor een reality show. 8 mensen opsluiten in een villa en alsmaar sokken laten breien. Overigens haakte mijn moeder samen met vriendinnen, toen ze ze wat ouder was, ook haar eigen beha's, dat vond ze wel leuk.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
geesje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 December 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5399
Direct Link To This Post Posted: 04 Januari 2008 om 19:37
.............ik zie het voor me..............
groetjes geesje
Back to Top
Dikky View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 November 2007
Status: Offline
Points: 2403
Direct Link To This Post Posted: 04 Januari 2008 om 20:23

Wat grappig zo'n waargebeurd verhaal uit een grijs verleden.

Mijn moeder moest ze vroeger ook breien vertelde ze me maar ze had het inzicht niet en breide sokken voor reuzevoeten en had nog niet door dat het niet zou passen. Maar goed de Beha is ook leuk, zie je tegenwoordig niet meer.

Ik hoor bij ons ook nog wel eens de term 'gebreide box' vallen en daarmee bedoelen ze dan een gebreide onderbroek. Kent iemand die nog?

Waar een sok al niet toe kan leiden. Ik moet het echt eens gaan proberen.

Groetjes,

Dorine

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23642
Direct Link To This Post Posted: 04 Januari 2008 om 21:31
Ik heb kortgeleden twee oude handwerkboeken gekocht op Marktplaats, daarin staan borstrokken en korte en lange onderbroeken. Het deed me denken aan die westerns uit de jaren 60 en 70, waarin cowboys hun rijbroek zo ongeveer rechtop naast hun bed konden zetten en in hun "ondergoed" sliepen. Met lange mouwen en lange pijpen, van kriebelwol. Ook badpakken werden vroeger gehaakt en gebreid, die plaatjes zijn echt lollig.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
geesje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 December 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5399
Direct Link To This Post Posted: 04 Januari 2008 om 22:38
...............ja dat brengt mij ook weer in het verleden,  ook ik droeg gebreide borstrokken en onderbroeken en dat jeukte..............en dan de gebreide zwempak ...ik schaamde me rot toen ik uit het water kwam hing het bij wijze van spreken op mijn knieen...................maar dit heeft gelukkig niet zo lang geduurd.............................
groetjes geesje
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23642
Direct Link To This Post Posted: 05 Januari 2008 om 12:49
Je hoorde verhalen van vaders die lekker aan het zwemmen waren en dan zo uit hun zwembroek zwommen. Maar de latere badpakken waren ook niet alles, een niet zwaar bedeelde tante van mij zag een keer haar vullingen voor zich uit dobberen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
geesje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 December 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5399
Direct Link To This Post Posted: 05 Januari 2008 om 14:35
.............hahahahahahhaha
groetjes geesje
Back to Top
Dikky View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 November 2007
Status: Offline
Points: 2403
Direct Link To This Post Posted: 05 Januari 2008 om 14:43

Waar de spiegelsok al niet toe kan leiden...

Wat een gezellige boel zeg. Ik hoop en velen met mij denk ik dat we niet terug hoeven naar die tijd.

Groetjes,

Dorine

Back to Top
Meia View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4244
Direct Link To This Post Posted: 05 Januari 2008 om 18:34
Dat je moeder nooit meer een sok wilde breien dat snap ik volkomen! Dat de juf in een nieuwe sok een gat knipte? Verschrikkelijk. Ik denk dat in die tijd er genoeg kapotte sokken waren die gestopt konden worden. En dan maakt het niet uit of je het thuis arm had of helemaal niet, iedereen heeft toch wel eens een gat in een sok?  Die juffen van vroeger, ik vond sommige van mij al erg, met name de handwerkjuffen heb ik geen fijne herinneringen aan en ik ben nog niet eens zo heel oud (53)
     All you need is love.

Back to Top
Corrie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar


Lid sinds: 02 April 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5226
Direct Link To This Post Posted: 06 Januari 2008 om 15:53

Mijn mams breide alles wat los en vast kon zitten maar heeft ons veel geleerd maar nooit rot behandeld pppppffffffffffffffff wat mensen elkaar kunnen aan doen zeg niet normaal laat handwerken maar leuk blijven en laten we oppakken wat we zelf graag willen of denken te kunnen.

Ik begon met sokken breien pas erg laat en gelukkig hoef ik ze alleen voor mezelf te breien en af en toe voor mijn vriendin haar man want ik vind het echt niet het leukste werkje eerlijk is eerlijk.

Ma breide altijd nieuwe tenen aan sokken.....................heb ik net voor mijn vriendin haar man dus gedaan en dat is helemaal een rot klus doordat de boel met wassen al is gaan pullen.

ma U bent er al 15 jaar niet meer maar ik krijg echt waar steeds meer respect voor U bedankt voor wie U was .

Hou de eer aan jezelf
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23642
Direct Link To This Post Posted: 06 Januari 2008 om 16:04
Ik brei wel eens nieuwe stukjes voor de geitenwollen sokken van mijn man, vaak gaat de hiel het eerst stuk, dat is nog wel te doen. Ik maas ze ook vaak, want hij heeft een moeilijk maat, 47 1/2, dus die zijn niet altijd makkelijk te kopen. Hij loopt trouwens meestal op zijn sokken, dan slijten ze prima. Zelf kan ik niet tegen wol en die Wibra-sokjes van mij zijn het stoppen niet waard, die worden dan poetswantjes.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Direct Link To This Post Posted: 06 Januari 2008 om 16:47

eigen gebreide b.h  vind ik helemaal toppie;ik had vroeger ook een gebreid zwempak,iedereen kent het resultaat als je daarna uit het water komt.

groetjes puck

Back to Top
Meia View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4244
Direct Link To This Post Posted: 07 Januari 2008 om 00:01

Ik heb als kind wel wollen onderbroekjes gedragen, in de winter over de katoenen heen.

Lekker warm, in donkerblauw en een picotrandje eraan. Borstrokken ook wel aangehad, vreselijke dingen maar wel warm in de winter hè. Maar goed dat het nu niet meer hoeft

     All you need is love.

Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 234

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.359 seconden.
Lang Yarns