Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

mijn tweede gebreide werkstuk

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Oma Maria View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 14 Februari 2013
Status: Offline
Points: 8
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Oma Maria Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: mijn tweede gebreide werkstuk
    Posted: 01 Maart 2013 om 21:46
Ik ben met mijn tweede werkstuk bezig nadat ik zo'n twintig jaar niet gebreid heb.
Ik ben aanbeland bij het rechtervoorpand van een vestje. 44 steken opgezet. Bij 24 cm totale lengte
beginnen met de mouwinzet: Op het linker uiteinde bij het begin van de nld aan de verkeerde kant v. h. werk 1 maal 3 st afk. en hierna op het linker uiteinde aan de goede kant van hetwerk 8 maal 1 st minderen. Er zijn hiena 33 st.
Hals: Bij 28 cm totale lengte, brei de naald aan de goede kant v.h werk op de volgende manier: 12 maal 2 st samen r breien,9 st r. = 21 st. In volgende nld aan de kant v.h. werk afk.: 1 maal 12 st., 1 maal 3 st., 3 maal 2 st.
Wat betekent het in vet gedrukte tekst?

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Maart 2013 om 21:56
44 steken opgezet, 1 x 3 en 8 x 1 steken afgekant = 33 steken. 12 x 2 steken samenbreien, dat is 24 steken, je houdt er 9 over.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.434 seconden.
Lang Yarns