Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Gaten in kousen

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
*Clara* View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 27 Februari 2009
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 22
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer *Clara* Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Gaten in kousen
    Posted: 20 April 2013 om 09:05
Bij het breien van kousen heb ik altijd gaatjes.
Ik brei eerst het lapje en haal daarna de steken weer op en dan krijg ik gaten.
Iemand tips?
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 April 2013 om 09:16
Bedoel je bij de hiel? Je neemt eerst alle lussen op, dan heb je teveel steken, maar geen gaatjes. In de volgende naald brei je verdeeld een aantal steken samen tot je het juiste aantal op de pennen hebt.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
*Clara* View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 27 Februari 2009
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 22
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer *Clara* Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 April 2013 om 09:21
Ik bedoel inderdaad bij de hiel.
Welke lussen bedoel je dan precies?
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 April 2013 om 09:26
Je moet toch op een bepaald moment aan de zijkanten van de hiel lussen opnemen? Ik dacht dat je dat punt bedoelde. Je moet daar steken vormen uit de lussen aan de zijkanten.Het helpt ook al als je ze verdraaid opneemt.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
*Clara* View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 27 Februari 2009
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 22
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer *Clara* Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 April 2013 om 09:28
Ja dat bedoelde ik inderdaad. dus ik neem ze op als lussen (steken), maar in de volgende naald zie je dan 2 kleine gaatjes in de hoeken van de lap en waar de gewone steken weer beginnen.
Misschien moet ik even breien tot op dat punt en het eens posten.
(Maar eerst ga ik werken nu).
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 April 2013 om 09:32
In andere soort breisels kun je ze wegmazen, bij kousen wordt dat een gevoelig plekje. Ik zou op die plek een extra steek opnemen en later wegwerken met een overhaling.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 Juli 2012
Locatie: noordwijk
Status: Offline
Points: 5582
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 April 2013 om 09:34
hoi, volgens t sokkenpatroon dat ik gebruik moet je een steek meer opnemen in de hoek, om gaatjes te voorkomen, soms zie ik de bui al hangen en neem in beide hoeken een steek extra op.
Back to Top
*Clara* View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 27 Februari 2009
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 22
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer *Clara* Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 April 2013 om 09:40
Ok, straks eens proberen. thx.
Back to Top
Cully View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Augustus 2012
Status: Offline
Points: 3834
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cully Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 April 2013 om 09:47
Op de breimachine heb ik geleerd om een omslag mee te breien met de opgehaalde steken, dit gaf dan geen gaatjes.
Ik het het zelf nog nooit geprobeerd met 'gewoon' breien, maar misschien lukt dat hier ook wel.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 April 2013 om 11:34
http://www.youtube.com/watch?v=PFhIr25Pb3M
Kijk hier eens, misschien helpt het.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.547 seconden.
Lang Yarns