Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Natvilten met ruwe wolsoorten

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Botje View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 01 Juli 2013
Status: Offline
Points: 5
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Botje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Natvilten met ruwe wolsoorten
    Posted: 01 Juli 2013 om 01:38
Hoi allemaal!

Ik ben nieuw op dit forum, dus ik ben nog een beetje de weg aan het zoeken hier. Ik weet ook niet precies in welke subcategorie ik deze vraag het best kan stellen, maar deze leek mij het meest passend.

Ik ben sinds een poosje geïnteresseerd geraakt in natvilten en zou hier heel graag creatief mee aan de slag willen gaan! Ik wil het liefst met diverse soorten ruwe wol en andere natuurlijke vezels gaan werken. Merino wol, Wensleydale, Blue Lancester, Alpaca wol, Tussah Silk, ..

Mijn doel is om een klein lapje te maken met dezelfde textuur als onderstaand plaatje.

http://www.flickr.com/photos/feltedpleasure/8545448560/

Het gaat dus niet om de vorm, maar puur om de textuur en het effect. Ik vind het zo gaaf om te zien dat niet alles als het ware is geblend, maar dat de natuurlijke vezels en wolsoorten toch duidelijk herkenbaar zijn gebleven in het eindresultaat.

Ik weet niet zo goed hoe ik het moet verwoorden, maar ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel? Hoe werkt dit principe en hoe bereik ik dit effect?

Heel erg bedankt en nu ga ik hier gezellig verder lezen!





Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Juli 2013 om 09:01
Een vraag kun je beter bij Vragen stellen. Nu denken mensen dat je een tip over natvilten hebt.

Ik heb er geen ervaring mee, omdat ik allergisch voor wol ben.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Botje View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 01 Juli 2013
Status: Offline
Points: 5
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Botje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Juli 2013 om 12:28
Oh, sorry! Dat wist ik niet.
Ik heb mijn vraag opnieuw gesteld in het 'vragen' onderdeel.

Kan ik dit topic zelf sluiten?
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.375 seconden.
Lang Yarns