Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

zou graag sloffen willen leren breien

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
dussim View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 11 Juli 2013
Locatie: overijssel
Status: Offline
Points: 4
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer dussim Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: zou graag sloffen willen leren breien
    Posted: 11 Juli 2013 om 20:18
Ik zou graag deze sloffen willen breien , kan wel breien alleen geen patronen lezen , deze sloffen breide mijn moeder altijd die is helaas ook overleden , kan het haar dus niet meer vragen , wie wil of kan mij helpen hiermee , mijn dank zal zeer groot zijn . groetjes linda
 
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Juli 2013 om 22:33
Willen wel, maar vertel eerst maar eens in welke maat je de sokken wil hebben .
 
Al die verschillende aantal opzet steken geven nl, de verschillende maten aan
Back to Top
dussim View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 11 Juli 2013
Locatie: overijssel
Status: Offline
Points: 4
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer dussim Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Juli 2013 om 22:59
Wil graag maat 37/38 breien , alvast bedankt voor de hulp .
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Juli 2013 om 09:10
Als je voor maat 37 kiest dan zet je- de 4e in rij -  14 steken op .Kies je voor 38 dan zet je 15 steken op _de 5e in de rij -
 
Vervolgens ga je met een andere draad of een paperclip markeringen aanbrengen in de steken die bij je maat horen .
 
Dan ga je tricotsteek breien . Dat is 1 pen recht en 1 pen av . Voor je markeringen ga je meerderen zoals aangegeven
Back to Top
dussim View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 11 Juli 2013
Locatie: overijssel
Status: Offline
Points: 4
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer dussim Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Juli 2013 om 20:30
http://www.garnstudio.com/lang/nl/includes/printpattern.php?id=5647&lang=nl deze lijken mij iets makkelijker te breien dan die ander .
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Juli 2013 om 09:36
Dat lijken dezelfde sloffen te zijn alleen zonder vilten. Dus dan zie je eerder of ze goed gaan passen.

Ik heb een heel simpel patroon voor poppenslofjes: meet de voetzool (bij maat 37 is dat 22/23 cm) zet zoveel steken op dat je die breedte krijgt. Meet het dikste deel van de voet rondom (maat 37 is 24/25 cm), dat wordt de lengte van de lap. Vouw de lap dubbel, maak aan de ene kant de hielnaad dicht (12,5 cm) en aan de andere kant de naad van voorvoet en middenvoet(12,5 + 10 cm). Versier de punt van de slof met een gehaakte bloem.

Als je eerst de hielnaad sluit en aan weerskanten die 10 cm van de voervoet afmeet en aangeeft, kun je (nog steeds met twee naalden met knop) een schacht breien, zo hoog als je wilt door de steken tussen de markeringen op te nemen. Je kunt die sluiten als je de voornaad en middennaad sluit, eventueel twee centimeter open laten als omslag. Je kunt ook minder dan 10 cm middennaad sluiten en een bandje over de wreef breien. Of een rand vasten en een rand picots haken.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.327 seconden.
Lang Yarns