Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenzijn er ook mensen die van borduren houde

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
tonny View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 13
Direct Link To This Post Onderwerp: zijn er ook mensen die van borduren houde
    Posted: 08 Januari 2008 om 09:25

als ik het forum bekijk valt het me op dat zo ongeveer alles gaat over breien en haken. zijn er ook mensen die andere dingen doen, zoals borduren en bijv. pixelen? lijkt me ook leuk om daar af en toe over te kletsen, en misschien is er iemand die het leuk vindt af en toe samen te borduren en te kletsen? ik woon in Maarssen vlakbij Utrecht. breien vind ik trouwens ook heel leuk hoor, maar de laatste 2 jaar borduur ik bijna alleen nog maar. ik ben heel benieuwd!

Back to Top
BreienHaken View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 28 Maart 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2485
Direct Link To This Post Posted: 08 Januari 2008 om 10:08
ja ik houd wel van borduren, maar dan vooral kleurenpatronen, ook kussens borduren en boekenleggers bij voorbeeld. ben niet erg goed in kruisjes en sterretjes. maar moet zeggen dat breien toch meer mijn voorkeur heeft.
Back to Top
Carlaa View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 08 November 2007
Status: Offline
Points: 707
Direct Link To This Post Posted: 08 Januari 2008 om 11:50
Ik borduur  heel af en toe als me iets echt aanspreekt, maar daar kan zo jaren overheen gaan voor dat ik iets vind dat ik zeg, ja dat lijkt me wel leuk om te doen.
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Direct Link To This Post Posted: 08 Januari 2008 om 12:09

ik borduur ook graag,maar bij vlagen.

marjolein bastin een hel mooie poezenkop,kleine geurkussentjes uit een patroon van de margriet oud.

groetjes puck

Back to Top
Lizzi View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 17 Oktober 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 844
Direct Link To This Post Posted: 08 Januari 2008 om 13:12
Ja, ik borduur wel veel. Vooral kruissteek. Ik heb al enkele werkjes hier op het forum staan. Je moet maar eens 'borduurwerkjes' intikken bij zoeken.
Bij mij gaat het ook wel wat op en neer. Ik kan weken bezig zijn met borduren, maar dan kan het daarna weken haken of breien zijn. Toch fijn als je wat kan afwisselen.

Wat is pixelen? Daar heb ik nog nooit van gehoord...
groetjes, Marlies
Back to Top
breioma View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Mei 2007
Status: Offline
Points: 2303
Direct Link To This Post Posted: 08 Januari 2008 om 13:25
Ik hou heel veel van borduren,maar kan het niet meer,woon trouwens bij je in de buurt,in harmelen,maar ik kom regelmatig bij de wolwinkel in maarsen,ga er zo weer heen.
Back to Top
boek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 23 September 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4896
Direct Link To This Post Posted: 08 Januari 2008 om 13:53

Hallo

nu ben ik niet zo'n borduurster, maar meer een frubbelaar, ik mag graag kaartjes maken, met pretex in de weer, naaien vindtik ook leuk,en verder gewoon leuke dingen maken en nu ik hier op dit forum zit ben ik zelfs weer aan het breien geslagen, en heb vandaag sokken wol gekocht dus binnen kort wil ik weer een paar sokken breien en daar kom ik vast wel uit met dit forum op de achtergrond. dus nu moet ik nog op zoek naar een patroon van geitensokken. maar dat komt vast wel goedLOL

groetjes TinekeLOL

Back to Top
Haaknaald View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 26 Maart 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1619
Direct Link To This Post Posted: 08 Januari 2008 om 14:29

Heb heel veel geborduurt maar door het slechter zien is de lol eraf, kost het teveel energie ondanks dat ik een loeplamp gebruik.

 

Groetjes Els.

http://elsjeshaakcreaties.blogspot.com/
Back to Top
Hetteke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 03 November 2007
Locatie: Uithuizen
Status: Offline
Points: 3767
Direct Link To This Post Posted: 08 Januari 2008 om 15:57

Hallo

Ik borduur ook graag,ik ben met het Hoogeveens leesplankje bezig.

Ik maak hem voor de tweede keer.

Maar heb het even aan de kant gelegt,even wat anders sokken breien nu.

Ik borduur alleen dat ik het zelf uittel,voorgedrukt vind ik niks aan.

Ik heb al zo veel geborduurd,heb ook nog een schellenkoord liggen van boerderijen uit alle provincies.

Ook heb ik de 4 jaargetijden al gemaakt van Marjolein Bastin.en nog veel meer mooisssss.

Groetjes Hetty.

 

Back to Top
catharina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar


Lid sinds: 20 December 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4453
Direct Link To This Post Posted: 08 Januari 2008 om 17:36

Ja, hoor ik hou ook heel erg van borduren.Op het moment ben ik druk met sokken breien en quilten-cq quiltwerkjes maken.

Groetjes Catharina

Back to Top
noëlla View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 11 November 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 225
Direct Link To This Post Posted: 08 Januari 2008 om 18:44

Ik heb ook al verschillende stukken geborduurd, wel telpatroon. Momenteel ben ik aan het breien en haken, even wat afwisseling want ik vond geen patroon voor borduren naar mijn zin. Ik heb er nog wel enkele liggen die ik verder moet afmaken, maar dat zal meer voor in het zomerseizoen zijn, dan is het langer licht en heb ik meer zin om te borduren.

 

groetjes, Noëlla
Back to Top
panda View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 December 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 1053
Direct Link To This Post Posted: 08 Januari 2008 om 19:18
Ja hoor van borduren hou ik ook wel. Ik ben ook een hevige kantklosser 
Groetjes Paula
Back to Top
Dikky View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 November 2007
Status: Offline
Points: 2403
Direct Link To This Post Posted: 08 Januari 2008 om 20:06

Tonny,

Ook ik hou van borduren. Maak ook hardanger werk (borduren en knippen). Is ook erg leuk om te doen. Wel een precies werkje. Wat is pixelen eigenlijk? Daar heb ik nog niet van gehoord.

Ben op dit moment weer aan het breien geslagen. Maar probeer alles uit op het gebied van handwerken (ook kantklossen en zo) maar ben minder thuis in het werken met de naaimachine. Dat heeft duidelijk niet mijn voorkeur.

Wie weet ben ik van de zomer wel weer aan het borduren. Heb nog een werkje van een bloemenmeisje onderhanden.

Groetjes,

Dorine

Back to Top
Breimuis View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 18 Januari 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 2277
Direct Link To This Post Posted: 08 Januari 2008 om 23:11

Ik hou ook wel van Borduren. Doe kruisjes en hardanger en naborduren (voorgedrukte doeken waar lijnen en meestal bloemen op staan die je volgen of opvullen) 

Ik borduur nu minder omdat mijn ogen vanaf mijn 45ste fel zijn achteruitgegaan. Enkel nog bij veel licht en in de middaguren. Omdat ik nu meer uren werk dan zo een 5 jaar geleden komt het er heel weiniger van maar ik doe het graag vooral in de zomer buiten.

Het is één maal per jaar moederdag MAAR ELKE DAG IS EEN FRUMMELBEESTENDAG
mijnBLOG
Back to Top
Meia View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4244
Direct Link To This Post Posted: 10 Januari 2008 om 01:43
Ik vind borduren superleuk maar kan het niet goed meer zien. Ik wil nog altijd eens geboorte tegels maken van mijn kleinkinderen. ( die van mijn kinderen zijn nog nooit af trouwens)
     All you need is love.

Back to Top
tonny View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 13
Direct Link To This Post Posted: 10 Januari 2008 om 15:23
Originally posted by tonny tonny wrote:

als ik het forum bekijk valt het me op dat zo ongeveer alles gaat over breien en haken. zijn er ook mensen die andere dingen doen, zoals borduren en bijv. pixelen? lijkt me ook leuk om daar af en toe over te kletsen, en misschien is er iemand die het leuk vindt af en toe samen te borduren en te kletsen? ik woon in Maarssen vlakbij Utrecht. breien vind ik trouwens ook heel leuk hoor, maar de laatste 2 jaar borduur ik bijna alleen nog maar. ik ben heel benieuwd!

ik zag dat niet iedereen weet wat pixelen is: je kunt het beste bij vinden.nl intikken: pixelhobby en dan zie je beter dan ik kan uitleggen wat het is.

heel kort gezegd: je kunt iedere gewenste afbeelding/foto maken met piepkleine soort mozaieksteentjes die je van een matje afhaalt met een pincet. is niet zo priegelig als het lijkt hoor!!

Back to Top
amandel View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 25 September 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5940
Direct Link To This Post Posted: 10 Januari 2008 om 20:15

Ik heb vroeger veel geborduurt, tafellakens en kussens poehhhhhh, nu niet meer, ik borduur wenskaarten dat vind ik wel heel erg leuk om te doen.

Ik brei haak, naai, en knutsel liever. Maar vind het wel heel erg mooi als ik het zie bij een ander.

Creatieve mensen hebben geen rommel, creatieve mensen hebben overal ideeen liggen.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.344 seconden.
Lang Yarns