Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Werken met Kim wol van Zeeman

 Reageer Reageer Pagina  <12
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Claire View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 04 Mei 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3049
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Claire Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Oktober 2014 om 10:31
Nia het ligt er aan wat voor garen je gebruikt, maar als je beetje dikke katoen of wol gebruikt dan kun je beter een iets grotere haaknaald nemen voor de onder basis. Ik heb diverse dingen op deze manier gemaakt die zeker niet stijf of stug zijn maar lekker zacht en soepel. Als je wat strak haakt dan is het misschien wat stugger vandaar ook die wat grotere haaknaald maar dat verschilt van persoon tot persoon.
Zeg nooit: dat kan ik niet
Maar zeg: ik zal het proberen
Dan zul je versteld staan
Hoeveel een mens kan leren

Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Oktober 2014 om 10:50
Ik ga het gewoon proberen, want mijn 1e probeersel (1draad soft en 1 draad friemel) was net zo stijf als een spijkerbroek,
die je lang gedragen hebt zonder te wassen. Het kon helemaal zelfstandig staan en de helft van de friemels zaten binnen (of buiten).
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3604
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Oktober 2014 om 10:56
ik begrijp wat je bedoelt
ik haak zeker niet strak
maar ik zal de onderlaag dan eens met een grotere haaknaald proberen
ik heb ook nog een grote voorraad van die kim wol liggen
en ik had eigenlijk al bedacht om er maar knuffels mee te gaan breien
dat is makkelijker als er mee haken

groet van nia
Back to Top
koffiebuikje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 29 Mei 2014
Locatie: nederland
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer koffiebuikje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Oktober 2014 om 19:22
ja ik schakel wel wat laat in maar inderdaad wat een tip deze zal ik onthouden  ik heb nog wat van dat garen liggen dus dat doe ik de volgende keer  wand het uit halen is het probleem niet maar als je dit garen gebruikt bij een patroon breien  moet je alles overdoen wand je vindt het niet meer terug tot waar je het hebt uitgehaald dus denk ik dat deze tip ook voor de breipatronen te gebruiken is
dankjewel voor het delen
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 September 2015 om 17:22
Ik zal deze tip even hijsen, want ik begrijp dat er behoefte aan is - nu er Oerang Oetans te haken zijn LOL
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.344 seconden.
Lang Yarns