Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Ervarin Knitpro

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Lady JB View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 06 September 2013
Locatie: België
Status: Offline
Points: 165
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lady JB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Ervarin Knitpro
    Posted: 06 Januari 2014 om 20:34
@ Hulten: Met plezier.
Heb vorig jaar uren op internet zitten zoeken om te proberen uit te vissen wat het verschil was tussen de verschillende naalden... zonder echt resultaat.
Hoop dat je er snel mee weg bent, en dat het vooral een verlichting is...

Widdy, ken het gevoel... ze zijn prijs kwaliteit super.
Veel plezier met je set... en binnenkort fijne verjaardag.
Handmade by Lady JB

http://lady-jb.blogspot.be/
http://www.ravelry.com/designers/lady-jb
http://www.ravelry.com/projects/LadyJB
Back to Top
widdy View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 24 Februari 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 458
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer widdy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Januari 2014 om 19:50
Inderdaad heel erg bedankt voor de informatie. Ik heb net de symfonie set rondbreinaalden besteld. De rechte naalden heb ik reeds en ze zijn super.

Ik ging wachten tot na mijn verjaardag (later deze maand), maar kon me niet inhouden
Groetjes, Tineke
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 November 2012
Locatie: Kruiningen
Status: Offline
Points: 2348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Januari 2014 om 18:20
Lien, je bent een schat! Big smile 
Wat geweldig veel en uitgebreide info, dank je wel.
Zodra ik mijn besluit genomen heb laat ik het weten. Eerst proberen op mijn Zeeman rondbreinaald of het lukt die op een andere manier en wat minder krampachtig vast te houden.
Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)
Back to Top
Geotje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 08 Februari 2013
Status: Offline
Points: 751
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Geotje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Januari 2014 om 10:59
Leuk om te zien dat er meer mensen zijn die twijfelen welke naalden nu precies te kopen. En ontzettend handig dat er zo'n forum bestaat waar we ervaringen kunnen uitwisselen!
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 Juli 2012
Locatie: noordwijk
Status: Offline
Points: 5582
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Januari 2014 om 10:10
wat een naalden, wat een keus!
nu mijn nld ''kwestie''
ben met een doek bezig van dunne lace garen(eindelijk 1 die niet kriebeld gevonden)en wilde gaatjes, nou dat werd een drama, had houten nld en de punt was niet echt puntig en de kleur nld t zelfde als de wol.
nu ben ik op lace nld gestuit, zou een scherpere punt zijn en door de wax laagje vallen de steken er niet zo snel af.
iemand ervaring hiermee?
Back to Top
Lady JB View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 06 September 2013
Locatie: België
Status: Offline
Points: 165
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lady JB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Januari 2014 om 23:56
Dag Hulten,

Ja, het scheelt echt een pak in prijs!
Ik heb er ondertussen al 3x besteld, en alles is vlekkenloos verlopen.
De site is volledig in het Duits, maar mailverkeer kan in het Engels.

Is geen enorm probleem hoor.
Is me echt opgevallen in een lace project met dun zwart garen.
Vond het moeilijk om mijn steken te tellen.
Je ziet het garen erdoor, waardoor het verwarrend is.
Anders geen problemen ervaren hoor.

Voor intarsia werk ik met die visjes, en als er zo 20 visjes aan je werk bungelen, is het makkelijker om te werken op rechte naalden + gemakkelijker om steken gelijk te houden.
Nu, dit is denk ik een persoonlijke aangelegenheid.

Kabelen, tricot, lace,... doe ik allemaal met de rondbreinaalden.

Ik werk veel liever met de rondbreinaalden dan met gewone naalden.
Je kan het werk vrijer manipuleren.
Vind het minder belastend voor schouders, armen en polsen.
Bovendien komen mijn honden zich graag naast mij nestelen, waardoor ik altijd in een krampachtige houding zat, en het uiteinde van die naalden altijd wel tegen iets of iemand zaten.

Het is eventjes aanpassen, want je moet die naalden anders 'leren' vasthouden, maar ik heb die rechte naalden zowat gebannen uit mijn leven...

De acryl set is een goede starterset, en kost 32 a 35 eur bij Country creativ.
Deze hebben heel scherpe punten, zijn 'flexibeler', maar zijn iets minder glad dan de metalen of houten naalden. Met flexibel bedoel ik dat de naalden een minimaal iets meegeven.
Ik nam de set met de verschillende kleuren, Spectra. Heel handig om onmiddellijk de juiste naalden te vinden.

De metalen (Nova) zijn de gladste van degene die ik al geprobeerd heb.
De punten zijn even scherp, maar voelen veel scherper aan door het materiaal.
1 minpuntje: het licht weerkaatst erin.

De houten (Symfonie of Dreamz) zijn mijn persoonlijke favorieten.
Ze liggen aangenaam in de hand, zijn gladder dan de acryl, maar minder glad dan de metalen.
De punten zijn iets minder scherp, maar verwaarloosbaar.
Ook hier heb ik de duurdere Dreamz set genomen omdat elke maat een andere kleur heeft.
Er kwam nog een naaldenmaat en kabelconnectoren bij, waardoor je erg lange kabels kan maken.

Dan heb ik 1 bamboo naald. De punt is het minst scherp van allemaal, en vergelijkbaar qua gladheid als de houten naalden.

Heb ook nog 1 karbonz naald, maar vind die persoonlijk niet zoveel beter dan de rest.

Betreffende de kabels. De paarse kabels zijn een pak flexibeler dan de zwarte.

Wat er ook nog interessant is. Er bestaan tunesische haaknaalden die je op de kabels kan aansluiten. Super om steken op te nemen en onmiddellijk verder te breien.
Bespaart een hoop maaswerk.

Veel succes met je beslissing en/of aankoop...
Handmade by Lady JB

http://lady-jb.blogspot.be/
http://www.ravelry.com/designers/lady-jb
http://www.ravelry.com/projects/LadyJB
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 November 2012
Locatie: Kruiningen
Status: Offline
Points: 2348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Januari 2014 om 20:00
Originally posted by Lady JB Lady JB wrote:


Ik ben vorig jaar gestart met de Acryl verwisselbare rondbreinaalden.
Voor mij hadden ze maar 1 nadeel: het feit dat ze doorzichtig zijn.
Verder werk ik alleen nog maar met deze rondbreinaalden, behalve voor intarsia projecten. 

Kun je me vertellen waarom de doorzichtigheid lastig is en waarom je geen rondbreinaalden voor intarsia projecten gebruikt?

Ik zit toch een beetje te dubben om rondbreinaalden te gaan proberen, maar dan goede. Tot nu toe kreeg ik problemen met pijn in mijn hand omdat ik de naalden zo krampachtig vasthoud, maar waarschijnlijk kan ik dit voorkomen door op een andere manier te gaan breien. 
Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 November 2012
Locatie: Kruiningen
Status: Offline
Points: 2348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Januari 2014 om 19:45
Ik heb net even op de website van country-creativ gekeken. Dat scheelt inderdaad een hoop. Zeker voor de grote sets Zo zie je maar dat je met google lang niet altijd komt waar je zijn moet. Deze site heb ik nog geen enkele keer bij de zoekresultaten gezien.
Gelukkig hebben we dit forum en leden zoals jij die ons attenderen op de mogelijkheden!
Bedankt Lien!
Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)
Back to Top
Lady JB View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 06 September 2013
Locatie: België
Status: Offline
Points: 165
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lady JB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Januari 2014 om 16:46
Dag Geotje.

Grandioos late reactie... maar voor eventuele anderen...

Ik ben vorig jaar gestart met de Acryl verwisselbare rondbreinaalden.
Voor mij hadden ze maar 1 nadeel: het feit dat ze doorzichtig zijn.

Verder werk ik alleen nog maar met deze rondbreinaalden, behalve voor intarsia projecten. Vind het super dat de naalden nergens in de weg zitten en vooral dat ze goed scherp zijn. Bij mij is mijn naald nog maar 1x losgekomen op het afgelopen jaar, maar dat was omdat ik het sleuteltje niet gebruikt had.

Ondertussen heb ik als kerstgeschenkje voor mezelf mijn KnitPro's aangevuld met de Dreamz deluxe set, en ben er echt weg van!

Ik bestel in Duitsland bij country-creativ.
Ze zijn een pak goedkoper dan in Nederland, België of Frankrijk.
En de verzendkosten zijn meer dan redelijk.

Veel plezier met je naalden!
Handmade by Lady JB

http://lady-jb.blogspot.be/
http://www.ravelry.com/designers/lady-jb
http://www.ravelry.com/projects/LadyJB
Back to Top
Geotje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 08 Februari 2013
Status: Offline
Points: 751
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Geotje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Januari 2014 om 22:57
Ik heb de symfonie set gekocht van Knitpro met daarin 8 sets naaldpunten. Ben nu dys echt van de meest gangbare naalden voorzien.

Ben echt heel blij.
Back to Top
lidy* View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 03 Mei 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 619
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidy* Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Januari 2014 om 19:49
Originally posted by Geotje Geotje wrote:

Iedereen bedankt voor alle adviezen, tips en ervaringen. De set waar Lidy het over had kon ik niet in Nederland vinden. En omdat de ervaringen van anderen met de houten naalden positief waren heb ik die uiteindelijk gekocht. En ik ben er zeer blij mee! Wauw wat zijn die naalden glad!
Wat leuk, Geotje! Gefeliciteerd! Ik ben er ook nog steeds dolblij mee. Welke set heb je nou uiteindelijk gekocht en met hoeveel naaldpunten? 

Heel veel plezier ermee in elk geval! 
Back to Top
widdy View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 24 Februari 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 458
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer widdy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Januari 2014 om 11:39
Beetje laat, maar ik heb de set houten lange naalden van Knitpro en vind ze zalig breien. Ik heb nu een rondbreinaaldenset op mijn verlanglijstje staan. 

Ik heb van rondbreinaalden enkel ervaring met Prym en Addi (gewone naalden). De Prym blijven steken haken in de overgang van naald naar draad. Bij Addi niet, die breien ook super. Bij mij wordt het dus ook twijfelen tussen Addi Click en Knitpro
Groetjes, Tineke
Back to Top
Geotje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 08 Februari 2013
Status: Offline
Points: 751
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Geotje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Januari 2014 om 10:48
Iedereen bedankt voor alle adviezen, tips en ervaringen. De set waar Lidy het over had kon ik niet in Nederland vinden. En omdat de ervaringen van anderen met de houten naalden positief waren heb ik die uiteindelijk gekocht. En ik ben er zeer blij mee! Wauw wat zijn die naalden glad!
Back to Top
lidy* View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 03 Mei 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 619
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidy* Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 December 2013 om 12:11
Wat goed, Marie-Louise! Die laatste is zeker een mooie prijs! Thumbs Up Als je de gewone houten starterset zou kopen (dezelfde 3 diktes naaldpunten + kabels en toebehoren), ben je ook €25 kwijt - evenmin goedkoop dus. 
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 November 2012
Locatie: Kruiningen
Status: Offline
Points: 2348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 December 2013 om 10:54
Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 November 2012
Locatie: Kruiningen
Status: Offline
Points: 2348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 December 2013 om 10:43
Ik heb gisteren wat gegoogled en zag dat de set niet echt goedkoop is. De goedkoopste die ik trof was via Ebay en daar kwam het incl verzendkosten op zo'n 23 euro.
Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)
Back to Top
lidy* View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 03 Mei 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 619
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidy* Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 December 2013 om 23:05
Als je het nergens in NL kunt krijgen (en die kans is groot, geloof ik, na wat zoeken): ik heb vorig jaar toen ik de Symfonie-set aanschafte, de winkel waar ik de set kocht, gevraagd of ze ook wat andere KnitPro-dingen konden leveren die niet op hun site stonden. Die had ik toen ook gezien bij KnitPro Europa. Ze hebben die artikelen zonder probleem bijbesteld en ook heel snel aan me geleverd. Was echt prima service en aardige mensen. Ik heb alles toen hier http://www.knittedknots.nl/ gekocht. 
Back to Top
Geotje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 08 Februari 2013
Status: Offline
Points: 751
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Geotje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 December 2013 om 19:37
Lidy wat een goede tip! Ga gelijk eens kijken.
Back to Top
lidy* View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 03 Mei 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 619
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidy* Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 December 2013 om 18:34
Ik zie net wel een leuke set op de site van knitpro.eu. 3 sets (dus 6 naaldpunten) + 2 kabels in 3 verschillende uitvoeringen, hout, metaal en acryl: http://www.knitpro.eu/Materialwise-size-Details.asp?id=24&Language=English Ik weet niet of/waar ze in NL te koop zijn en hoeveel zo'n set kost, maar als de prijs meevalt en je kunt er aan komen, misschien leuk om te proberen voordat je een hele set koopt? 
Back to Top
zakdoek View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 17 Augustus 2011
Status: Offline
Points: 774
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer zakdoek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 December 2013 om 16:27
Ik heb gewone rondbreinaalden van KnitPro en vind ze heerlijk breien. De draad kronkelt niet zo erg als die van de Zeeman.
De mijne zijn niet verstelbaar, ik heb er gewoon een stel in verschillende diktes besteld en een lange kabel.
KnitPro bevalt me erg goed!
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.641 seconden.
Lang Yarns