Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

patroon first date drops design

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Oktoberfee View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 13 Januari 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 193
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Oktoberfee Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: patroon first date drops design
    Posted: 05 April 2014 om 10:03
hallo allemaal,
ik ben sinds gisteren bezig met het patroon first date van drops design. http://www.garnstudio.com/lang/nl/visoppskrift.php?d_nr=154&d_id=4&lang=nl#pattern_content
Dat patroon wordt gebreid op een rondbreinaald nr 7 met alpaca silk brushed. Nu had ik het probleem dat zo'n fijne wol zeer moeilijk over mijn naald schoof. Dan maar op breinaalden nr 7 gezet, maar zelfde probleem.
Bij de wol zelf gaan kijken en daar is het geschikt voor naald nr 5. Maar volgens het patroon heb ik maar 4 bolletjes nodig.
Als ik brei heb ik zo'n grote gaten in mijn wol, niet zoals op de foto.
Kan iemand mij helpen wat ik moet doen?
Back to Top
Cully View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Augustus 2012
Status: Offline
Points: 3834
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cully Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 April 2014 om 10:21
Heb je een proeflapje gebreid? Misschien brei je los en heb iets dunnere naalden nodig.

Ik weet niet of het met deze wol kan, maar om je garen meer te laten glijden, kun je het langs een kaars halen.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 April 2014 om 10:46
Als ik de afbeelding bekijk zie ik dat het vrij los gebreid is.
Bij het model staat een steekverhouding van 14 st en 26 nld is 10 bij 10 cm op naalden 7.
Bij de wol staat een steekverhouding van 17 st en  24 nld is 10 bij 10 cm op naalden 5.
Je kunt gerust op gewone naalden breien, als je dat prettiger vindt. Ik heb gemerkt dat sommige garens op sommige naalden niet prettig breien. Wol ed brei ik het liefst op houten naalden, katoen en acryl op metalen, en dan ook nog het liefst op glanzend metaal, niet die gecoate naalden. Ik weet natuurlijk niet welk soort naalden je gebruikt, maar zo'n dun garen op dikke naalden brei ik op lana grossa of knitt pro naalden, omdat ze een spitse punt hebben en dat vind ik gemakkelijker.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Oktoberfee View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 13 Januari 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 193
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Oktoberfee Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 April 2014 om 10:58
ik brei met naalden prym uit veritas. je moet echt trekken om wol verder te schuiven. kan ik met naalden 5 proberen?
Back to Top
Oktoberfee View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 13 Januari 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 193
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Oktoberfee Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 April 2014 om 10:59
ik brei idd los
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 April 2014 om 11:04
Ik zou kijken naar de maat van het proeflapje. Ik vind het vreemd dat de wol niet schuift. Met naalden 5 zal het niet beter schuiven denk ik. Het moet op een of andere manier aan de combinatie garen/naalden liggen. Maar wat????
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Cully View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Augustus 2012
Status: Offline
Points: 3834
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cully Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 April 2014 om 12:24
Wat ook nog kan helpen, is je breinaald even door je haar halen. Of zoals ik al beschreef je draad langs een kaars.
Beide van mijn oma geleerd.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 April 2014 om 13:10
Of bijenwas wel weer uitwrijven .

Sla je niet te strak om wol voor pennen 5 op pen 7 zou toch moeten lukken .

Als je bij de mouwen kijkt zie je dat er wel degelijk heel los werk ontstaat . Je kunt er zelfs doorheen kijken .
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.469 seconden.
Lang Yarns