Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

zeilen piratenschip playmobil

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: zeilen piratenschip playmobil
    Posted: 08 April 2014 om 13:00
Ik heb voor m'n kleinzoon een piratenschip van playmobil gescored bij de kringloop .

Het schip 60cm lang heeft echter geen zeilen meer (zwaar slag geleverd of zware storm denk ik )

Ik heb volgens mij het hele internet afgezocht maar kan niets van zeilen of maten ervan vinden de touwen zitten er nog wel aan .

Is er iemand die mij op weg kan helpen ???
Links boekjes ??? Alle tips zijn welkom

Alvast bedankt
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 April 2014 om 15:51
Al zoekende zie ik dat er verschillende uitvoeringen zijn. Maar omdat het schip zelf in elkaar geklust moest worden zijn
er online wel handleidingen te vinden. De zeilen kun je goed zien, de maten is een beetje gokken.
Is deze link nuttig ? Of anders deze ?
Back to Top
Frea H. View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 April 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3377
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Frea H. Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 April 2014 om 16:34
Ik heb het piratenschip ook nog met zeilen.Mijn jongste zoon is 30 en de oudste 36 jaar. Ik heb geen flauw idee welk zeil waar moet (ha,ha,ha)
De zeilen zijn namelijk los.Maar ik vraag het na. Mutti,wordt vervolgd.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 April 2014 om 16:51
lw1463 Die links geven me nu wel een idee hoe het schip er voor de veldslag uitgezien heeft .

Had geen idee hoe ik wijs moest worden uit die touwen .
Kreeg een beetje het "daar was laatst een meisje loos "gevoel .

Frea H Ik wacht het vervolg rustig af .
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 April 2014 om 19:26
Was het een van die twee ? Of is het nog een ander model ? Ik weet weinig van playmobil staat er ergens een nummer op ?
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 April 2014 om 19:42
Hij lijkt het meest op de 2e . Heeft 2 masten waarvan in 1 een kraaiennest zit . Dat driehoekige zeil wat dus kennelijk aan de voorkant moet zitten is er nog hoewel kapot . Het moet dus op die manier opgetuigd kunnen worden .

Een nr heb ik nergens kunnen ontdekken want daar was ik naar opzoek .
Ik heb alleen de maat van boegspriet tot achtersteven gemeten .

Op marktplaats kwam ik er achter dat er heel veel modellen zijn
Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2012
Locatie: Z.Limburg
Status: Offline
Points: 5762
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 April 2014 om 21:04
Misschien een bericht naar playmobile sturen die sturen onderdelen gratis naar u toe.
Wij hebben bij het schip al eens iets stuk gehad en hebben dit gratis gestuurd gekregen vandaar.
Proberen waard.
Succes
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 April 2014 om 21:12
petraco

heb jij daar een (e-mail) adres van soms ??
Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2012
Locatie: Z.Limburg
Status: Offline
Points: 5762
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 April 2014 om 21:36
http://www.playmobil.nl/
Daar onderaan naar contact gaan aan, klikken,
Lijst invullen en de vraag stellen. Wij dachten dat dat was
dienst na verkoop.
Als u het nummer van dit schip weet even vermelden.
Het komt uit Belgiƫ ( Mechelen)
Er komt een mail terug en als onderdeel er is wordt het gratis toegestuurd.
Veel succes Mutti hoop dat we kunnen helpen.
Anders horen we het wel gaan we even verder mee zoeken.
Groetjes Petra
Back to Top
kvdl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 26 Augustus 2013
Locatie: Belgiƫ
Status: Offline
Points: 1382
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kvdl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 April 2014 om 21:52
nou dan heb jij betere ervaringen met Playmobil dan ik. Ik had via mijn werk een Playmobildoosje gekregen voor het Sinterklaasfeest. Dochtertje blij uitgepakt, onmiddellijk in elkaar geprobeerd te zetten maar er ontbrak een steunpilaar zodat het niet bleef zitten. Dochter zwaar teleurgesteld. Playmobil gecontacteerd via de site maar ze gingen ons niet helpen want we hadden de originele aankoopbon niet - die had Sinterklaas. Het ding is in een hoek gegooid en nooit meer naar omgekeken.
ik koop nooit meer Playmobil. LEGO is een veel beter bedrijf, die hebben ons wel vaker geholpen.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 April 2014 om 09:27
Op die site kun je links onderaan dus ook de bouwplannen vinden - zoekterm piraten
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 April 2014 om 13:16
Iedereen bedankt .

Mede door jullie hulp hangt er momenteel 1 zeil .
De andere twee zitten eraan te komen .

De bevestiging ervan is niet exact maar er kan uitgevaren worden .


Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2012
Locatie: Z.Limburg
Status: Offline
Points: 5762
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 April 2014 om 13:29
fijn dat het gelukt is met het zeil

gr Petra
Back to Top
Frea H. View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 April 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3377
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Frea H. Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 April 2014 om 14:39
Dat heb je snel gedaan,Opa ook aan het werk gezet??(Ha,Ha)
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.578 seconden.
Lang Yarns