Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

vraag over steken bijmaken in engels breipatroon

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
_Majka_ View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 22 Juni 2013
Locatie: Utrecht
Status: Offline
Points: 16
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer _Majka_ Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: vraag over steken bijmaken in engels breipatroon
    Posted: 14 April 2014 om 19:40
Goedenavond, ik kom niet uit het volgende engelse breipatroon (patroon is voor 3 verschillende maten, s/m/l)

"work row 2, then repeat row 1&2 of pattern once more and increase 1 st at each end of last row.
repeat the the patterns a, b and c as described.

At the same time:
Increase 1 stitch at each end of 11th (5th, 3rd) row and every following 4th row, working all increased stitches into chart B pattern. When there are 15 st increased at each side..."

hier weet ik niet wat ze nu bedoelen. Als ik in de 5e regel een steek bijmaak en vervolgens alleen in elke 4e regel, dan worden de steken toch aan een kant bijgemaakt? of komt het er op neer dat ik elke 4e en daaropvolgende regel een steek bij moet maken?

Kan iemand me hierbij helpen?

Alvast bedankt!

Groeten, Majka
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 April 2014 om 20:15
Er staat: at each end of enz. Dat betekent aan het begin en het einde. In jouw geval dus: Aan het begin en einde van de 5e naald en daarna aan het begin en einde van ieder 4e naald.
Ben met die manier van uitdrukken ook al een keer behoorlijk de mist in gegaan. Als er een schema bij is kun je het even vergelijken of het aan beide kanten schuin gaat.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
_Majka_ View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 22 Juni 2013
Locatie: Utrecht
Status: Offline
Points: 16
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer _Majka_ Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 April 2014 om 21:12
Hoi Lida,

Is het zo simpel?  Embarrassed dan heb ik het totaal verkeerd gelezen....ik las het als alleen aan het einde van de regel een steek bijmaken, vond het al niet logisch

Bedankt!


Groet, Majka
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 April 2014 om 19:08
Helemaal niet verkeerd gelezen. Het is alleen op andere manier uitgedrukt dan wij gewend zijn. Ik heb de fout gemaakt door maar aan een kant te meerderen. Omdat ik hetgene dat ik aan het breien was, een knuffel, in de rondte maakte, merkte ik het pas toen bleek dat de knuffel veel te groot was geworden.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.375 seconden.
Lang Yarns