Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Vragen

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Adicta View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 24 Mei 2014
Locatie: Utrecht
Status: Offline
Points: 4
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Adicta Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Vragen
    Posted: 24 Mei 2014 om 12:48
Er is vast een eenvoudig trucje om uit te rekenen hoe je gelijkmatig mindert.
In mijn geval 16 stokjes op 244 minderen.
Wie weet het?
Back to Top
lidy* View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 03 Mei 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 619
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidy* Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Mei 2014 om 12:56
244 gedeeld door 16 = 15 (en nog wat). Elke 15 steken 1x minderen dus, zo doe ik het. 
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Mei 2014 om 12:58
Vragen stel je bij Vragen. In Tips en trucs geef je tips en trucs die je handig voor anderen vindt.

Heb je op school niet vermenigvuldigen en delen geleerd? Kan ook op een rekenmachine en die zit ergens bij je bureau-artikelen op je computer.

244:16=15.25 dus om de 15 en een kwart steek. Hoe je de kwart steek oplost mag je zelf bedenken.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Adicta View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 24 Mei 2014
Locatie: Utrecht
Status: Offline
Points: 4
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Adicta Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Mei 2014 om 13:00
Dan begin je de toer met vijftien stokjes en eindig je met een mindering. Dat is dan toch niet gelijkmatig? Beginnen met 7 en met 8 eindigen geeft een mindering te weinig volgens mij. Moet je dan door 17 delen misschien?
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Mei 2014 om 13:04
Bij het minderen haak je twee stokjes samen, je kunt telkens de 14e en 15e samenhaken. Je houdt dan aan het eind wat stokjes over vanwege die kwarten.

Als je bij het telen nog stokjes teveel of te weinig heb, kun je dan in de volgende toer regelen. Tenminste zo doe ik het, ik ga niet achteruit haken, als het even kan.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Adicta View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 24 Mei 2014
Locatie: Utrecht
Status: Offline
Points: 4
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Adicta Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Mei 2014 om 13:11
Nee dat wil ik in elk geval ook voorkomen. Dank je wel.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.484 seconden.
Lang Yarns