Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Cryptogram

 Reageer Reageer Pagina  <1 456
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 September 2017 om 08:46
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik het ook niet wist en dat de huisband het dus opgelost heeft. Moet ik al de kruisende letters geven ?
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 September 2017 om 12:23
shoot de kruisende maar
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 September 2017 om 15:15
ik ben benieuwd
oant Sjen
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 September 2017 om 23:33
Uitgebreid
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 September 2017 om 08:33
Lao-Tse is aan de beterende hand en scoort een volle bingo zonder kruisende letters
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 September 2017 om 11:42
goed Lao-tsé.

ik zat me te vergapen aan die 'wollen' trui (niet dat als er katoenen of acryl had gestaan dat ik het dan gevonden zou hebben). Slecht cryptogram!

Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 September 2017 om 11:15
ik wil me hier toch eens wat meer in verdiepen.
zijn er ook cryptogrammen voor beginners ?
oant Sjen
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 September 2017 om 11:31
Van Denksport heb je cryptogrammen in diverse moeilijkheidsgraden. Ik kan ook herinneren dat er boekjes van waren met uitleg zodat je op weg geholpen werd.
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 September 2017 om 11:56
Lijkt me wel leuk ,ik ga het ook eens op zoeken in de boekenwinkel
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 September 2017 om 18:10
https://www.leerwiki.nl/lifestyle/vrije-tijd/sport/denksport/38811/cryptogram-hoe-los-ik-het-op/

dit geeft wel een duidelijke uitleg
oant Sjen
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 September 2017 om 08:41
Er zijn boekjes met stippen of sterren, in boekjes met minder sterren heb je vaak anagrammen - iets wat ik zelf dus niet zo leuk vind.
In een 4-sterren vind je die amper en omdat je ze niet verwacht zijn die soms juist weer moeilijk op te lossen. Anagram is het husselen van de
letters zodat je een ander woord krijgt.
Zelf ben ik ooit begonnen met de zaterdag puzzel van de volkskrant, je hebt een aantal woorden en een week later kijk je dan wat je niet
wist en zo steeds verder. Bepaalde dingen komen vaker langs, gevaarlijk is vaak iets met link(s) en conservatief vaak iets met rechts.
Wij puzzelen altijd tijdens het eten en ook mijn schoonmoeder maakt de cryptogrammen uit de krant.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 September 2017 om 07:30
Ik vind de Jan Meulendijks cryptogrammen fijn om te doen.
Heb de 4 stippen van denksport
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 September 2017 om 10:54
Ah vandaar dat je de oplossing wist LOL
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 September 2017 om 13:01
Vroeger stond er iedere Zaterdag een crypto in de krant die ik op Zondag in de meeste gevallen opgelost had .

Toen kwam er een crypto van een andere maker en het regende klachten de oplossingen waren vaak zover gezocht .

Vaak is het zo ,dat als je de maker een beetje kent ,je z'n gedachtegang
gaat leren kennen en daarin meegaat .
Nu staat er halverwege de week weer een crypto in de krant en heb ik het weer opgepakt .

Ik vind het altijd wel leuk .

Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 September 2017 om 09:28
Wat wij eigenlijk het leukst vinden is dat het soms lijkt alsof de cryptomaker weet wat je die dag gedaan hebt - dat er woorden op
onze situatie van toepassing zijn. Dat is heel apart, maar zit natuurlijk gewoon tussen de oren.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 September 2017 om 12:54
Cryptogrammen doen mij aan de watersnoodramp van 1953 denken .
Om droog te blijven zaten we zonder licht op de zolder .
Mijn broer wou cryptogrammen doen en vroeg of ik er ook zin in had .
Het was stikdonker, maar hij beweerde dat hij het vlak bij het raampje wel kon zien .
Later bleek dat hij ze gewoon had zitten verzinnen .
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 September 2017 om 17:22
@Mutti, wat een mooie herinnering. Bij ons thuis werd er alleen maar "normaal" gepuzzeld, maar later had ik collega's die cryptogrammen
maakten en ben ik met veel pijn en moeite aan de zaterdagse puzzel begonnen - iedere keer maar weer uitkijken naar de oplossing en
ook met andere collega's bepaalde opgaven doornemen. Op een bepaald moment lukt het dan, het is een ander soort denken.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 September 2017 om 07:49
Ik maakte samen met moeder de cryptogram uit de krant.
Ieder thuis en dan later elkaar vragen wat je nog niet had. Niks voorzeggen, alleen tips.
Later hadden schoonzus en ik hetzelfde boekje. En deden we lastige samen.

Ik vind dat er bij Jan Meulendijk veel humor in zit.
Hij maakt ze samen met zijn partner.
Ik ben tikkie jaloers op het huis dat hij bewoont, fraai grachtenpand in Amsterdam.
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 456

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.516 seconden.
Lang Yarns