Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Box stitch

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3043
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Box stitch
    Posted: 17 Januari 2015 om 20:18
Zoiets had ik ook gedacht JannieV, een box is een doos/blokje en stitch staat voor steek. Dus een blokjessteek.
Back to Top
JannieV View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 27 Augustus 2011
Locatie: Alblasserwaard
Status: Offline
Points: 336
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JannieV Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Januari 2015 om 12:46
In de breibijbel (een handig boek trouwens) staat de steek als blokjes steek.
Back to Top
JannieV View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 27 Augustus 2011
Locatie: Alblasserwaard
Status: Offline
Points: 336
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JannieV Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Januari 2015 om 12:40
Ik denk niet dat het de dubbele gerstekorrel is want die is 1 steek recht, 1 steek averecht.
en dan de tweede rij zoals de steek zich voordoet. De derde rij laat je het verspringen, averecht boven recht en recht boven averecht. De vierde weer zoals de steek zich voordoet. En deze 4 rijen steeds herhalen
De box stitch is bijna hetzelfde, maar dan in plaats van 1 recht 1 averecht 2 steken recht en 2 averecht.
Groetjes, Jannie
Back to Top
TanteSophie View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 07 Januari 2015
Locatie: Amsterdam
Status: Offline
Points: 3
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer TanteSophie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Januari 2015 om 10:42
Bedankt allemaal! Ja, nu ik heb gekeken, lijkt het mij inderdaad ook een dubbele gerstekorrel. Ik ga aan de slag :)
Back to Top
JannieV View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 27 Augustus 2011
Locatie: Alblasserwaard
Status: Offline
Points: 336
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JannieV Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Januari 2015 om 22:56
Hier staat een filmpje van de steek en een beschrijving.
Dat maakt het voor mij altijd veel duidelijker dan alleen de beschrijving.
Groetjes, Jannie
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8163
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Januari 2015 om 20:35
Ik sluit me hierbij aan maar moet je dan ook met 1 st recht of av eindigen ??

Anders krijg je een versprongen steek lijkt mij
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 November 2012
Locatie: Kruiningen
Status: Offline
Points: 2348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Januari 2015 om 18:28
Ik heb even snel (ik ben frites aan het bakken)  op youtube gekeken, maar volgens mij is het ook een dubbele gerstenkorrel. 

Maar zoek het maar op op Youtube, daar staan diverse video's. een beeld zegt meer dan 1000 woorden....
Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12086
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Januari 2015 om 18:05
misschien dubbele gerstekorrel?
Back to Top
TanteSophie View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 07 Januari 2015
Locatie: Amsterdam
Status: Offline
Points: 3
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer TanteSophie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Januari 2015 om 17:28
Hallo breiers en breisters!

Ik ben nog niet zo lang geleden begonnen met breien, maar heb de basis al een beetje onder de knie. Nou heb ik een patroon voor een sjaal die ik graag wil maken, alleen is 't in het Engels... Ik kom er niet zo goed uit en wil op internet wat tips opzoeken voor deze steek, maar ik weet niet hoe die in het Nederlands heet. In het Engels staat er "box stitch", en dan is het (als ik het goed begrepen heb) 1 recht, 2 averecht, dan 2 recht 2 averecht, en dat herhalen voor de eerste toer, dan de tweede toer 1 averecht, 2 recht, dan 2 averecht 2 recht tot einde toer. Denk ik tenminste.

Weet iemand hoe die box stitch steek heet in het Nederlands? Dan kan ik even wat extra instructies opzoeken... Heel erg bedankt! :)
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.453 seconden.
Lang Yarns