Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Wie lust er Dropshot?

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Janne Marie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 December 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3141
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janne Marie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Wie lust er Dropshot?
    Posted: 29 December 2015 om 13:58
Gisteren heb ik een slokje geproefd van een zelfgemaakte dropshot. De originele vind ik niet zo lekker, veel te zoet. Maar de zelfgemaakte is veel lekkerder (vind ik).
Simpel recept: Je doet Ouzo (zal denk ik ook wel met andere sterke drank kunnen) in een fles of pot  met brede hals, daar doe je een aantal Napoleon dropsnoepjes bij. Af en toe roeren en wachten tot de dropballen zijn opgelost. Alles opgelost dan kun je het evt. overgieten in een gewone fles. 
Proost.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14056
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 December 2015 om 17:30
Nooit van gehoord. Wel maakten we vroeger lakritz water, ik weet het Nederlandse woord niet echt. Volgens meneer googel is het zoethout. Het was echter meer een heel sterk soort drop, niet zout en ook niet zoet. De oude katjesdrop leek er wel wat op. We deden stukken in een fles met water. Dan werd er mee geschud totdat het drop opgelost was. Was je wel een dag bezig met schudden en weer staan laten, je werd natuurlijk moe. Door al dat geschud kwam er natuurlijk schuim op dat spul, dan had je het helemaal goed gedaan.  Daarna werd er aan die fles gelurkt en gezogen. Als dat niet meer ging dronk je het op. Overigens werd die fles ook doorgegeven aan vriendinnetjes. Het resultaat moest immers gekeurd worden!!!!
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 December 2015 om 17:35
Ik kan zelfs gewone ouzo niet wegkrijgen . . .
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 December 2015 om 17:59
nooit van gehoord
oant Sjen
Back to Top
By MG View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Januari 2014
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 3011
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer By MG Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 December 2015 om 18:22
Ja heerlijk, ik ben een drop liefhebber, dus dit lust ik ook wel.
http://madebymg.
blogspot.nl/


https://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/bymg/
Back to Top
kvdl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 26 Augustus 2013
Locatie: België
Status: Offline
Points: 1382
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kvdl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 December 2015 om 21:08
Originally posted by lidwina lidwina wrote:

Nooit van gehoord. Wel maakten we vroeger lakritz water, ik weet het Nederlandse woord niet echt. Volgens meneer googel is het zoethout. Het was echter meer een heel sterk soort drop, niet zout en ook niet zoet. De oude katjesdrop leek er wel wat op. We deden stukken in een fles met water. Dan werd er mee geschud totdat het drop opgelost was. Was je wel een dag bezig met schudden en weer staan laten, je werd natuurlijk moe. Door al dat geschud kwam er natuurlijk schuim op dat spul, dan had je het helemaal goed gedaan. <span style="line-height: 16.8px;"> Daarna werd er aan die fles gelurkt en gezogen. Als dat niet meer ging dronk je het op. Overigens werd die fles ook doorgegeven aan vriendinnetjes. Het resultaat moest immers gekeurd worden!!!!</span>


Ja, dat ken ik! Wij noemden dat oukouk.
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 November 2012
Locatie: Kruiningen
Status: Offline
Points: 2348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 December 2015 om 21:45
Originally posted by kvdl kvdl wrote:

Originally posted by lidwina lidwina wrote:

Nooit van gehoord. Wel maakten we vroeger lakritz water, ik weet het Nederlandse woord niet echt. Volgens meneer googel is het zoethout. Het was echter meer een heel sterk soort drop, niet zout en ook niet zoet. De oude katjesdrop leek er wel wat op. We deden stukken in een fles met water. Dan werd er mee geschud totdat het drop opgelost was. Was je wel een dag bezig met schudden en weer staan laten, je werd natuurlijk moe. Door al dat geschud kwam er natuurlijk schuim op dat spul, dan had je het helemaal goed gedaan. <span style="line-height: 16.8px;"> Daarna werd er aan die fles gelurkt en gezogen. Als dat niet meer ging dronk je het op. Overigens werd die fles ook doorgegeven aan vriendinnetjes. Het resultaat moest immers gekeurd worden!!!!</span>


Ja, dat ken ik! Wij noemden dat oukouk.

In Tilburg noemden wij dat Tsjepwater als ik me goed herinner. Maar dat werd van laurierdropstaafjes gemaakt en niet van zoethout. Zoethout zag eruit als een stokje en daar werd op gekauwd en gesabbeld totdat alle smaak eraf was. Heerlijk!
Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Maart 2014
Status: Offline
Points: 1788
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 December 2015 om 22:25
Ik ben ook een echte dropliefhebber en vind dropshot heerlijk.
Ben alleen absoluut niet zo'n fan van ouzo en kan dan ook niet geloven dat het ongeveer gelijk smaakt aan de gekochte
Back to Top
engeline View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 21 November 2007
Locatie: winssen
Status: Offline
Points: 3257
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer engeline Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 December 2015 om 22:38
wij deden dat vroeger met laurierdrop in een leeg grolschflesje met water,die moest dan donker staan in de kelder.elke dag even schudden net zo lang tot het drop opgelost was.Hoe simpel waren wij vroeger tevreden. en inderdaad er kwam dan zo'n schuimkraag op. Of ik het ook lekker vond ben ik vergeten.hahah
Back to Top
Janne Marie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 December 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3141
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janne Marie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 December 2015 om 10:15
O ja, lekker dat dropwater. En zoethout ook zo lekker en zwartwit (of witzwart of droppoeder of hoe je het maar noemen mag), dat vond (en vind) ik zo lekker. Ik werd er altijd kotsmisselijk van maar nog wou ik het altijd hebben. Vond het juist lekker als ik er misselijk van werd. Vies praatje: als ik misselijk werd en het kwam weer naar boven dan had ik twee keer de lekkere smaak). 

Weet je wat we vroeger ook deden? Als ze de straat aan het asfalteren waren vroegen we altijd om een stukje en daar kauwden we op, jakkes moet er nu niet meer aan denken.
Back to Top
Janne Marie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 December 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3141
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janne Marie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 December 2015 om 11:42
Mijn eerste fles dropshot is in de maak:

Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14056
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 December 2015 om 11:55
Hulten, ik denk dat je gelijk hebt en dat het laurierdrop was. Ik heb lakritz opgezocht en kwam bij zoethout uit. Zal wel een van de ingrediënten geweest zijn.
Wat we vroeger niet allemaal deden! Maar we hadden toen geen tv, geen spelcomputer, geen smart phone en ook geen facebook waar we tijd aan moesten besteden. 
Zouden kinderen van tegenwoordig wel eens tijd hebben om zich te vervelen?
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 December 2015 om 14:05
ik denk dat wij dat (zonder de alkool) kalisjesap noemden.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.469 seconden.
Lang Yarns