Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

trui rolt op aan de onderkant

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
psteentje View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 18 Januari 2016
Status: Offline
Points: 2
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer psteentje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: trui rolt op aan de onderkant
    Posted: 18 Januari 2016 om 14:51
hoe krijg ik een trui gebreid in tricotsteek helemaal glad. Rolt nu steeds op ondanks dat ik een toer vaste erom heen gehaakt heb
Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3043
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Januari 2016 om 15:02
Hoi Psteentje, misschien even voorstellen? Voor wat betreft het omkrullen, dit is dus iets van alleen maar tricotsteek gebruiken. Ik zou de volgende keer, al zijn het maar 2 naalden, een boordsteek gebruiken. Succes en verder welkom op dit leuke en behulpzame forum
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Januari 2016 om 17:59
Ik heb een gebreide stola eens met 5 toeren vasten omgehaakt en toen krulde hij nog.

Wil je alsnog een boord aan de onderkant maken, dan kun je de steken met een haaknaald opnemen en dan op een breinaald zetten, je kunt ze dan steeds strak trekken en het wordt heel netjes.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14056
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Januari 2016 om 18:18
Daar is heel weinig aan te doen. Om het probleem op te lossen zonder de hele trui uit halen kun je er een zoom inmaken. Het mooiste is het dat je dan wel iedere steek apart vastzet. Ik heb al het mogelijke geprobeerd. diverse opties gevonden, die je allemaal moet doen als je begint met je trui, werkt dus niet meer. als je een boord er aan breien niet mooi vindt kunt je ook ribbels of gerstekorrel breien. Bij ribbels wordt de rand iets dikker, bij gerstekorrel blijft het mooi plat. 
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.578 seconden.
Lang Yarns