Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

snap het patroon niet meer

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
fleurtje47 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 25 Januari 2016
Locatie: Spijkenisse
Status: Offline
Points: 4
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer fleurtje47 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: snap het patroon niet meer
    Posted: 25 Januari 2016 om 11:58
Help!!
Ik ben een zomertruitje aan het breien op een rondbreinaald. Het ging goed totdat ik bij het voorpand ben aangekomen. Nu zegt het patroon: brei 2-2-2-4-4-4nld heen en weer over deze steken. Wat wordt hier mee bedoeld.
Als ik het patroon verder lees hoef ik niet te meerderen of minderen. Dus wat houdt die 2-2-2-4-4-4nld eigenlijk in?? Kan iemand mij dat uitleggen. Ik zie dat dit veel gebruikt wordt in de patronen van DROPS
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Januari 2016 om 12:06
en welk nummerke van drops is het?
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Januari 2016 om 12:06
Misschien in de rubriek Vragen zetten?
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
fleurtje47 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 25 Januari 2016
Locatie: Spijkenisse
Status: Offline
Points: 4
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer fleurtje47 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Januari 2016 om 12:27
het gaat om patroon DROPS 159-30 Summer Darling.
Ik hoop dat je kan helpen
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Januari 2016 om 12:47
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Januari 2016 om 12:52
die 2-2-2-4-4-4 daar moet je je maat uitkiezen.
die drie tweekes duiden op maat s m l en de vieren op de xllen

dus ofwel moet je 2 naalden in patroon A2 breien ofwel 4, naargelang uw maat dat ge breidt.

en dan moet je dat met het achterpand ook zo doen en dan moet alles terug op de naald met nog extra steken voor de mouwen heb ik gelezen.
Back to Top
fleurtje47 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 25 Januari 2016
Locatie: Spijkenisse
Status: Offline
Points: 4
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer fleurtje47 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Januari 2016 om 13:27
Super bedankt....zo had ik het niet kunnen lezen. Maar ben erg blij met je antwoordt. Kan ik weer verder.
BEDANKT!!Smile
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Januari 2016 om 18:37
is nikske. Hoop dat je ondertussen er al voorbij bent.
Back to Top
kvdl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 26 Augustus 2013
Locatie: Belgiƫ
Status: Offline
Points: 1382
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kvdl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Januari 2016 om 22:10
Wat ik bij die Drops patronen altijd doe is uitprinten en dan het getal dat ik nodig heb omcirkelen in het hele patroon anders word ik helemaal gek.
Dus als je bijvoorbeeld de M aan het maken bent, dan merk je de tweede 2.
Drops is trouwens ook heel goed in fijne constructies als "minderen iedere derde naald, en TEGELIJKERTIJD iets anders iedere vierde naald" zodat je je helmaal mottig telt.
Ben er ook weer met eentje bezig. Ingeval van nood is er gelukkig dit forum.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Januari 2016 om 11:21
Gek he ik vind Drops patronen heel fijn . Ik heb meer moeite met die van Phildar waar de maten in kleurtjes staan die vooral 's avonds niet te zien zijn
Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3039
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Januari 2016 om 11:41
Ik doe het net als Katinka (kvdl), omcirkelen welke maat ik heb en zo alles omcirkelen in het hele patroon. De Drops patronen zijn inderdaad handig en goed leesbaar (soms weleens tweemaal lezen maar dat moet je bij meerdere dingen!)
Back to Top
Janne Marie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 December 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3141
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janne Marie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Januari 2016 om 09:27
Ik zet er altijd streepjes onder. Denk dat valt niet zo op. Maar dan vink ik wel elke toer die ik heb gedaan af in het boek bij het patroon (wel op een leeg vlak). Waardoor het nog een slordige bladzijde wordt.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.453 seconden.
Lang Yarns