Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Marion Ariadne pop patronen

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
chrissie2121 View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 30 April 2016
Status: Offline
Points: 4
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer chrissie2121 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Marion Ariadne pop patronen
    Posted: 30 April 2016 om 14:25
Goedemiddag.
Ik ben Chrissie en heb me net aangemeld bij dit forum omdat ik patroontjes zoek.
Ik had vroeger een Marion Ariadne pop genaamd Cathie Bella.
Ik had ook een map met patroontjes die je destijds ( dacht ik) bij deze pop kon bestellen.
Ik kreeg hem voor mijn 11 de verjaardag van mijn vader en 18 dagen erna overleed hij.
Tijdens mijn verhuis is de pop en de map met patroontjes kwijt geraakt.
Ik heb me suf gezocht, maar ter vergeefs.
Nu heb ik dan eindelijk van de week een goede vervangster kunnen kopen en nu zou ik zo graag wat kleertjes erbij gaan maken.
Via een mevrouw die ik heb aangemaild krijg ik van de week al wat via de mail, dat is zo super lief, maar wellicht dat iemand van jullie ook nog wat tips en/of linkjes naar patroontjes heeft.
Je weet half niet hoe blij je me zou maken.Heart
Dank jullie wel alvast.
Dikke knuffel Chrissie
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 April 2016 om 14:50
Ik heb wel patronen van een pop die Babette heette. Waren van Knip. De kleertjes waren voor een pop van ongeveer 40 cm. Deze kleertjes zijn ook besteld bij die pop. Misschien is het toch dezelfde, noemde Marion hem alleen anders. Op het werkblad staat een pop met donkere haar met vlechten.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 April 2016 om 17:42
Mijne heet Roosje, van de Margriet. Ook 40 cm en vrij slank, lang rood haar. Ik heb de patronen in een ordner zitten. Er zit een bruidsjurk en een tutu bij. Nooit gebruikt, zelfs de breipatronen niet. Wel oud en vergeeld.

Stuur maar een pm als je ze wilt hebben.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
chrissie2121 View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 30 April 2016
Status: Offline
Points: 4
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer chrissie2121 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Mei 2016 om 16:00
Ik durf niet te zeggen of deze pop andere namen heeft gehad.
Het zou heel goed kunnen.
Ik weet dat de pop verschillende lengtes had en ook verschillende haarkleuren.
Ik weet dat er een soort van broekpak patroon van was en een leuke 3 kwart jas.
Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3039
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Mei 2016 om 17:31
Hallo Chrissie en hartelijk welkom op dit leuke en behulpzame forum. Helaas ben ik niet van het naaiwerk dus kan ik jou niet helpen maar er zijn vast wel dames die dit wel kunnen. Groetjes
Back to Top
chrissie2121 View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 30 April 2016
Status: Offline
Points: 4
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer chrissie2121 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Mei 2016 om 18:33
Dank je wel Dilianne
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Juni 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3778
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Mei 2016 om 20:12
Kijk ook even Marktplaats type Marion Ariadne pop Cathie Bella in
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Mei 2016 om 09:13
Ik stuur mijn Libelle-, Margriet- en andere patronen. Zelf heb ik dan nog de poppenburda's, als ik ernstige neigingen krijgen om kleren te naaien. Dat zal wel rond Sint Juttemis worden.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
rijodesign View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 30 Juni 2014
Status: Offline
Points: 137
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer rijodesign Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Mei 2016 om 10:09
ik heb je een pb gestuurd.
Back to Top
annegriet View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 29 Oktober 2017
Locatie: Soest
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer annegriet Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Oktober 2017 om 17:58
Ook ik heb begin 70tiger jaren zo'n pop gekregen. Ik heb er altijd veel plezier mee beleefd en heb haar nog steeds. Helaas heeft mijn moeder bij een opruiming alle patronen weggegooid. Ik ben nu op zoek naar patronen. Meer informatie over de pop zelf heb ik hier gevonden: http://www.poppenwinkel.com/poppen-en-merken-a-tm-f/poppen-onder-de-letter-b/bella-france/achtergrondinformatie-bella-france/. Veel verder ben ik helaas nog niet gekomen in mijn zoektocht.
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3604
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Oktober 2017 om 07:18
lidwina en magtelt zou ik die patronen misschien ook mogen ontvangen
met het oog op mijn 2 kleindochters kan dat nog wel eens van pas komen
en hebben jullie dan ook het patroon van zo een pop erbij? 
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Oktober 2017 om 08:00
k stuur mijn Libelle-, Margriet- en andere patronen. Zelf heb ik dan nog de poppenburda's, als ik ernstige neigingen krijgen om kleren te naaien. Dat zal wel rond Sint Juttemis worden.

Ik neem aan, dat ik ze opgestuurd heb, dus ik heb ze niet meer. En de Burda's hebben van die onoverzichtelijke patroonbladen, te groot en lastig voor de scanner. Ik heb er twee uitgeleend en zou ze na een week terugkrijgen, maar dat is verlengd naar twee weken. Die leen ik dus echt nooit meer uit. Mijn bedoeling was, dat ze op de soos zou plotten, hulp genoeg. Maar "het was te druk".
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Oktober 2017 om 08:04
Ik heb je wel mijn haakboekje voor die pop gestuurd. Eigen ontwerpen. Omdat ik je mailadres in je profiel zag.

Het zou leuk zijn geweest als Chrissie forumlid was gebleven, maar het ging alleen over die patronen. Toen de buit binnen was, was het dikkedoei. Ze zal die dus niet delen met anderen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3604
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Oktober 2017 om 09:45
o wat naar dat het dan alleen om de patronen te doen is geweest 
vind dat echt geen stijl

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Oktober 2017 om 12:52
Och we zijn niet anders gewend, sommige newby's willen graag meepraten en anderen komen alleen voor de heb. Er zijn ook leden, die alleen opduiken als ze iets nodig hebben, en dan weer een jaartje slapend lid zijn. IK sloof me dan ook liever uit voor de leden die ik ken en geregeld zie. Het boekje, dat ik mailde had ik in mijn kast staan en dat dook laatst op, toen ik indianenpoppenkleren zocht voor een sooslid. Ik was blij het weer te vinden, want ik heb net een Famosapop van 42 cm onder handen, waar ik kleren voor maak ik viervoud, twee voor onze dutchy en twee voor een meisje, dat twee van die poppen via Facebook van me kreeg. Ik zat van alles te ontwerpen en bleek dat jaren geleden ook al gedaan te hebben.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Lelie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 Juni 2013
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 1547
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lelie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Oktober 2017 om 11:51
Ik zal eens kijken als ik van de week tijd heb. Heb nog een aantal Ariadnes waar misschien patronen instaan
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.359 seconden.
Lang Yarns