Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Verkorte toeren breien

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Aranince View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 11 Oktober 2014
Status: Offline
Points: 321
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Aranince Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Verkorte toeren breien
    Posted: 25 Augustus 2016 om 13:16
Ik heb een vraag over het breien van verkorte toeren. Ik ben een trui aan het breien en moet in de kraag van de trui verkorte toeren breien om de kraag te laten krullen. Er staat:

* Brei 2 naalden over alle steken recht,
Brei 2 naalden over de buitenste 20 steken middenvoor *

Herhaal van * tot *

Hoe werkt dit bij de verkorte toeren? Ik heb 20 steken gebreid, werk gedraaid en 20 steken weer terug gegaan. 

Wordt dit nu gezien als 2 naalden breien? En dat ik nu weer ga herhalen en 2 naalden recht ga breien. 
Of moet ik nu nog eens 20 steken breien en weer 20 terug? En dan pas weer 2 naalden recht?
(Omdat er staat 2 naalden over de buitenste 20 steken)



Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Augustus 2016 om 13:33
Ik denk dat ze dit zien als 2 naalden breien .

Als je nl nog een keer 20 steken draaien en terug doet krijg je als je de hele pen recht gaat breien een flink gat . Normaal gesproken moet je al uitkijken dat je dat niet krijgt ( zijn oplossingen voor op you tube of bij drops video's )

Volgens mij ben je nu dus aan de hele pen breien toe en is de teruggaande hele pen de 2e .
Dan begin je weer met die 20 steken
Back to Top
Aranince View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 11 Oktober 2014
Status: Offline
Points: 321
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Aranince Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Augustus 2016 om 14:18
Ja, dat idee had ik ook dat je dan een vrij groot gat krijgt als je 2 naalden achter elkaar doet.

Ik ga maar 1 naald doen, en anders halen we maar weer alles uit Sleepy

Bedankt voor je snelle antwoord, Mutti! Kan ik gelijk weer verder met het breien van een super warme, wolle wintertrui terwijl het 33 graden is buiten haha Big smile
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Augustus 2016 om 16:39
Ik los dat gat op door de steek die ik niet moet breien, even op de naald te nemen en de draad daar om heen te slaan. Dan zet ik die steek terug op de linkernaald en brei de pen weer terug. Je krijgt een dwarslusje, maar geen gat.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Augustus 2016 om 08:52
Er staat recht breien over alle steken, 2 naalden is heen en weer. Verder brei je verkorte toeren vaak als wig, dus of steeds meer steken
of zoals het hier lijkt 2 naalden verkort - dan alle steken en dan weer verkort. Tegen de gaten zijn truckjes, die zou ik echt even bekijken.
Want aan die gaten erger je je straks - heus Smile
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Augustus 2016 om 09:46
Je kunt de gaten ook later wegmazen. Desnoods met naaimachinegaren in de goede kleur.

Ik gebruik die techniek om poppenbehaatjes en poppenjurkjes met décolleté een bolling te geven. Of het achterwerk van dierenbroekjes van zittende dieren.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Aranince View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 11 Oktober 2014
Status: Offline
Points: 321
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Aranince Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Augustus 2016 om 13:40
De kraag bestaat uit 2 helften, 1 heb ik gisteren afgekregen. In het begin heb ik het op de manier gedaan zoals op de Drops website staat. Maar daardoor ontstond er inderdaad een gaatje. Wel heel klein, maar ik erger me er nu al aan Smile
Daarna op een andere manier gedaan en dat was beter! Geen gaatjes Smile Die twee gaatjes wat er nu in zitten die kan ik straks wel wegwerken.

Vanmiddag beginnen aan de andere helft. Ik hoop dat het goed gaat. Ik heb alles precies zo gedaan zoals in het patroon staat. De kraag kan wel krullen, dus dat zal wel goed zijn. Maar toch ziet het er anders uit dan ik had verwacht. Alsof er iets niet klopt. Maar ik ga de andere helft nu maken en hopelijk ziet het er dan beter uit. 
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Augustus 2016 om 13:52
Geef even het nummer door van het Drops patroon dan is er vast wel iemand die het door wil lezen .

Twee of meer weten meer dan een
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Augustus 2016 om 14:45
Twee links om verkorte toeren te breien. De eerste is de zgn Wrap and turn https://www.youtube.com/watch?v=QuN8fwVthUY
Ik gebruik de Duitse manier en dat is deze. https://www.youtube.com/watch?v=n-cVsSgT-E4

Er zijn vast nog meer filmpjes te vinden.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Aranince View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 11 Oktober 2014
Status: Offline
Points: 321
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Aranince Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Augustus 2016 om 11:54
Dit is het patroon: 


Er is ook een damesversie van deze trui. Bij dat patroon is de kraag net iets anders beschreven:


Dankje voor de links Lidwina. Ben het nu op de Duitse manier aan het proberen. Ben benieuwd hoe de kraag er uit komt te zien als ik beide delen af heb. Heb nog altijd het idee dat het niet helemaal goed zit. Maar misschien zie ik dat wel verkeerd. Bijna tweede deel af.
Back to Top
Aranince View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 11 Oktober 2014
Status: Offline
Points: 321
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Aranince Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Augustus 2016 om 18:12
Het is gelukt! De kraag is klaar en al vastgemaakt aan de rest van de trui. Volgens mij klopt het wel Smile

Nu nog mijn favoriete gedeelte; mouwen aannaaien en draadjes wegwerken.....
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Augustus 2016 om 19:10
Fijn dat het gelukt is .

Ik heb het patroon nog even doorgelezen maar ik kon er niets anders uit opmaken zoals we het al gezien hadden .

Sterkte met de draadjes
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.422 seconden.
Lang Yarns