Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Amineko, Bruna-beer etc.

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2043
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer L33ntje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Amineko, Bruna-beer etc.
    Posted: 16 November 2016 om 10:11
Ondanks het feit dat ik al bijna op de kop af ruim vier jaar niet meer actief ben op de Hobbydoos, ontvang ik nog tot op de dag van vandaag met zekere regelmaat (meer dan eens per week) in mijn privemail verzoeken voor de patronen van vooral :

- Gehaakte kat Amineko
- Dick Bruna-beertje
- Gehaakte Micky Mouse
- Ragnarok Dragon

Ik probeer al die mails te beantwoorden, maar na vier jaar begint het eigenlijk wel een beetje te vervelen, dus vandaar dit bericht.

De gehaalte kat / Amineko is een patroon dat NIET van mij is, maar gewoon gratis op Internet te vinden is. Ik heb ooit, in een grijs verleden, wel eens een Nederlandse vertaling gehad, maar dat is vier computers geleden, en dus niet meer in mijn bezit. Het patroon is (onder andere) hier te vinden : http://www5a.biglobe.ne.jp/~mite/diagram/crochetedCat.html

De Dick Bruna-beer en de Micky Mouse waren indertijd papieren patronen van vrij ingewikkelde Japanse haakschema's (en niet echt geschikt voor beginners), die ik helaas niet meer in mijn bezit heb. Daar kan ik dus ook niemand meer aan helpen, want ik vind ze zelf ook op Internet niet meer terug.

De Ragnarok-dragon was een kooppatroon van een andere ontwerpster, en dat kan en mag ik dus niet doorgeven. Jammer genoeg zijn de patronen via de ontwerpster zelf ook niet meer verkrijgbaar. Ze was het vele "delen" (lees : jatten) van haar werk spuugzat, is er helemaal mee gestopt en geeft geen patronen meer, zelfs niet meer op papier en heeft al haar oude patronen offline gehaald. Ik weet precies hoe dat voelt, dus zal niet overwegen haar in het vaarwater te zitten en háár patroon te gaan verspreiden. Overigens zou ik zelf het hele huis overhoop moeten halen om het nog ergens op te duikelen....als het al nog compleet is.

Mijn eigen patronen (zowel de gratis als de kooppatronen) zijn alleen nog verkrijgbaar via Ravelry, al zwerven daar ongetwijfeld ook gejatte exemplaren van rond, vooral op Chinese fora. Het zij zo.

Hopelijk heb ik hiermee idereen voldoende geinformeerd. Toekomstige mails zal ik beantwoorden met een link naar deze post ;-)

Groetjes,
Marleen.




A clean house is a sign of a wasted life
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 November 2016 om 10:50
ik vind dat gij veel geduld hebt om al die mails te beantwoorden dan.

Maar ik denk dat ze gaan blijven komen want de mensen lezen niet meer. Het is 'ik zie en ik wil' zonder moeite te doen.

En wat ik heel frappant vind is de private message hebben ze allemaal direkt gevonden, maar dat ze iets bij gezocht of vragen kunnen zetten dat weten ze niet hoe ze het moeten doen.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 November 2016 om 11:03
Wij zien ze hier zelden of nooit.
Wat betekend dat ze niet echt iets lezen hier, alleen zoeken en vragen naar patronen.
Ik vrees dan ook dat deze mededeling niet door de zoekers en vragers gelezen zal worden.


Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 November 2016 om 11:11
in feite zoudt ge de proef op de som kunnen doen. Bij de desbetreffende topics zetten dat de patronen niet meer te vinden of te verkrijgen zijn, dan ziet ge hoeveel mensen iets lezen en toch nog met de vraag komen.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 November 2016 om 12:02
Ik begrijp nu wel ineens waarom er zo vaak nieuwe leden zijn met 0 meldingen op hun naam. Die kijken alleen maar en sturen dan een pm.

Je zou ook helemaal niet kunnen reageren, laat ze maar lekker wachten tot ze een ons wegen. Dat is nog goed voor de lijn ook.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3612
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 November 2016 om 12:17
hahahhahaahahah magtelt
jij bent echt grappig

wel goed van jou marleen dat je dit hier even neerzet
dat we dit gewoon even weten
Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2043
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer L33ntje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 November 2016 om 12:23
Het gaat niet alleen per PM, ze komen letterlijk in mijn mail, en vaak - maar niet altijd - met vermelding van de Hobbydoos ;-) Wel knap, want ik vind die draden zelf nog 1-2-3 niet terug.

Ik heb bericht hier ook vooral geplaatst om er in mijn mail naar te kunnen verwijzen, in plaats van elke keer het hele verhaal opnieuw vertellen en de link weer opzoeken .

Het bedelen om patronen (dat soms zelfs de vorm van eisen aanneemt) alsook de levendige handel in illegale patronen (betaalde patronen waarop copyright rust) is voor mij, maar voor zover ik weet ook voor veel andere oudgedienden als Carola en Lisa een belangrijke reden geweest om te stoppen met de Hobbydoos.  Dit was in de tijd dat er dagelijks verwijzingen naar complete handwerkboeken op Picasa verschenen, eind 2012. En waarmee zelfs het forum flinke problemen begon te krijgen. Geen idee hoe erg dat nu is, en ik verdiep me er ook niet weer opnieuw in ;-)

Ik handwerk overigens nog wel, al ben ik inmiddels vier handoperaties (carpaaltunnel links en beide ring- en middelvingers) verder en draag ik op dit moment een spalk om de vijfde (linkerduim) nog even uit te kunnen stellen. Vanwege die overbelasting brei ik nu voornamelijk, liefst fair isle en andere stranded technieken. Al mijn werk gaat tegenwoordig echter via Ravelry.

A clean house is a sign of a wasted life
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 November 2016 om 12:35
Leentje...ik vind het getuigen van heel veel beleefdheid om steeds maar weer te antwoorden.
Ik persoonlijk zou het gaan negeren.
Ik zou zelfs geen verwijzing naar een topic sturen.
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 November 2016 om 12:48
Jammer dat jouw goedheid, beleefdheid en vertrouwen op deze manier geschaad worden. Ik kon het niet laten om eens te gaan zoeken naar "Ragnarok Dragon" uit de Noorse mythologie. Bij deze nog een compliment voor dit mythische wezen. Haken doe ik niet, maar me laten inspireren wel!   
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 November 2016 om 16:45
Het vragen naar patronen valt best mee. En meestal gaat het dan om zulke oude koeien, die uit de sloot gehaald worden, dat er niemand uit het topic meer actief is op het forum. De boosdoener is wel google, die dingen vindt, die wij niet eens meer kunnen ophijsen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 November 2016 om 10:34
Je zou je mailadres uit je profiel kunnen halen, dan gaat in ieder geval het mailen over. Maar patroon eisen blijven een doorn.
Zo te zien heb je het ook uit je profiel gehaald, knap dat ze nog steeds op je deur kloppen. En een hele slimme oplossing dit topic gewoon in
een tekstdoc zetten, die ergens vastpinnen en knip plak & send doen Thumbs Up
Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 November 2016 om 11:16
Originally posted by Lao-tse Lao-tse wrote:

Wij zien ze hier zelden of nooit.
Wat betekend dat ze niet echt iets lezen hier, alleen zoeken en vragen naar patronen.
Ik vrees dan ook dat deze mededeling niet door de zoekers en vragers gelezen zal worden.





Klopt inderdaad. Ik zou er gewoon mee ophouden om iedereen te antwoorden.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 November 2016 om 18:11
Volgens mij kun je via iemands profiel kiezen voor een email of een pm.

Ik vraag me af of andere groepen op internet ook zo laagdrempelig zijn. Soms geeft iemand alleen een voornaam en verder helemaal niets. Dat schijnt niet verplicht te zijn. Maar dat zijn waarschijnlijk juist de mensen, die alle topic afzoeken en mails of pm's sturen aan gewezen forumleden. Het zou misschien al helpen als bepaalde vakjes verplicht waren.

Ik bedoel maar, je kunt mensen misschien niet verplichten alles op te geven, maar je kunt ook stellen, dat als hun gegevens zo topsecret zijn, ze niets te zoeken hebben hier.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.421 seconden.
Lang Yarns