Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Patroon oversized vest S9615

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Gretha View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 03 December 2016
Status: Offline
Points: 8
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Gretha Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Patroon oversized vest S9615
    Posted: 03 December 2016 om 09:17
Hallo allemaal,

Als nieuweling begonnen aan een patroon van een oversized vest van Schachenmayr (S9615). Ik begrijp het patroon niet helemaal. Misschien kan iemand me helpen?

Bij het rechterpatroon wordt aangegeven dat er geminderd moet worden voor de schouders net als het achterpand. Bij het achterpand moest ik aan weerszijden afkanten, hier alleen aan de rechterkant als ik het goed begrijp. En hoeveel steken moet ik dan precies afkanten? 9-8-8 hanteren? Dan hou ik 4 steken over (totaal 29 st.). Hieronder een afbeelding van het patroon:

https://www.evernote.com/l/AD-xJxouK9BMxKBz1gfVUNmcpRJbeA9giQs

Alvast bedankt!

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 December 2016 om 09:40
Ik krijg geen plaatje .

Hoeveel steken heb je overgehouden aan je achterpand .??

Je schouders moeten bij het in elkaar naaien passen op de schouders van je achterpand ,dus lijkt het me voor de hand liggend dat je evenveel moet afkanten Je linker voorpand gaat in spiegelbeeld .
Back to Top
Gretha View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 03 December 2016
Status: Offline
Points: 8
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Gretha Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 December 2016 om 10:03
De url van de afbeelding even kopieeren en plakken in je browser.

Totaal aantal steken van achterpand was 59. Afkanten begin van de naald aan weerszijde: 9-8-8/9-8-9, en resterende 9 st in het midden afkanten.

Totaal aantal steken rechtervoorpand is 29 als ik moet gaan afkanten.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 December 2016 om 10:05
het is een soort bernadette trui.

Het klopt hoor. Bij het achterpand hou je 9 steken over voor de nek.
En als je hier hetzelfde afkant dus 9-8-8 hou je 4 steken over en nog eens 4 van uw andere voorkant.

Het gemakkelijkste is dat je de 2 panden tegelijkertijd breit (met 2 aparte bollen wel te verstaan) dan zie je beter waar op welk pand wat moet komen.
Back to Top
Gretha View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 03 December 2016
Status: Offline
Points: 8
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Gretha Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 December 2016 om 10:53
Dank je wel Bep! Volgende keer doe ik 2 panden tegelijk, goede tip! Kan ik nu eindelijk verder Smile
Back to Top
Gretha View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 03 December 2016
Status: Offline
Points: 8
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Gretha Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 December 2016 om 16:07
Toch nog een vraag erover. 
De minderingen voor de zijkant (halsrand) en voor de schouder (afkanten) dient aan de rechterrand uitgevoerd te worden. 

De rechterrand is als je het pand voor je houdt, dus de kant waar de mouw ook komt?
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 December 2016 om 20:12
Even voor jezelf het op een papiertje tekenen dan zie je het voor je.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 December 2016 om 21:40
de minderingen die je tijdens het breien moet maken zitten aan dezelfde kant als waar je de schouderafkanting begint. De halsafkanting is aan de andere kant van je pand.
Waarschijnlijk heb je de rug al af, die leg je met de goede kant op tafel, daar bovenop leg je je voorpand met de goede kant naar boven, dan kan je zien waar je je minderingen hebt gedaan en weet je waar je de schouder en de hals moet laten komen. Het andere voorpand is dus tegengesteld.
Back to Top
Gretha View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 03 December 2016
Status: Offline
Points: 8
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Gretha Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 December 2016 om 20:01
Hoi Bep,

Betekent dit dat ik, net als het achterpand, 4x 1 st. moet minderen om de 12 nld, aan de rechterrand (waar de schouderafkanting begint). En nog eens 4x 1 st. voor de halsrand? Waardoor ik 21 steken overhoudt?
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 December 2016 om 20:12
je moet idd net als het achterpand aan 1 kant die 4 minderingen doen om de 12 naalden.

Maar niet vergeten om juistekes na de boord 4 steken te meerderen verdeeld over de naald.

dus die 4 meerderingen en die 4 minderingen heffen elkaar op.

blijf je 29 steken hebben. 9-8-8 voor de schouder blijven er 4 over voor de hals.
Back to Top
Gretha View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 03 December 2016
Status: Offline
Points: 8
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Gretha Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 December 2016 om 08:22
Volgens mij hou ik geen 4 steken over, want ik moet ook nog eens 4 st. minderen (om de 20, 30, 40 en 50 cm) voor de halsrand. 


Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 December 2016 om 11:52
https://www.evernote.com/shard/s63/sh/b1271a2e-2bd0-4cc4-a073-d607d550d99c/a5125b780f60890b


die vier steken die je overhebt (halskant)(en gewoon rekenkundig bezien) zijn idd die die je om de 10 naalden moet afkanten/samenbreien. Zoals je op de foto ziet hangt het vest aan de voorkant vanaf de schouder gewoon naar beneden en kan je het niet dicht doen.

(als je bernadette vest goegelt zie je dat die allemaal zo zijn, voorkant schouders aan elkaar en that's it)
Back to Top
Gretha View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 03 December 2016
Status: Offline
Points: 8
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Gretha Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 December 2016 om 12:03
Super bedankt Bep! Ik ga aan de slag! Smile
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.485 seconden.
Lang Yarns