Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

haakwerk aan de onderkant uithalen

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Gerry55 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 26 December 2016
Locatie: enschede
Status: Offline
Points: 2
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Gerry55 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: haakwerk aan de onderkant uithalen
    Posted: 26 December 2016 om 21:25
Hallo, ik ben een dekentje aan het haken. Nu vind ik de onderste 5 cm niet mooi en wil het er graag afhalen.
Hoe kan ik dit doen?
Groetjes Gerry
Back to Top
thian View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 18 Augustus 2016
Status: Offline
Points: 830
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer thian Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 December 2016 om 23:25
als je het uit probeert te halen loop je steds vast
knippen? en afwerken maar wacht even andere reactie, s af die meer verstand er van hebben

ik haal alles uit....
volgend de handwerk winkel is dat 2 keer plezier van de zelfde wol
don't let the little stupid things break your happiness
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 December 2016 om 08:14
Deze rubriek is voor als je zelf een tip of trucje hebt, dat je met ons wilt delen. Voor een Vraag is de rubriek Vragen. Nu denken mensen, als ze de titel zien, dat jij een truc hebt uitgevonden.

Als haakwerk zo makkelijk van onder af uit te halen is, zouden heel wat kindertjes het al losgepeuterd hebben. Bij breiwerk werd wel eens aanbevolen om het ongewenste stuk af te knippen en lussen te zoeken om weer opnieuw iets aan te breien. Of dat bij haakwerk lukt, zou je op een proeflapje kunnen uitproberen.

Het is vaak beter om de eerste lossenketting met een haaknaald een half maatje dikker te maken, dan gaat het werk niet trekken en zie je beter waar je moet insteken.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 December 2016 om 13:24
Ofwel helemaal uithalen en opnieuw beginnen zoals thian al zei ofwel die onderste 5 cm negeren als je ernaar kijkt.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 December 2016 om 14:37
Bij breiwerk zou ik het wel durven met een hulplijn ,maar bij haken ???

Kun je het dekentje niet voeren en het in jouw ogen minder mooie stuk naar binnen slaan ??

Verder ben ik het met de anderen eens negeren of uithalen
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 December 2016 om 13:16
Ik zou het ook eerder uithalen als gaan knippen...
Met knippen ben ik bang dat je het nooit meer mooi afgewerkt gaat krijgen...
Back to Top
thian View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 18 Augustus 2016
Status: Offline
Points: 830
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer thian Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 December 2016 om 13:21
en Gerry lukt het een beetje?
don't let the little stupid things break your happiness
Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3039
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 December 2016 om 18:33
Originally posted by Gerry55 Gerry55 wrote:

Hallo, ik ben een dekentje aan het haken. Nu vind ik de onderste 5 cm niet mooi en wil het er graag afhalen.
Hoe kan ik dit doen?
Groetjes Gerry


Geen idee. Ik heb het zelf weleens uitgeprobeerd maar loop ook steeds vast. Helemaal uithalen zou ik zo zeggen en opnieuw beginnen!
Back to Top
Juul View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 November 2015
Locatie: tricht
Status: Offline
Points: 713
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Juul Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 December 2016 om 21:36
Uit ervaring weet ik dat het niet meevalt om aan de onderkant uit te halen. Het trekt niet makkelijk uit zeg maar helemaal niet en geeft een hoop frustratie. Beter om helemaal overnieuw te beginnen.
http://zeeuwseknutseltante.blogspot.nl/
gr lisette
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 December 2016 om 09:40
Of een zoom maken van de lelijke toeren, zoals Mutti voorstelde.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
thian View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 18 Augustus 2016
Status: Offline
Points: 830
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer thian Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 December 2016 om 12:13
ben je er nog Gerry?
don't let the little stupid things break your happiness
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.500 seconden.
Lang Yarns