Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Mijn hart even luchten

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
JMB View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Oktober 2016
Status: Offline
Points: 1462
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JMB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Mijn hart even luchten
    Posted: 12 Januari 2017 om 08:54
Beste mede forumleden, er moet me nu toch iets van mijn hart. Ik vind van sommigen hier de reacties naar mensen met vragen wel erg hard. Niet iedereen is een doorgewinterd forumlid, niet iedereen weet dat er hier velen komen met vragen en als ze het antwoord hebben, ze pas weer terug komen als ze weer een vraag hebben. Waarom nu gelijk zo (in mijn ogen) bot reageren op een misschien ook echt wel botte reactie.

Laten we nu de wereld verbeteren en dan bij onszelf beginnen. Altijd het goede in een mens zien, altijd behulpzaam blijven al stoten we vaak ons hoofd. Blijf volhouden met in het goede van de mens te geloven, alleen dan ben jezelf gelukkig, niet als je negatief tegen anderen doet  (ook al verdienen ze het soms wel).

De mensen die tegen jullie reacties kunnen blijven wel stug komen met hun vragen, desnoods onder een andere naam. maar de mensen die het eigenlijk goed bedoelden zul je niet meer terug zien en die verdienen het nu juist om wel geholpen te worden.

Sorry, maar ik moest het toch even kwijt.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14054
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Januari 2017 om 09:21
JMB ik ben het met je eens. Al moet ik eerlijkheidshalve bekennen dat ik mij ook wel bezondigd heb aan bitserige opmerkingen totdat ik mij realiseerde dat niet iedereen meteen op de hoogte is van hoe dingen werken. Zelf ben ik ook ooit zo binnen gevallen met een vraag. (Al hoop ik maar dat ik het een netjes gestelde vraag was!!!) Na een paar posts van mij heeft iemand mij toen heel vriendelijk op het voorstellingsrondje gewezen. Zij, ik weet echt niet meer wie, zei toe zoiets als: wij zijn best wel nieuwsgierig. Vond ik toen heel leuk en voelde mij meteen geaccepteerd. Maar ik moet soms echt wel vingers in mijn zakken steken om niet gelijk op toetsen beginnen te tikken!!!
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Januari 2017 om 09:40
JMB, je hebt gelijk!
Ik ben een van hen die soms nogal bot reageren op een newbe, mij niet realiserend dat wat voor mij normaal is en gewoonte, juist omdat ik veel op fora ben en geweest ben, dat voor een ander niet  zo hoeft te zijn.

Ik had mij juist sinds gisteren voorgenomen niet meer te reageren op vragen van nieuwelingen.
Ook al omdat ik toch meestal de antwoorden niet heb.
Ik mag veel leren van de mildheid van andere hobbydozen.

Ik vind het goed en van lef getuigen dat je dit hebt geschreven.

Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Juni 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3778
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Januari 2017 om 11:45
Dank Janne M., inderdaad..met lef geschreven ! Ik was gisteren al in die mood maar durfde niet uitgebreider te tikken omdat ik als de dood ben voor reacties waar ik dan een nacht wakker van lig, dom van mij maar zo werken die social media nu eenmaal, heb ik ervaren..je kunt mensen, onbedoeld, maken en breken door een onaardige opmerking en ja, ik heb dat hier ook vast gedaan maar mn voornemen is om dat minder, nee milder te doen ..
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Januari 2017 om 11:59
Ik reageer in eerste instantie niet meer zo vinnig als ik jaren geleden deed. Maar als de ene na de andere met suggesties komt om het leven van een newby op te fleuren, heb ik uiteindelijk de neiging om iets te zeggen als: "en bedankt allemaal!".

Mijn wolvoorraad beperkt zich tot Zeeman, Wibra, Action en zo hier en daar een pakketje. Patronen heb ik vooral op papier. Vroeger sprong ik meteen op om wol, naalden of patronen naar newby's te sturen, maar tegenwoordig steek ik mijn vingertje niet meer op, ook als ik het wel heb. Je kunt garens van Wibra en Zeeman terugbrengen, als je de kassabon nog hebt, dus wie daarvan tekort komt, had beter moeten inslaan. Met 10 bollen ben je nog niet eens een tientje kwijt.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Januari 2017 om 12:18
Hier nog een schuldige, daarom dat ik in de brief geschreven heb dat ik ging proberen mijn vingers in bedwang te houden, wat tot hier toe nog niet gelukt is.

Misschien terug de hartelijk welkom plakken bij de newbies die om patronen vragen? De andere vragen vind ik in feite niet nodig dat het daar wordt bijgeplakt want dat zijn mensen die vragen hebben over een patroon en willen geholpen worden zodat ze verder kunnen.

En dan wil ik nog 1 ding kwijt nl.

nl. dit

En volgens mij is dit nog steeds niet veranderd.

En ondertussen ben ik toch weer aan het reageren en mijn vingers hun eigen zin aan het laten doen
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Januari 2017 om 14:49
Ik blijf intussen wel bij mijn mening dat er niets tegen is om even beleefd goede dag te zeggen vriendelijk iets te vragen.
Maar ik besef ook dat als men die beleefdheid niet heeft, het niet mijn taak is om iemand op te voeden.


Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Januari 2017 om 17:42
De neiging tot "opvoeden" komt ook omdat we ons betrokken voelen bij het forum en het een warm hart toedragen. Bovendien denk ik dat we het verschil in generatie niet moeten vergeten. Wat wij als onfatsoenlijk aangeleerd kregen, komt voor twintigers misschien van een andere planeet. In ieder geval is het goed om dingen bij de naam te noemen en het in vriendschap uit te kunnen praten. Wink  
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Januari 2017 om 20:32
je hebt best gelijk. maar soms ja Ik ben ook maar mens
oant Sjen
Back to Top
JMB View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Oktober 2016
Status: Offline
Points: 1462
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JMB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Januari 2017 om 09:47
Och, heb ik zelf een rothumeur, dan ben ik ook niet de liefste hoor. Ook ik zou me er dan schuldig aan kunnen maken. Maar, erger jij je aan berichten, reageer er dan niet op, dat is altijd beter dan negatief te reageren. En dat is dan voor je eigen bestwil. Boos zijn kost meer energie dan lief zijn. En dat weet ik uit ervaring want ik ben ook erg vaak boos geweest ( en ben het soms nog wel hoor, ben ook geen heilig boontje).
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.703 seconden.
Lang Yarns