Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

anna sprei

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Juul View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 November 2015
Locatie: tricht
Status: Offline
Points: 713
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Juul Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: anna sprei
    Posted: 23 Januari 2017 om 22:02
Een vriendin van mij heeft dit sprei ergens gezien en wil dit graag maken. Ze heeft mij gevraagd om mee te zoeken naar het patroon. Zit nu ook al een tijd te zoeken en dacht misschien weet iemand hier het wel.
Het patroon komt uit de anna van 2009 juni. Maar misschien is er wel een patroon wat er op lijkt.
Iemand een idee?
http://zeeuwseknutseltante.blogspot.nl/
gr lisette
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Januari 2017 om 22:50
Back to Top
Juul View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 November 2015
Locatie: tricht
Status: Offline
Points: 713
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Juul Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Januari 2017 om 08:09
Dank je wel Bep. Dat is inderdaad dezelfde bloem volgens mij. Alleen hoe maak je daar een vierkant omheen.
http://zeeuwseknutseltante.blogspot.nl/
gr lisette
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Januari 2017 om 08:15
Je maakt lossenkettinkjes vanuit de bloembladen en daarop een aantal vasten. Het is even uitvogelen hoeveel lossen en hoeveel vasten. Misschien de foto vergroten zodat je kunt tellen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Januari 2017 om 11:07
Wow wat een leuke vrolijke kleuren...
Hier wordt je toch gelijk blij van...
Back to Top
JMB View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Oktober 2016
Status: Offline
Points: 1462
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JMB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Januari 2017 om 11:11
Er bestaan verschillende boekjes over granny's haken. Maar, je kunt ook best veel op internet vinden.
Ga bijvoorbeeld naar Pinterest en zoek op granny. Dan vind je er veel.
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3604
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Januari 2017 om 11:20
Back to Top
Juul View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 November 2015
Locatie: tricht
Status: Offline
Points: 713
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Juul Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Januari 2017 om 12:19
Originally posted by JMB JMB wrote:

Er bestaan verschillende boekjes over granny's haken. Maar, je kunt ook best veel op internet vinden.
Ga bijvoorbeeld naar Pinterest en zoek op granny. Dan vind je er veel.

Dat was het 1e wat ik gedaan heb, maar daar staat deze niet tussen. Ik kwam er alleen achter waar het oorspronkelijk in heeft gestaan, maar een anna uit 2009 is niet meer te krijgen.
http://zeeuwseknutseltante.blogspot.nl/
gr lisette
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Januari 2017 om 12:25
op ravelry kan je het patroon van de achtbladige bloem kopen.
bloem

Als je dan die purpere beziet, begin je bovenaan in de achtste steek van de bloem met een vaste en dan denk ik 1 of 2 losse, dan in de 10de een half stokje of een stokje, dan 3 losse, dan in de 6de van het volgende blaadje een stokje of een dubbel stokje, 4 losse, een groter dan het vorige stokje (dus een dubbel of een draadmeeropdenaalddaneendubbelstokje) in de 8ste, 4 losse en in de 10de een dubbelstokje of een stokje en dan weer 3 losse enz.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Januari 2017 om 10:57
Ik ben even heel diep aan het denken, ik ben ooit lid geweest, maar ik denk dat dat eerder was. Een Anna van toen kun je hooguit op MP vinden.
Ben even boven geweest 2005-2006 heb ik - zo lang geleden alweer . . .
Back to Top
Juul View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 November 2015
Locatie: tricht
Status: Offline
Points: 713
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Juul Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Januari 2017 om 14:33
Originally posted by lw1463 lw1463 wrote:

Ik ben even heel diep aan het denken, ik ben ooit lid geweest, maar ik denk dat dat eerder was. Een Anna van toen kun je hooguit op MP vinden.
Ben even boven geweest 2005-2006 heb ik - zo lang geleden alweer . . .

Dat klopt de tijd gaat ook zo hard. Op marktplaats was er 1 te koop, maar jammer genoeg verkocht voor dat ik het zag. Maar wie weet.
http://zeeuwseknutseltante.blogspot.nl/
gr lisette
Back to Top
JMB View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Oktober 2016
Status: Offline
Points: 1462
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JMB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Januari 2017 om 15:23
Kijk eens wat ik op Pinterest vond (de pin rechtsboven) : https://nl.pinterest.com/pin/271130840038270931/

Er staat bij Anna juni 2009!

Moet zijn pin linksboven.
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3604
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Januari 2017 om 16:01
Originally posted by JMB JMB wrote:


Kijk eens wat ik op Pinterest vond (de pin rechtsboven) : https://nl.pinterest.com/pin/271130840038270931/

Er staat bij Anna juni 2009!

Moet zijn pin linksboven.



nou dat heb je knap gevonden kan juul toch het sprei gaan maken
Back to Top
Juul View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 November 2015
Locatie: tricht
Status: Offline
Points: 713
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Juul Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Januari 2017 om 16:50
Originally posted by JMB JMB wrote:

Kijk eens wat ik op Pinterest vond (de pin rechtsboven) : https://nl.pinterest.com/pin/271130840038270931/

Er staat bij Anna juni 2009!

Moet zijn pin linksboven.

Echt super bedankt. Mijn vriendin is helemaal gelukkig en gaat ermee aan de slag.
http://zeeuwseknutseltante.blogspot.nl/
gr lisette
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3604
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Januari 2017 om 17:07
o ik dacht dat jij hem ging maken juul
nou fijn dat je vriendin er gelukkig mee is
en dat ze er mee aan de slag gaat

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.391 seconden.
Lang Yarns