Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Vraagje

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Gogi View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 21 Februari 2017
Status: Offline
Points: 7
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Gogi Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Vraagje
    Posted: 21 Februari 2017 om 10:06
Goedemorgen,

Ik heb een vraagje over breipatroon 169-3.
Dit truitje moet van boven naar beneden gebreid worden. Bij het breien van naald 5 in het A2 gedeelte kom ik steeds niet uit met de telling. Ik heb het al 3 keer opnieuw geprobeerd maar ik weet niet wat ik verkeerd doe. Kan iemand mij helpen?
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Februari 2017 om 11:00
Als het dit patroon is dan moet je in die vijfde naald 3steken breien, 1 omslag, 1 steek breien, 1 omslag en 2 steken breien en dit moet je dan het aantal keren voor uw maat doen.
Back to Top
Gogi View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 21 Februari 2017
Status: Offline
Points: 7
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Gogi Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Februari 2017 om 12:09
Hallo Bep,

Bedankt voor je reactie. Dit is inderdaad het truitje dat ik wil breien. Maar als ik de eerste naald van A2 brei van links naar rechts en dan heen en weer tel, kom ik in naald 5 op 2 steken waar ik mee moet beginnen en komen de omslagen niet uit. Misschien alles nog maar een keer uithalen en gewoon opnieuw beginnen?
Ben wel blij dat je gereageerd hebt, bedankt.

Groetjes Gogi.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Februari 2017 om 12:39
volgens mij moet ge van rechts beginnen met die a2

a1 telt 10 naalden, te beginnen met de goede kant, verkeerd, g, v, g, v, g, v, g en v en dan moet ge a2 beginnen en dat is dus aan de goede kant en dan begin je van rechts naar links en de vijfde is dan ook van rechts naar links te lezen
Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3039
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Februari 2017 om 18:54
Originally posted by Gogi Gogi wrote:

Hallo Bep,

Bedankt voor je reactie. Dit is inderdaad het truitje dat ik wil breien. Maar als ik de eerste naald van A2 brei van links naar rechts en dan heen en weer tel, kom ik in naald 5 op 2 steken waar ik mee moet beginnen en komen de omslagen niet uit. Misschien alles nog maar een keer uithalen en gewoon opnieuw beginnen?
Ben wel blij dat je gereageerd hebt, bedankt.

Groetjes Gogi.

Hallo Gogi,
Je moet er wel rekening mee houden dat de teltekening alleen maar de heengaande naalden laat zien. Ik neem aan dat je rond moet breien dus... gewoon rechts door blijven breien en geen teruggaande naalden! Heel veel succes
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Februari 2017 om 19:23
Nee hoor Dilianne, de pas waar dat al die a-stukjespatronen al zeker in voorkomen, wordt heen en weer gebreid.
Back to Top
Gogi View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 21 Februari 2017
Status: Offline
Points: 7
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Gogi Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Februari 2017 om 09:36
Goeiemorgen Bep,

Bedankt voor je heldere uitleg. Ik ben opnieuw begonnen en heb jouw aanwijzingen gevolgd. Het klopt nu als een bus. Ik moet idd heen en weer breien maar was gewoon aan de verkeerde kant begonnenEmbarrassed
Ik ga vol goede moed verder en als ik me weer vastbrei zie je me wel weer op het forum verschijnen.

Groetjes 
Gogi
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Februari 2017 om 09:37
Eerder mag ook, hoor. Lekker meekletsen over van alles en nog wat.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Februari 2017 om 16:50
is graag gedaan hoor ook wel geschreven als snikske.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.516 seconden.
Lang Yarns