Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Breien van sokken op loom

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
biebiekech View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 23 Februari 2017
Locatie: Limburg
Status: Offline
Points: 4
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer biebiekech Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Breien van sokken op loom
    Posted: 23 Februari 2017 om 15:19
Beste,
Ben enkele dagen geleden gestart met het breien van sokken op loom.
Het probleem wat ik ondervindt is dat bij het overhalen van lussen deze regelmatig over de geleider springen.Deze kan ik moeilijk terug ophalen omwille van de geringe halsopening.Wie geeft mij raad !

Mvg,
Back to Top
koffiebuikje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 29 Mei 2014
Locatie: nederland
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer koffiebuikje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Februari 2017 om 15:35
ik geef je een advies stop maar die sokken op een loom zitten niet lekker en trouwens als je hier al een probleem mee hebt word het probleem met de hiel nog groter
maar volgens mij  draai je de garen te strak op de loom en als dan overhaalt trek je de andere mee
en als je dan  bij de hiel bent kom dat te strak te zitten  daar zat hij bij mij niet lekker door
gauw uitgehaald en op de naalden gezet
probeer het op sokken naalden  ik heb het me zelf geleerd met een boekje  sokken breien brei je zo
nu zelf wat ik nog prettiger vindt de sokken te breien  van teen naar top van de zelfde schrijfster
en om rond breien te leren niet lachen hoor ben ik kerstballen  gaan breien en toen sokken
en lekker dat die zitten
mocht je toch vragen hebben stuur maar private message
Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Februari 2017 om 18:37
Ik zou zoiets altijd op sokkennaalden breien en niet op een loom! Ik heb zelf in een heel ver verleden ook eens sokken gebreid maar eerlijk gezegd waar ik mij hier niet meer aan. In ieder geval heel veel succes of met de loom of met de gewone naalden
Back to Top
biebiekech View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 23 Februari 2017
Locatie: Limburg
Status: Offline
Points: 4
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer biebiekech Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Februari 2017 om 19:50
Hallo Dilianne, alvast bedankt voor de uitleg maar ik ga de moed nog niet opgeven    
Back to Top
biebiekech View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 23 Februari 2017
Locatie: Limburg
Status: Offline
Points: 4
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer biebiekech Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Februari 2017 om 19:58

Hoi koffiebuikje dank je wel voor de uitleg,Maar ik zal het nog niet te vlug opgeven.
Back to Top
koffiebuikje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 29 Mei 2014
Locatie: nederland
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer koffiebuikje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Februari 2017 om 23:41
hoi biebiekech
heel veel succes er mee je kunt me altijd een pm sturen hoor

Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2017 om 11:23
Eerst dus proberen de lussen niet te strak aan te trekken en vaak is het in het begin ook wat wennen.
Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2017 om 13:01
Originally posted by biebiekech biebiekech wrote:

Hallo Dilianne, alvast bedankt voor de uitleg maar ik ga de moed nog niet opgeven    

Heel veel succes toegewenst!
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.516 seconden.
Lang Yarns