Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

hoe doe ik dit

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
G.F. View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 03 Maart 2017
Status: Offline
Points: 7
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer G.F. Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: hoe doe ik dit
    Posted: 03 Maart 2017 om 11:21
In een oud brei boek staat voor het breien van de kop van een raglanmouw (ik doe dit voor het eerst): 3 keer de raglan mindering in elke vierde naald. Betekend dit dat je elke vierde naald aan het begin en eind drie minderingen achter elkaar maakt
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Maart 2017 om 11:56
Nee boven elkaar Raglan mindering met pennen ertussen zonder mindering .
Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Maart 2017 om 12:17
Hé Geke, even in de rubriek voorstellen kijken (is wel zo netjes)! Succes met de raglan.
Back to Top
G.F. View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 03 Maart 2017
Status: Offline
Points: 7
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer G.F. Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Maart 2017 om 19:28
Originally posted by Mutti Mutti wrote:

Nee boven elkaar Raglan mindering met pennen ertussen zonder mindering .


Dus 3 keer een gewone raglan mindering en dan 1 pen recht en 1 av zonder mindering en dan weer 3 minderingen?

Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Maart 2017 om 19:42
nee, je doet de mindering (aan de 2 kanten en normaal gezien aan de goede kant van het werk) dan brei je terug (=1) je breit weer een normale (=2) je gaat weer terug (=3) en dan komt de vierde naald waar je dus weer die mindering (uw tweede mindering dus) in maakt
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Maart 2017 om 10:28
Originally posted by bep bep wrote:

nee, je doet de mindering (aan de 2 kanten en normaal gezien aan de goede kant van het werk) dan brei je terug (=1) je breit weer een normale (=2) je gaat weer terug (=3) en dan komt de vierde naald waar je dus weer die mindering (uw tweede mindering dus) in maakt
En dat doe je dus 3 keer (totaal 12 naalden)
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Maart 2017 om 12:32
wel lw, daar verschillen wij dan ook van mening in.

Je moet drie keer minderen in elke vierde, dan brei je in totaal maar 9 naalden. minderen 1, minderen 5, minderen 9 dan heb je in totaal dus 3 keer geminderd want daarachter komt waarschijnlijk het vervolg van om de naald.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Maart 2017 om 13:36
Originally posted by bep bep wrote:

wel lw, daar verschillen wij dan ook van mening in.

Je moet drie keer minderen in elke vierde, dan brei je in totaal maar 9 naalden. minderen 1, minderen 5, minderen 9 dan heb je in totaal dus 3 keer geminderd want daarachter komt waarschijnlijk het vervolg van om de naald.
LOL ik mag hopen dat ze die 3 naalden voor minderen 1 ook effen breit, wat jij ? Wink Laten we de vraagstelster niet te veel verwarren, dan raakt de draad maar in de knoop.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Maart 2017 om 14:07
die 3 naalden voor minderen 1 doe ik dus nooit. Als ik op de hoogte ben en er staat minderen begin ik altijd direkt en dat is de eerste en dan zie ik om de hoeveel het moet. Ik doe er niet eerst die 3 en dan de eerste mindering.

hoe moet het nu echt?
Back to Top
G.F. View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 03 Maart 2017
Status: Offline
Points: 7
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer G.F. Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Maart 2017 om 10:04
    Ik zijn dus nog meer mogelijkheden dan ik heb kunnen bedenken.
Bedankt voor jullie reacties. Ik ben er nu wel uit.
De uitleg van Bep lijkt me het meest voor de hand liggend.

Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Maart 2017 om 11:19
Originally posted by bep bep wrote:

die 3 naalden voor minderen 1 doe ik dus nooit. Als ik op de hoogte ben en er staat minderen begin ik altijd direkt en dat is de eerste en dan zie ik om de hoeveel het moet. Ik doe er niet eerst die 3 en dan de eerste mindering.

hoe moet het nu echt?
Als het uiteindelijk maar past is het goed Wink
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Maart 2017 om 11:11
Ik weet niet of je in je panden ook die minderingen moet maken ,maar doe het dan het zelfde ,anders past het niet
Back to Top
G.F. View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 03 Maart 2017
Status: Offline
Points: 7
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer G.F. Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Maart 2017 om 11:52
Mijn vest is af en de raglan mouwen pasten precies. Ze zitten keurig. Het klopte zo als je hebt gezegd Bep.   

Geke
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Maart 2017 om 13:42
foto plaatsen kan via mupload of tinypic.

efkes lezen en klikken voor de uitleg.
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Juni 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3778
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Maart 2017 om 11:23
ge kunt de foto's ook naar de Antwerpse Gazet sturen want wat Belgiese Bep allemaal presteert: da mag in de kraant !!
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.344 seconden.
Lang Yarns