Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Dommerd

 Reageer Reageer Pagina  <12
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Maart 2017 om 10:47
Normaal lig ik rond 22.00 op één oor, maar gisteren hebben we een dvd in de machine gestopt van Scott & Bailey, toen Nederland met 2-0 achterstond. Het werd iets later. Ik heb toen de wekker al een uur vooruit gezet, de horloges en klokken komen later aan de beurt. Vanmorgen was het bed te lekker, ik zit nu pas aan het ontbijt.

IK zit nooit zo met zomer- en wintertijd, ik verschuif maaltijden en bedtijd een half uur op zondag en de volgende dag voelt het als normaal.

We hebben een tafelklok, die elk kwartier een stukje melodie geeft, een magnetron- en een ovenklok, een klokje bij de elektrische tandenborstels, een wekradio, een autoklok en drie horloges. Ton heeft naast zijn polshorloge nog een opspeldhorloge voor als hij zijn polshorloge vergeet en we ergens moeten afspreken op een bepaalde tijd. IK heb dat gekocht toen hij klaagde over zijn polshorloge. De tv en computers gaan vanzelf op de goede tijd staan.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Maart 2017 om 12:57
Ik ben heeeeel laat of heeel vroeg zoals ge wilt gaan slapen. Normaal is dat zo rond een uur of 3 (ik probeer het niet later te maken), maar ik was aan de schoenen van dat konijn bezig en ineens was het in het verzette leven al half vijf. Dus de klok aan de muur staat nu terug juist (moet ik wel rekening mee houden dat ik nu echt de 3 uur in het oog houdt en niet de 4) en mijn oven een half uurke te vroeg.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Maart 2017 om 11:00
Gisteren hard gewerkt (lichamelijk) dus ik was kapot, vanochtend toen de wekker ging ook nog steeds. Ik heb nog geprobeerd mezelf toe te
spreken toen ik tanden stond te poetsen, maar het hielp niet. Terug naar bed en om 7u45 der weer uit en nu loop ik dus achter, want ik drink nu koffie
Of ik loop op tijd, zo zou je het ook kunnen zien. Kunnen ze niet kiezen voor de ene of de andere tijd, want dat klok verzetten nekt me.
Back to Top
Haarlemmertje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 19 Maart 2017
Status: Offline
Points: 321
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Haarlemmertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Maart 2017 om 11:10
Originally posted by lw1463 lw1463 wrote:

Gisteren hard gewerkt (lichamelijk) dus ik was kapot, vanochtend toen de wekker ging ook nog steeds. Ik heb nog geprobeerd mezelf toe te
spreken toen ik tanden stond te poetsen, maar het hielp niet. Terug naar bed en om 7u45 der weer uit en nu loop ik dus achter, want ik drink nu koffie

Of ik loop op tijd, zo zou je het ook kunnen zien. Kunnen ze niet kiezen voor de ene of de andere tijd, want dat klok verzetten nekt me.


Stresskippie

Naar voor je dat je zoveel last heb van dat omschakelen. Je hoort steeds meer berichten dat zomertijd ook lang niet datgene oplevert wat ze hadden verwacht ( aan bv elektriciteit besparing enz) Van mij mogen ze er ook mee stoppen. Zo onnatuurlijk....gisteren opeens licht tot 20:00 uur.

Als je schema het toelaat probeer dan vanmiddag een uurtje bij te slapen...daar knap je misschien van op! En doe vandaag alleen de dingen die echt noodzakelijk zijn....verder lekker handwerken en genieten van het mooie weer!
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Maart 2017 om 17:19
Maar we krijgen toch altijd de zondag om te wennen? Als je alles, maaltijden, bedtijd en tussendoortjes een half uur verzet en meer naar je lichaam luistert dan op de klok kijkt, ben je maandag al bijna bij.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Maart 2017 om 19:02
Ik neem twee weken vooraf al een voorsprongetje in de tijd. Telkens schuif ik alles een kwartiertje vroeger. Ik ben er al totaal aan gewend. Dat neemt niet weg dat ik dat "heen & weer" met die klok ook liever afgeschaft zou zien.  
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Maart 2017 om 09:43
Tegen de avond ben ik nog niet moe en wil niet naar bed, met als gevolg dat ik de volgende dag niet op kan staan, vicieuze cirkel.
En ik was ook een beetje ondersteboven van het weer. Maar dat hebben ze even voor me gefikst (spetters en wolken hier)
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Maart 2017 om 10:41
Gistermiddag wilde de kat aldoor naar binnen en naar buiten en hij begreep weer eens niks van het luikje, en toen voelde ik aldoor een vleug warme lucht naar binnen waaien. 's Avonds hoorde ik het kletteren van de regen. En nu is het echt geen weer voor buitenfotografie, tja dan maar met kunstlicht.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Haarlemmertje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 19 Maart 2017
Status: Offline
Points: 321
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Haarlemmertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Maart 2017 om 11:58
Het is inderdaad een heel verschil met het weer. Vrijdag schijnt het weer mooi te worden....21 graden!

Nu is het een goede temperatuur om binnen te blijven en te breien. Ik wil deze week mijn trui afkrijgen zodat ik volgende week aan mijn nieuwe breipakket kan beginnen. Dat is een lang vest en mijn handen jeuken.

Maar eerst deze afmaken....eerder mag ik er van mezelf niet aan beginnen.


Allemaal een fijne ( handwerk) dag!
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Juni 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3778
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Maart 2017 om 12:17
Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Gistermiddag wilde de kat aldoor naar binnen en naar buiten en hij begreep weer eens niks van het luikje, en toen voelde ik aldoor een vleug warme lucht naar binnen waaien. 's Avonds hoorde ik het kletteren van de regen. En nu is het echt geen weer voor buitenfotografie, tja dan maar met kunstlicht.


Bij KUNSTwerken hoort ook KUNSTlicht Magtelt, dat weet je toch ;-))))
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Maart 2017 om 15:13
Ja, er was nog een probleem. Ik had een wasmand met fleece dekens even in de ene hobbykamer gezet om later op te ruimen. Daar ligt Midnight in te slapen. Tja, in de slaapkamer is ook voldoende licht. Maar daar ligt Archie te slapen. De huiskamer is wat te rommelig om als fotostudio te fungeren. Morgen schijnt het ook al beter weer te zijn. Anders moet ik echt maar de ketting met Kerstkaarten weghalen, dan is er een stukje muur en een stukje parket vrij. Meestal laat ik de Kerstkaarten tot juni hangen, omdat ik een dwarslat ben. Er zijn altijd wel mensen die vragen: Hangen die kaarten er nu nog? Wanneer haal je die weg? En dan zeg ik: In de zomer. Op een toon alsof dat heel normaal is. Staat er een kwijnende plant en iemand vindt dat die te weinig water geeft gehad, vraag ik: Moet dat dan???
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Maart 2017 om 15:19
Hahaha...kestkaarten tot in de zomer...
Wat een grap...hou er wel van een beetje dwarsigheid...
Zou bij ons ook zomaar kunnen gebeuren met de kerstboom als hij van het jaar eindelijk weer staat...
We hebben hem al een aantal jaren mogen missen in de woonkamer...
Dit jaar komt hij er echt...
En ik ga ervan genieten dus wie weet ook wel tot de zomer aan toe...
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.422 seconden.
Lang Yarns