Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

hals breien

 Reageer Reageer Pagina  <12
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Kati View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 25 Maart 2017
Locatie: Serooskerke
Status: Offline
Points: 41
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kati Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 April 2017 om 15:29
Back to Top
Kati View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 25 Maart 2017
Locatie: Serooskerke
Status: Offline
Points: 41
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kati Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 April 2017 om 15:34
Hallo,

Daar was ik weer. Ik snap de bedoeling met die eerste keer meerderen. Ik heb nu gebreid:
2 recht, 3 averecht (de steek meerdering), 2 recht, 3 averecht (de steek meerdering)

Hoe ga ik bij de 6e naald dan 2 steken meerderen? Dat gaat dan toch niet? Dan krijg ik 2 recht, 4 averecht (de 1 steek meerdering) 2 recht, 4 averecht (de 1 steek meerdering). Dat wordt toch niet mooi?

Groeten Katinka
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 April 2017 om 15:56
En toch is dat goed . Pas als je 5 averechten hebt kun je twee rechten extra breien . Dan kun je van die 5 av 2 av , 2 rechte en 1 av breien . En dan krijg je weer die 2 midden rechte met daarna 5 av . Daar speel je dan ook weer een beetje mee Je last die twee rechte er als het ware tussen en je krijgt een nieuwe rechte ribbel .
Zo doe je het steeds .
Hoop dat je het nu snapt zo niet dan roep je maar .

Back to Top
Kati View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 25 Maart 2017
Locatie: Serooskerke
Status: Offline
Points: 41
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kati Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 April 2017 om 18:02
Hoi Allemaal,

Ik dacht dat ik het snapte maar toch niet helemaal. Dus nog een vraag.

Ik heb nu gebreid:
2 recht, 3 averecht (1 steek gemeerderd), 2 recht, 3 averecht (1 steek gemeerderd).

Moet ik dit nu steeds de volgende naald, bij het stukje dat ik gemeerderd heb, 2 recht breien dan 3 averecht dan 2 recht dan 3 averecht door breien tot de 6e naald? en hoe moet ik dan in de 6e naald weer meerderen?

Groeten Katinka


Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 April 2017 om 19:16
Daar heb je verkeerd gebreid.

Je steekt voor de gemakkelijkheid zoals lw zei een draadlusje (of iets anders rond dat kan blijven zitten) vlak voor die 2 steken recht en eneke vlak na die 2 steken recht.
Je moet meerderen vlak voor en vlak na die 2 steken. Dus krijg je 3 steken , 2 steken recht, 3 steken.

Vermits het een boordpatroon is van 2 steken recht, 2 steken averecht, zie je dat je dat boordpatroon aanhoudt, en de eerste keer meerderen heb je bij die meerderingen 2 steken recht en 2 steken recht vlak naast elkaar. Bij de volgende meerdering maak je van die 2 middelste oorspronkelijke rechte, averechte steken. Bij de volgende meerdering heb je dus 4 averechte naast mekaar en pas de daaropvolgende meerdering kan je die 2 averechte weer als 2 rechte breien.

Het belangrijste is dat je die 2 'middelste steken' in het oog houdt waar je de meerderingen moet doen en gewoon aanpassen aan uw boordpatroon van zogauw er genoeg zijn.



gewoon het idee van hoe het moet worden (naald en draaddikte pasten niet bij elkaar)
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 April 2017 om 20:26
Ja zo had ik het niet uitgelegd, maar zo moet het denk ik wel, je krijgt dan een soort van pijlen, die richting pols wijzen, daar
ontspruit dan steeds een nieuwe ribbel uit
Back to Top
Kati View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 25 Maart 2017
Locatie: Serooskerke
Status: Offline
Points: 41
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kati Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 April 2017 om 21:24
Hoi,

Ik snap het......denk ik. Ik heb nu met meerderen 4 rechte steken naast elkaar. Dit brei ik 5 naalden zo en dan ga ik er weer 2 meerderen en dan pak ik de middelste rechte steken en brei daar averechte steken van zodat ik een nieuwe 'ribbel' krijg.

Bedankt voor de foto van het proeflapje. Dat verduidelijkt een boel.

Groeten Katinka
Back to Top
Kati View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 25 Maart 2017
Locatie: Serooskerke
Status: Offline
Points: 41
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kati Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 April 2017 om 19:31
Hallo allemaal,

Ik ging zo goed maar snap het niet meer. Ik ben met 1 mouw bezig. Nu moet ik afkanten maar snap niet hoe dit in het patroon staat. Ik ben op 4 naalden rond aan het breien geweest en heb in het midden 4 steken afgekant. Nu staat er in het patroon:

Kant, als de mouw een hoogte heeft van 55cm 4 st midden in de ondermouw af (heb ik gedaan). Brei verder heen en weer op de breinld. Kant daarna af voor de mouwkop aan weerszijden in iedere 2e nld: 2 keer 3st en 4 keer 2st. Kant daarna steeds 1st aan weerszijdenaf tot een totale hoogte van 64c,. Kant dan steeds 3st aan weerszijden af tot een totale hoogte van 66cm. Kant de resterende st af met r boven r en av boven av.

Je kant toch niet aan iedere kant van 1 naald afkanten? Ik neem aan dat je toch symetrisch moet afkanten en niet alleen aan 1 kant. 

Ik hoop dat iemand me weer kan helpen.

Groeten
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 April 2017 om 20:01
Dat kan ook niet ,maar staat in ieder patroon .
Je kant aan het begin van je pen het aangegeven aantal steken af Keren en aan het begin van je pen weer het gegeven aantal steken
ALLEEN ALS JE 1 steek af moet kanten zou je het eventueel aan het begin en aan het eind kunnen doen
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.436 seconden.
Lang Yarns