Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

telpatronen aanpassen

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Gert View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 14 April 2017
Locatie: Zwijndrecht Bel
Status: Offline
Points: 2
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Gert Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: telpatronen aanpassen
    Posted: 14 April 2017 om 11:39
Ik brei graag tekeningen in truien in. Als dit eentje is dat ik ergens in de juiste verhoudingen vind dan is er geen probleem. Maar soms zijn de truien in een veel dikkere of dunnere wol dan de door mij gebruikte wol.
Ik kan dat wel omzetten in aantal steken voor de trui zelf maar die tekeningen zijn een hele karwei.
Met een eigen Excelraster waarin de nieuwe stekenindeling van 10x10 gemaakt is geraak ik al een eind, maar dat is wel even zoek en telwerk.

Bestaat er een programmaatje om zo'n tekeningen automatisch om te rekenen. Dat ik bvb in een raster de tekening overzet en dan een nieuw raster wordt gemaakt met de nieuwe tstekenverhouding.
Of heeft er iemand tips om het minder omslachtig aan te pakken. Gewoon de steken overnemen kan bij miniem verschil, maar deze uil is in priemen nr 5 en omgezet naar nr 3 wordt dat een heel klein uiltje.

Back to Top
JMB View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Oktober 2016
Status: Offline
Points: 1462
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JMB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 April 2017 om 13:02
Kijk eens bij https://stitchboard.com/ 
Daar kun je heel veel patronen maken voor kralen, breien, borduren haken enz.
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3612
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 April 2017 om 16:39
ik weet niet zo goed wat je nu precies wilt ik moest aan deze site denken toen ik je berichtje zag
als het niet is wat je zoekt neem het me dan niet kwalijk
hoop dat je er toch iets aan hebt

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.406 seconden.
Lang Yarns