Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

haakpatroon hoedje

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Jondala View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Mei 2015
Locatie: Best
Status: Offline
Points: 1516
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jondala Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: haakpatroon hoedje
    Posted: 31 Mei 2017 om 13:30
Ben nu bezig met de jurk voor volgend jaar carnaval. Nu wil ik het hoedje van de afbeelding ook maken, maar ik kom er niet uit hoe het er ongeveer uitziet. Kan iemand mij zeggen welk patroon ik hier het beste voor kan gebruiken?
Wacht niet op een goede dag, maar maak er één.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Mei 2017 om 13:33
het topke van het hoedje is precies zoals een croissant opgerold en dan op een plat stuk vastgezet
Back to Top
Jondala View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Mei 2015
Locatie: Best
Status: Offline
Points: 1516
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jondala Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Mei 2017 om 13:44
Dus ik zou dan een groot driehoek moeten haken en een plat rondje en dan die driehoek als een croissant oprollen en erop vast naaien? Klinkt makkelijk. Ik was al bang dat het me niet zou gaan lukken om zoiets te maken.
Wacht niet op een goede dag, maar maak er één.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Mei 2017 om 14:36
Met de tule er omheen kan je ook nog veel camoufleren of suggereren. Desnoods nog een paar sierlijke veren erbij. Mooie creatie ben je weer van plan. Smile
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Mei 2017 om 16:12
Mij leek het een soort plat hoedje dat over een wc rol past en dan met een randje dat wijder wordt.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Mei 2017 om 17:31
Ik moet eerlijk zeggen dat ik met die foto niet goed kan zien wat voor een hoedje dat is
Back to Top
Jondala View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Mei 2015
Locatie: Best
Status: Offline
Points: 1516
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jondala Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Mei 2017 om 18:31
Ik heb een close-up gemaakt. Hoop dat het zo wat beter is te zien
Wacht niet op een goede dag, maar maak er één.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Mei 2017 om 21:27
je wilt er eneke haken. Ik dacht in vilt of stof.

Dit vergrote is precies een ijzeren spiralen vorm dat helemaal 'bekant' is. En daar zag ik dus die croissantpunt in.

Als je er eneke wilt haken dan is zo'n wcrolhoesje wel een goed idee. Daar een kartonnen omhulsel in en een voileke erover.

http://breiclub.nl/over-haken/mutsje-voor-een-toiletrol-haken/
Back to Top
koffiebuikje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 29 Mei 2014
Locatie: nederland
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer koffiebuikje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Mei 2017 om 21:28
ik heb hier voor je gekeken misschien is dit wat voor je

neem hier het tirolerhoedje en maak hem zwart
ik hoop dat ik je geholpen heb
Back to Top
Jondala View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Mei 2015
Locatie: Best
Status: Offline
Points: 1516
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jondala Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Mei 2017 om 21:46
Dank voor jullie hulp. Het gaat een toiletrol hoedje worden is wel wat er het dichtst bij in de buurt komt.
Wacht niet op een goede dag, maar maak er één.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Mei 2017 om 22:21
ge kunt er een echte rol wc papier insteken. Handig met carnaval dat je dat bij hebt. En zo'n rol past niet in een sjakosjke maar wel in een hoedje.
Back to Top
Jondala View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Mei 2015
Locatie: Best
Status: Offline
Points: 1516
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jondala Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Mei 2017 om 22:30
Wacht niet op een goede dag, maar maak er één.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Juni 2017 om 10:06
Weet je wat ik zou doen - ik zou met papier en karton eerst iets knutselen en dat dan bekijken. En dan zou ik iets halen of breien
aan de hand van dat model. En het ook passen, misschien is de rand ovaal mooier of rond.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Juni 2017 om 10:14
Misschien kan je aan de hand van dit plaatje een iets duidelijker patroon afleiden:


De bolle bovenkant kant lijkt me in de hoekige vorm zoals op jouw plaatje zelfs makkelijker. 
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Juni 2017 om 10:24
Als je op markplaats zoekt naar dameshoed, vind je er veel van de Vintage Hatter, leuk hoor. Op google vind je ook heel veel verschillende. Ik zocht op Victoriaans dameshoedje.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.453 seconden.
Lang Yarns