Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

armsgaten breien

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Kati View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 25 Maart 2017
Locatie: Serooskerke
Status: Offline
Points: 41
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kati Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: armsgaten breien
    Posted: 10 Juni 2017 om 19:17
Hallo Allemaal,

Ben met een nieuwe trui bezig maar kom niet uit het patroon voor het breien van armsgaten. In het patroon staat:
Kant bij een hoogte van 36cm af voor het armsgat aan de weerskanten in elke 2e naald: 3st X 1, 2st x 0-0-1-2 en 1st x 2-3-2-2=39 steken. Ik ben begonnen met 47 steken en ben in het patroon nog 4 steken in totaal moeten meerderen. Dus met 51 steken moet ik aan de armsgaten beginnen.

Hoop dat iemand me kan helpen hiermee.

Groeten Katinka 
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Juni 2017 om 21:24


Ge moet het apart bezien volgens de maat die ge breit

1 keer 3 steken afkanten
dan voor de eerste maat 0; voor de 2de maat 0; voor de derde maat (ik gok een large)1 keer en voor de nog grotere maat 2 keer    2 steken afkanten

en dan nog 1 steek naargelang de maat die ge aan het breien zijt 2 - 3 - 2 - 2 keren

dus als ge een smalleke breit hebt ge in totaal 10 steken afgekant
3st x 1     2st x 0   en 1 st x 2   (aan beide kanten)
een maatje groter wordt het   3st x 1    2st x 0      1st x 3
Back to Top
Kati View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 25 Maart 2017
Locatie: Serooskerke
Status: Offline
Points: 41
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kati Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Juni 2017 om 17:00
Goedemiddag,

Dank je voor je antwoord.......toch nog een vraag. Wat bedoel je met 3st x 1 en 1st x 2. Moet je dan in de heengaande naald 3 steken afkanten en in de teruggaande ook 3 of wordt hier mee bedoeld dat je in de heengaande naald 1 steek moet afkanten en in de teruggaande naald ook 1steek dan weer in de heengaande naald 1steek afkanten en in de terug gaande ook weer 1 steek afkanten in de heengaande naald weer 1 steek afkanten en in te teruggaande naald 1 steek afkanten ?

Groeten Katinka

 
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Juni 2017 om 17:32
zoals het er staat 3 steken in 1 keer en 1steek maar 2 keren.
ge moet de oksel vormen en dus moet ge voor het uw aangehaald voorbeeld in ene keer 3 steken aan de ene kant afkanten, naald uitbreien , omdraaien en terug 3 steken afkanten en naald uitbreien
omdraaien 1 steek afkanten uitbreien,
omdraaien en 1 steek afkanten uitbreien,
omdraaien en 1 steek afkanten uitbreien,
omdraaien en 1 steek afkanten


            
Back to Top
Kati View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 25 Maart 2017
Locatie: Serooskerke
Status: Offline
Points: 41
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kati Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Juni 2017 om 18:53
Goedemiddag,

Bedankt!!! Nu is het me volledig duidelijk. Ik een ander patroon stond het net andersom vandaar dat ik dacht dat het nu anders was.  

Groeten Katinka
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Juni 2017 om 21:20
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.438 seconden.
Lang Yarns