Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Huisbands hobby

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Huisbands hobby
    Posted: 26 Juli 2017 om 17:24
Mijn man zit hele dagen op de computer World of Tanks te spelen, en maar schieten. Dus nadat ik hem meegesleept had op tripjes voor mijn genoegen: kinderkleedjesmarkt, zandsculpturen en papierbiënnale, zijn we naar het artilleriemuseum in 't Harde geweest. Best moeilijk te vinden, je moet bij het schietterein zijn, dat op een bord met allerlei militaire bestemmingen staat en helemaal onderaan: musea. Je meldt je bij een echte militair en krijgt een bezoekerspasje omgehangen. We hebben een klein museum van de Gele Rijders bekeken en daarna hebben we een parcours afgelegd op het terrein door drie paviljoens heen, 1,2 en 4, paviljoen 3 was gesloten vanwege verbouwing. Best boeiend allemaal, van de Romeinen, via Middeleeuwen, 80 jarige oorlog, Napoleon, de oorlog met België rond 1830, naar de Twee wereldoorlogen, de koude oorlog, de vredesmissies naar het heden.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Juli 2017 om 19:04
Gelukkig staat de computer van mijn man boven in zijn hobbykamer. Daar heb ik ook regelmatig oorlogsactiviteiten uitgeleefd zien worden. Bovendien staan er rijen boeken over oorlogen en tanks. Bijzonder dat jij samen met hem naar het museum geweest bent om de historische achtergronden van het Europese oorlogsverleden te bekijken. Zo komen elkaars hobby's toch bij elkaar terecht.

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Juli 2017 om 08:03
Toen hij net voorgoed thuis was, stond de computer ook in zijn hobbykamer. Ik zag hem nog minder dan toen hij werkte. In die tijd had hij een spel op een schijfje, dat hij op internet kon spelen. Ik heb uiteindelijk gezegd, dat hij in een hoekje van de huiskamer mocht computeren en ik wees hem zelf op World of Tanks. Hij ging ook tanks verzamelen en de hoek van de kamer heet nu de Warzone, het is een beetje te gek. Maar ik heb mijn atelierhoekje met soms wel drie projecttassen, garens en benodigdheden. Ik kijk altijd of er in een plaats met oorlogsmuseum of motorzaak een handwerkwinkel is. Dát had ik dit keer vergeten. Maar het was ook zo'n plaatsje van We rijden er in en hoeps er weer uit.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Juli 2017 om 11:28
Wel Machteld, men klaagt veel over de computer he ,maar als ik zie hoeveel mensen(oudere) er plezier aan beleven en nog veel bijleren dan vind ik het toch een leuk speelgoedje,er zijn mensen die niet graâg buiten hun deur gaan en zo komen ze toch ook in de wereld, ik zou zeggen stilletjes laten doen ,wie weet hoe slim hij word😊
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Juli 2017 om 17:05
Hij zat al jong in de automatisering. Ik heb zelf een laptop en ik heb cursussen bij de bieb gevolgd. Want les van een familielid? Praat me er niet van! Soms is het makkelijker om een mail te sturen dan om hem aan te spreken, vooral als hij zijn gehoorapparaat niet in heeft.

Ik ben benieuwd of onze hobbydozen iets over hun mans hobby willen vertellen en in hoeverre ze met hem mee gaan daarin. Laten we het wel netjes houden, dames.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Juli 2017 om 17:28
Ook de mijne zat vanaf het begin van zijn werkzame leven in de automatisering. Les van familie is in ons geval ook zo goed als onmogelijk. Hij heeft me wel een paar basisbegrippen bijgebracht. Regelmatig ben ik tijdens die bijscholing voor "RUND" uitgemaakt. Hij houdt er niet van om in competitieverband computerspellen met anderen te doen. In het verleden heeft hij dat wel gedaan.

Behalve computerspel houdt hij zich ook met muziek bezig. Dat is dan wat meer mijn terrein zodat we kunnen samenspelen. Hij bespeelt diverse blokfluiten (van sopraan tot contrabas) en hij heeft een middeleeuwse doedelzak.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Juli 2017 om 19:31
De hobby van mijn man is tuinieren en nog eens tuinieren .
Hij heeft dan ook samen met zijn vader en personeel een hoveniersbedrijf gehad .

Het moet alleen allemaal zo perfect alsof een perfecte tuin nog klanten oplevert . Wel levert het nog steeds fotograferende passanten op .
Ik weet nog dat ik nadat mijn man de 2e zware operatie in een jaar had gehad, en niet veel meer kon doen dan op de tuinbank zitten ,commentaar had op mijn manier van grasmaaien .
Ik hoop dan ook dat hij het nog lang op zijn manier kan doen en het anders met niet al te veel moeite wat los kan laten
Verder is hij vrijwilliger bij de hockeyclub waar hij met nog anderen de velden en het clubhuis bijhoudt en het gezellig heeft.
Als er echt niets te tuinieren valt dan rommelt hij van alles in de schuur waar ik niks van snap . Ook lezen doet hij graag ,vaak ook oorlogsboeken
Van een PC weet hij niets ,hij noemt het mijn orgeltje . Langzamerhand gaat hij het toch handig vinden als ik iets voor hem op kan zoeken zoals laatst nieuwe veren voor de garagedeur die hij er dan weer zelf inzet .
Omgaan met de computer heb ik ook geleerd door het volgen van cursussen bij de Bieb .Kinderen willen het best voordoen ,maar sinds mijn kleinzoon van 7 laatst zuchtte "Oma weet je het nu nog niet mamma heeft het net uitgelegd " doe ik dat ook maar niet meer .
In het najaar komen er wel weer cursussen in de Bieb die mijn niveau hebben Heb laatst nog een "diploma" gehaald
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Juli 2017 om 23:57
ik zit hier te gieren door Magtelt hare laten we het wel netjes houden en zag toen dat Kamilla haar man een middeleeuwse doedelzak heeft.

En dan kom ik met mijn man zijn hobby zijn vogels.
Ga ik erin mee? Ik observeer ze en ik ga mee naar Zwolle.
Als hij niet met vogels bezig is dan is hij aan het tectoniccen of kakuro-en.

Of plannen maken om weeral zijn volière te veranderen. En ik luister en bewonder de plannen en dan na een paar dagen vraag ik waarom hij het niet zo doet (anders dus). Terug tekenen en meten.

Mutti van zogauw dat die mannen geen commentaar meer geven op onze interimjobs, dan is het tijd om ons ongerust te maken.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Juli 2017 om 09:49
Mijn huisband is een 2-wieler, hij laat dan ook altijd zijn handen zien en roept dan "kijk kantoorhandjes", want als de brommer
een lekke voorvork heeft, dan ga je dat natuurlijk lekker zelf fixen. En de voorband van mijn fiets zal binnenkort wel aan de beurt zijn.
Want dat is voor mij het belangrijkste vervoermiddel en er zitten scheuren in.  
Back to Top
JMB View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Oktober 2016
Status: Offline
Points: 1462
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JMB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Juli 2017 om 09:49
Wat is mijn man zijn hobby's?
1. het huis opknappen. Maar dan ook continu hé dus ik zit regelmatig in de rommel. Zucht. Maar, het wordt wel mooi dat wel.
2. sporten bij de sportschool. Hij wil dat ik dan ook mee ga, maar daar heb ik zo'n hekel aan daar tussen al die zwetende mensen. Ik ga elke donderdagochtend naar een fibromyalgie groep om te sporten dat vind ik wel genoeg.
3. fietsen, en dat is dan wel weer onze gezamenlijke hobby want ik fiets, sinds ik een e-bike heb, ook graag. Alleen maakt hij graag veel kilometers en ik doe het liever rustiger aan en wil genieten van de natuur om me heen. Dus hij moet zich altijd wat inhouden terwijl hij een gewone fiets heeft hihi. Dat fietsen is niet alleen samen met mij, maar soms ook alleen op de racefiets of de mountainbike.
Hij is sportief en ik juist helemaal niet.

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.641 seconden.
Lang Yarns