Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

breipatroon vest met ronde pas

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: breipatroon vest met ronde pas
    Posted: 29 Juli 2017 om 21:30
20 jaar geleden leerde ik hoe je een patroon van een ronde pas kon berekenen maar ik weet niet meer hoe het moet en heb er ook het geduld niet voor op dit moment
zodoende ben ik op zoek naar een patroon van 'n vest of trui met ronde pas, gebreid op twee pennen.
wie heeft dat nog in 'n oud breiboek staan en wil het met me delen?
liefst voor pendikte 4, 5
dankjewel alvast
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juli 2017 om 21:40
Ik zal morgen mijn Hema breiboeken doorspitten. Welke maat ongeveer?
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juli 2017 om 22:34
maat 46.
dankjewel
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Juli 2017 om 14:23
Ik heb alleen truien gevonden, een herentrui en een paar damestruien, die ongeveer de juiste maat en pendikte hebben. Misschien kun je daarmee aan het rekenen slaan. Ik heb ze al gescand, met de hulp van mijn man, en kan ze ook met zijn hulp in een mailtje zetten of in een pdfje in een mail zetten. Als je je mailadres zou willen pmmen.

Het was wel een "Walk down memory lane" in die Hemaboeken, ik denk dat ik ze allemaal heb.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Juli 2017 om 21:02
Overigens was mijn boek Breien in het Hoge Noorden of zo'n soort titel, fietsen stelen op het Damrak, maar het bestaat/bestond dus wel. Daar stonden ook truien met ronde pas in, vesten weet ik niet meer. De schrijfster was Vibeke Lind.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Juli 2017 om 21:21
was het de EPS van Elizabeth Zimmerman die je toen geleerd hebt?
hier scrollen tot halverwege en dan zie je de tekening met de percentages. Misschien dat uw dubbeltje dan valt. Ik ben wel benieuwd hoe je een pas van een trui met 2 pennen breit, tenzij je er een 'split' inmaakt met knoopsgaten en knopen.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Juli 2017 om 08:01
Ik heb dat wel met babytruitjes gedaan. Op twee pennen. De eerste keer twee mouwen aan één kant. Dat vergeet je nooit meer. Je kunt een vest met ronde pas op een rondbreinaald breien, heen en weer. Je kunt er een rits in zetten, dan hoef je de boordjes niet uit te rekenen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Juli 2017 om 09:05
ja een rits kan ook of gewoon open maar echt in het rond breien op 2 pennen denk ik niet dat dat gaat. Op 4 of 5 naalden wel.

Carolina2 bij Jessica tromp staat er ook een uitleg maar dan van boven naar beneden gebreid.
http://www.jessica-tromp.nl/breipatronen/75%20rond%20breien%20breipatronen%20ronde%20pas%20noorse%20kleding.htm
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Juli 2017 om 09:20
Ik heb wel een patroon van een vest met ronde pas .maar dat is gebreid op een rondbreinaald . heen en weer gebreid .
dat zijn uiteindelijk  ook twee naalden, maar dan met een draad er tussen

oant Sjen
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Juli 2017 om 10:33
Ik heb ooit zoiets gebreid ,toen er in Nederland nog niet op rondbreipennen gebreid werd . Ik zal eens kijken of ik het nog kan vinden . Je hebt dan wel een naad tot aan de pas .
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Juli 2017 om 11:43
Dames, dames wat hebben jullie hard meegedacht; dank jullie wel!
Ik heb wel geleerd met een rondbreinaald te breien maar het is te zwaar voor mijn handen.
mijn rechterarm en hand zijn verlamd, in mijn hand zit helemaal geen kracht en met rondbreien haal ik de kracht voor mijn hand uit mijn arm, dat is pijnlijk zwaar
en dan het gewicht van het breiwerk nog......
maar het vest van Bloem ziet er goed uit voor op twee (lange) breinaalden, die heb ik wel.
De site van Jessica Trump is me wat te vol, daar zie ik binnen de minuut door de bomen het bos niet weer.
Ik denk dat ik met de patronen van Magtelt en of het patroon van Bloem al een heel eind kom.
nogmaals iedereen hartelijk bedankt!
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Juli 2017 om 14:12
stuur maar even een PB  met je e-mail adres .
oant Sjen
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.344 seconden.
Lang Yarns