Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Iets tijdelijk verlijmen op handdoekstof

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Josiaan View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 25 Augustus 2017
Locatie: Zeeland
Status: Offline
Points: 3
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Josiaan Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Iets tijdelijk verlijmen op handdoekstof
    Posted: 25 Augustus 2017 om 22:29
Hallo,

Ik ben nieuw hier, ik heb me maar geregistreerd omdat ik met een vraag zit waarop ik het antwoord echt niet kan vinden.

Ik maak knuffels van handdoekstof en hydrofiele luierstof. Nu wil ik daar van die plastic wiebeloogjes op bevestigen. Ik zoek iets waarmee ik die oogjes er op kan lijmen zodat het wel goed blijft zitten maar je het er b.v. met je nagel vrij gemakkelijk terug af kan peuteren zonder dat er lijmresten achterblijven. De lijm mag niet giftig zijn omdat kleine kinderen en baby's er mogelijk mee in aanraking zouden kunnen komen. 

Hebben jullie enig idee?

Ik heb gedacht aan lijmdots die ook wel gebruikt worden om samples in tijdschriften te plakken maar ik vrees dat dat niet blijft kleven op textiel.

Alvast heel erg bedankt voor het meedenken!

Groeten Josje
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Augustus 2017 om 23:02
Bij de wibra verkopen ze een buske (flacon) textiellijm. Die kan tot 60° meegewassen worden. Is een witte lijm maar droogt transparant op en kleeft goed. Ik kleef hiermee de oogjes op knuffels.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Augustus 2017 om 08:10
Voor baby's en peuters zou ik toch echt geen inslikbare oogjes opplakken.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Augustus 2017 om 09:48
Ik zou er toch echt oogjes op vastnaaien .
Als je nu eens die wiebeloogjes als je die perse wilt hebben met kruissteekjes er overheen goed op de stof bevestigt dan zie je ze misschien niet zo goed meer wiebelen ,ik vraag me af of een baby dat ziet , gisteren net een artikel over gelezen ,maar goed .
Er bestaat ook naaigaren wat doorschijnend is .
Ik zou ze dan eerst nog plakken met de lijm van Bep .
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3604
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Augustus 2017 om 09:51
ik zit hier aan te denken 
ik weet alleen niet of het nog te koop is in de action 
je hebt het ook in andere merken

Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Augustus 2017 om 13:22
Uit jouw verhaal  begrijp ik niet goed waarom de oogjes er zo makkelijk af moeten kunnen. Als jij dat kan, is het voor een kindje ook niet onmogelijk. 
Back to Top
Josiaan View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 25 Augustus 2017
Locatie: Zeeland
Status: Offline
Points: 3
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Josiaan Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Augustus 2017 om 20:01
Bedankt voor al jullie reacties :-)

Ik ben misschien niet helemaal duidelijk geweest, misschien is knuffel wel het verkeerde woord. De 'knuffel' is bedoeld als kraamcadeau. Het ziet er dus als knuffel uit, met oogjes en al. Maar de oogjes moeten makkelijk verwijderbaar zijn zodat de handdoek en hydrofiele luier daarna gewoon gebruikt kunnen worden om de baby mee af te drogen. Het is dus niet zo dat baby's of kinderen er mee zullen spelen en de oogjes zodoende in kunnen slikken.

@bep, die textiellijm plakt waarschijnlijk het beste van al. Alleen dan blijft er waarschijnlijk altijd een hard dotje lijm in de hydrofiel of handdoek zitten waardoor je hem eigenlijk niet meer kan gebruiken waarvoor hij bedoeld is.

@niania, dat lijkt wel op die soort kauwgum waarmee je vroeger posters op de muur kon plakken. Ik vraag me af of dat wel voldoende plakt, maar ik zal het eens proberen.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Augustus 2017 om 20:45
aah het soort dat men ook in pampertaarten steekt.

misschien kan je die oogjes dan op één of andere manier 'vastspelden' en vermelden dat ze met een kopspeld vaststeken. En anders met een toefke siliconen, dat kunt ge er volgens mij ook afpellen als ge het toefke erop zet, lichtjes het oog erop hangt en er niet inwrijft.
Over het giftige aspect van de lijm zou ik mij zo geen zorgen maken, omdat een normaal mens de handdoeken wast voor het eerste gebruik. En zo'n oogske is niet groot, dus maar een heel klein dotje.

En met dubbelzijdige plakband?
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Augustus 2017 om 21:15
Of een vilten rondje ter grootte van het oogje op de handdoek naaien waar je daarna de oogjes op vastlijmt. Desnoods met een textiellijm o.i.d. De steekjes waar je het rondje mee op de handdoek zet, moeten goed zichtbaar zijn zodat ze in een handomdraai met een tornmesje door te snijden zijn. De lijm heeft dan geen contact met de handdoek.
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Augustus 2017 om 09:22
zelf klevende wibel oogjes.
oant Sjen
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Augustus 2017 om 10:53
Ik heb het net even uitgeprobeerd .

Een drukknoop door badstofhanddoek gestoken -hydrofiel heb ik niet meer Is even een gepriegel maar lukt wel . Drukknoop sluiten en daarop kan je dan volgens mij een oogje plakken .
Is er zo weer af te halen ,van het gaatje zie je niets meer
Back to Top
HukalsOpukas View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 04 Juli 2023
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer HukalsOpukas Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Juli 2023 om 14:37
Dat klinkt als een heel leuk kraamcadeau, ik houd het zeker in gedachten voor de volgende pasgeborene in de familie. Na het lezen van de andere reacties snap ik ook waarom de oogjes er ook weer af moeten kunnen. Ikzelf gebruik altijd contactlijm van meiboom.eu die verkrijgbaar is via https://www.meiboom.eu/contactlijm/contactlijm-kopen. Dit is professionele lijm waarmee je bijna alle materialen kunt verlijmen. Ik gebruik de lijm zelf ook om stoffen te beplakken, handdoekstof en luierstof zullen dan ook geen probleem zijn.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juli 2023 om 08:39
Hallo, deze post is van 5 jaar geleden.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juli 2023 om 09:28
Is weer zo'n grapjas Magtelt die hier niets te zoeken heeft.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Juli 2023 om 08:47
Ik vraag me af wat voor trefwoord hij op google had gezet om hier te komen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Juli 2023 om 09:06
Inderdaad, Magtelt. Probeer er eens een te verzinnen!
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.343 seconden.
Lang Yarns