Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

aantal steken opzetten trui 652 T16 029?

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
debreistekels View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 14 September 2017
Locatie: Deinze (België)
Status: Offline
Points: 4
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer debreistekels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: aantal steken opzetten trui 652 T16 029?
    Posted: 14 September 2017 om 15:47
Hallo, ik wil beginnen aan de trui (gratis patroon04 trui)nr 652-T16 - 029, maar ik heb de indruk (na het breien van een proeflapje) dat het aantal op te zetten steken niet klopt??? Ik heb maat 42 en heb met het proeflapje maat 34 gemeten op een losse trui en dit komt nog 10 cm meer uit. Is dit model voor de breimachine? of is deze trui extra breed? Kan u mij verwijzen naar een ander patroon, een gewone t-trui met ronde hals?
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 September 2017 om 09:26
Hallo

Is dit een gratis patroon op Maandag van Hobbydoos of een gratis patroon van Drops .?

Hier kan ik niets mee .
Leuke gratis patronen kun je dus ook vinden op de site van Drops
Let dan wel op de juiste garendikte .
Wij hier zijn niet van Hobbydoos maar een forum dat altijd bereid is te helpen ,maar dan moeten we wel wat meer weten .
Back to Top
debreistekels View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 14 September 2017
Locatie: Deinze (België)
Status: Offline
Points: 4
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer debreistekels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 September 2017 om 10:16
Dit is een gratis patroon op maandag van Hobbydoos.nl waar ik ook het breigaren heb gekocht en het patroon nogmaals ingesloten kreeg. Maandag ga ik beginnen breien.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 September 2017 om 10:27
Dit is het forum van de hobbydoos en niet iedereen hier krijgt de maandag patronen.
Maar het idee van een proeflapje is altijd, dat je niet straks een hele grote of kleine trui krijgt. Een proeflapje maak je altijd groter dan
10 x 10 cm, en dan binnen het geheel meet je het aantal steken in een vierkant van 10 x10 cm zonder er te veel aan te trekken. Als het garen
van wol is, dan zou ik het ook eerst wassen. Na de 1e wasbeurt is wol vaak een stuk groter.
Als je niet goed uitkomt met het aantal steken van het proeflapje, dan is het eigenlijk de bedoeling dat je een naald dikker of dunner neemt (1/2 of een hele)
zodat je wel uitkomt met de steken.
Als het een phildar patroon is, dan staat er altijd een teken bij dat je het met de breimachine kunt breien. 
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 September 2017 om 11:06
Ik zou even naar de site van Hobbydoos gaan en op service klikken en dan je probleem voorleggen aan Renske . Er staat hoe je dat moet doen .

Ik wil nog wel zoeken naar gratis patronen op maandag ( heb ik ook al gedaan ),maar dan moet ik de datum weten

Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 September 2017 om 12:00
het is het patroon van 28 augustus, een gestreepte.

Op de foto te zien is het een heel los model dat rechtdoor wordt gebreid zonder armsgaten, daarom dat je meer steken moet hebben, want de trui komt een stuk op de bovenarm en daar worden dan de rechte mouwen aangezet.
Back to Top
debreistekels View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 14 September 2017
Locatie: Deinze (België)
Status: Offline
Points: 4
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer debreistekels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 September 2017 om 10:23
Bedankt voor de vele reacties. Ik ga maandag beginnen met een 20 steken minder en ze dan op een andere t-trui leggen om de maat te controleren. Het zal wel lukken. We breien maandag met een groepje, het zal leuk zijn. Veel groetjes.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.438 seconden.
Lang Yarns